فونیکسریمکسبهتام

رئیس موسسه مطالعات راهبردی بازرگانی :

دلیل رکود صنعت خودرو وابستگی به بازار داخل است

عصر خودرو : رئیس موسسه مطالعات راهبردی بازرگانی با بیان اینکه دلیل رکود صنعت خودرو وابستگی به بازار داخل است، گفت: در شرایطی که قدرت خرید مردم کاهش یافته، بازار خودرو نیز با رکود همراه شده است.

دلیل رکود صنعت خودرو وابستگی به بازار داخل است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، یوسف حسن پور کار سالاری در ارتباط با نامه 4 وزیر دولت به رئیس‌جمهور و شرایط رکودی حاکم بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: وزرا براساس وظایف و شناختی که از بخش خود دارند، این نامه را به رئیس جمهور نوشته‌ا‌ند و  باید اذعان داشت که هیچ کس مثل آنها از مشکلات بخش با خبر نیست.

    رئیس موسسه مطالعات راهبردی موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با بیان اینکه این نامه ای که از سوی وزاری دولت به رئیس جمهور نوشته شده در واقع حاصل تحلیل کارشناسان و اقتصاد دانان کشور است، ادامه داد: این نامه شامل نظرات مثبت و منفی آنها است و  این نامه نگاری فی نفسه بد نیست.

    وی با بیان اینکه نمایی که در حال حاضر از اقتصاد کشور برای شرایط پسا تحریم وجود دارد، با انتظارات زیادی همراه است، تصریح کرد: بخش از رکود کشور ناشی رکود حاصل از امور پیش بینی نشده‌ای مانند سیاسی کاری احزاب آمریکا است که باعث شده که زمان اجرای برجام نیز با تاخیر همراه باشد.

    حسن پور کار سالاری گفت: این شرایط باعث شده که هنوز گشایشی را در بازار مصرف شاهد نباشیم و رفتار مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار گرفته است.

    وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید مردم در سال اخیر کاهش یافته است، افزود: عواملی مانند اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ ارز باعث شده است، مردم توان لازم برای خرید کالا را نداشته باشند که آمار بانک مرکزی نیز این موضوع را تایید می‌کند.

    حسن پور کارسالاری گفت: این کاهش تقاضا باعث شده است که ظرفیت انبار‌های واحد های تولیدی افزایش یافته و در نتیجه تولید کاهش یابد.

    این مقام مسئول در حوزه مطالعات بازرگانی اظهار کرد: دراین شرایط لازم است که دولت شرایط سرمایه گذاران را برای بخش خصوصی فراهم و بدهی‌های خود را به پیمانکاران پرداخت کند.

    حسن پور کار سالاری با بیان اینکه برای خروج از رکود لازم است که با ارائه تسهیلات لازم موانع موجود در کسب و کار را برداشته شود، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که با توجه عملکرد دولت به راحتی قابل رفع بوده، اصلاحات لازم در زمینه مالیات بر ارزش افزوده است که در حال حاضر این مالیات به جای مصرف کننده از تولید کننده دریافت می شود.

    وی  با اشاره به اینکه در سال های 70 تا 90 سالانه به طور متوسط 30 درصد از رشد صنعت ما مربوط به صنعت خودرور بوده است، تاکید کرد: این صنعت به دلیل وابستگی که بازار داخل دارد، در شرایطی که بازار مصرف از قدرت مالی لازم برخودار نیست با رکود همراه شده است.

    حسن پور کار سالاری گفت: صنایع ما به ویژه صنعت خودروی کشور در شرایط فعلی برای خروج از رکود باید به سمت جذب سرمایه گذاری‌های خارجی و داخلی برود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو