فونیکسریمکسبهتام

۲۰۱۶ BMW M۲ Coupe

سورپرایز پاییزی ب‌ام‌و؛ M کوچولوی ویرانگری از باواریا

عصر خودرو: ب‌ام‌و بالاخره نقاب از چهره M۲ کوپه برداشت؛ M کوچولوی ویرانگری برپایه سری ۲ کوپه که یک رده بالاتر از M۲۳۵i Coupe، قدرتمندترین و سریع ترین سری ۲ تولیدی ب‌ام‌و لقب می گیرد.

سورپرایز پاییزی ب‌ام‌و؛ M کوچولوی ویرانگری از باواریا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، زیر کاپوت M2 کوپه برداشتی 365 اسب‌بخاری از نیروگاه 6 سیلندر 3.0 لیتری توئین‌پاور توربو ب‌ام‌و در تپش است که توان تولید گشتاوری فراتر از نیروگاه V8 نسل قبل M3 دارد یعنی برابر با 464 نیوتن‌متر (499 نیوتن‌متر با اووربوست). و متناسب با این توان ویرانگر، نقابی به مراتب درنده‌خو تر از گذشته به چهره زده که رویکرد طراحی M های جدید را نیز نشان می دهد مثل طرح وحشی پوزه که تکامل یافته طراحی چهره نسل جدید X5 M و X6 M با ترکیب فرم های طراحی چهره M3 و M4 است. همچنین برای القاء حس پویایی بیشتر، در طراحی نمای جانبی، شکست بومرنگ-شکل رو به پایینی در آغاز کاراکترلاین استفاده شده و در نمای عقب، شاهد طراحی هیجانی تری هستیم. البته مشخص است که این ژست سلطه‌جو تر M2 به نسبت سری 2 های استاندارد و حتی M235i بدون ست چرخ های 19 اینچی آلومینیومی که با تایر های فاق‌کوتاهِ پهن و سفارشی میشلین پایلوت سوپراسپرت پوشش یافته اند، کامل نمی شد.
ب‌ام‌و همچنین برای ارتقاء توان عملکردی و فرمان‌پذیری، و سبک‌سازی خودرو، از اجزاء آلومینیومی در فنربندی استفاده کرده و آن را بر روی محور های جلو و عقب آلومینیومی برگرفته از M3 و M4 سوار کرده. M2 همچنین دارای سیستم فرمان برقی کوک شده با تنظیمات بخش M ب‌ام‌و است و از دیفرانسیل فعال M و سیستم ترمز عملکرد-محور با دیسک های منفذ دار و کلیپر های چهار و دو پیستون با رنگ آبی متالیک بهره می برد. M2 کوپه با تمامی این اصلاحات و بهینه‌سازی ها، نه تنها شتاب 4.5 ثانیه (4.3 با گیربکس 7 سرعته دو کلاچ M) دارد، بلکه زمان 7 دقیقه و 58 ثانیه برای پیست نوربرگرینگ ثبت کرده، یعنی 7 ثانیه سریع تر از نسل قبل M3، 14 ثانیه سریع تر از نسخه M نسل قبل سری 1، و تنها 3 ثانیه کُند تر از نسل فعلی M5!

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط