فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل پتروشیمی صدف خبر داد

تولید ماده اولیه تایر سبز برای اولین بار در خاورمیانه

عصر خودرو- مدیرعامل پتروشیمی صدف از تولید ماده اولیه تایر سبز برای اولین بار در خاورمیانه در ایران با اجرای طرح پتروشیمی صدف خبر داد.

تولید ماده اولیه تایر سبز برای اولین بار در خاورمیانه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمد جزایری در یک نشست خبری به مناسبت کلنگ‌زنی اجرای طرح پتروشیمی صدف اظهار داشت: با تولید ESBR با تکنیک امولسیون در پارک استراین عسلویه و در قالب طرح پتروشیمی صدف برای اولین بار در خاورمیانه تولید ماده اولیه تایر سبز اتفاق خواهد افتاد.

    وی میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح را 255 میلیون یورو اعلام کردو گفت: از این میزان 102 میلیون یورو به صورت فاینانس از صندوق توسعه ملی و بقیه به صورت ریالی از منابع سهام‌داران تامین خواهد شد.

    وی مدت‌زمان اجرای این طرح را 29 ماه اعلام کرد و گفت: در شهریور 96 نصب مکانیکی مجتمع به پایان می‌رسد و 4 ماه نیز مرحله پیش‌راه‌اندازی آن طول می‌کشد.

    مدیرعامل پتروشیمی صدف اضافه کرد: برای تولید ESBR بالغ بر 26 هزار تن استراین از پتروشیمی فارس و 84 هزار تن بوتادین از پتروشیمی جم دریافت می‌شود.

    وی افزود: در این طرح 136 هزار تن محصول به صورت سالانه در 2 گرید روغنی و خشک و در 5 تایپ تولید می‌شود که 2 تایپ آن در صنعت تایر و 3 تایپ در صنعت لاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    وی با تاکید بر تکنولوژی به روز این مجتمع گفت: دانش فنی متعلق به شرکت ورسالیکس ایتالیا بوده و طراحی پایه را شرکت تکنیمون انجام داده است و تامین کالا و اجرا نیز برعهده پیمانکاران ایرانی قرار گرفته است.

    جزایری با بیان اینکه محصول ما کاملا سازگار با محیط زیست خواهد بود، گفت: ESBR بالغ بر 20درصد کل تایر را به عنوان رویه آن تشکیل می‌دهد که ما از طریق این تکنولوژی نیتروزامین را از ESBR حذف کرده‌ایم؛ این کار دو فایده بسیار مهم دارد که فایده اول آن این است که بازار جهانی پذیرای لاستیک ایران خواهد بود و همچنین صنعت تایرسازی تقویت خواهد شد.

    وی تاکید کرد: سه مولفه امنیت خودرو، انطباق با موازین زیست‌محیطی و کاهش مصرف انرژی آثار استفاده از این محصول در صنعت تایر است.

    مدیرعامل پتروشیمی صدف با بیان اینکه 767 تجهیز در این طرح استفاده می‌شود که بسیاری از آنها منحصر به فرد هستند ادامه داد: تلاش کردیم 50 درصد از تجهیزات از داخل تهیه شود و بسته‌های خاص که تکنولوژی بسیار بالایی دارند از خارج تهیه شود؛ در عین حال حتی ریسک کردیم و حتی بعضی از این بسته‌ها را به شرکت‌های داخلی واگذار کردیم که تاکنون نتایج خوبی هم داشته است.

    وی در ادامه گفت: در حال حاضر در جهان 5.1 تا 5.2 میلیون تن ESBR تولید می‌شود و پیش‌بینی شده است تا 2020 سالانه تقاضای این محصول 6.1 درصد رشد داشته باشد و به 7.7 میلیون تن برسد که در چنین شرایطی تقاضا بر عرضه پیشی می‌گیرد و قیمت افزایش می‌یابد.

    وی با بیان اینکه قیمت این محصول به طور میانگین هزار و 300 تا هزار و 350 دلار بوده است گفت: با توجه به اینکه ما خوراک را به قیمت جهانی از پتروشیمی‌های داخلی خریداری می‌ کنیم در هر تن 400 دلار از تولید این محصول سود نصیب شرکت می‌شود.

    جزایری با بیان اینکه تیم در حال گرفتن بازار دنیا به خصوص در آسیا و مشتری اصلی ESBR محسوب می‌شود گفت: مذاکراتی با شرکت‌های داخلی و خارجی برای پیش‌خرید این محصول داشته‌ایم.

    وی در پایان گفت: 95.5 درصد از سهام این شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری ایرانیان است که هلدینگ خلیج‌فارس 70 درصد از سهم سرمایه‌گذاری ایرانیان را در اختیار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو