فونیکسریمکسبهتام

بازگشت رونق به بازار با بسته اقتصادی دولت

تولید خودرو امسال معادل سال گذشته خواهد بود

عصر خودرو: مدیر کل صنایع خودرو سازی وزارت صنت گفت: با توجه به تمهیداتی که دولت برای تحریک تقاضا اندیشیده تا پایان سال رونق به بازار خودرو باز می گردد.

تولید خودرو امسال معادل سال گذشته خواهد بود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین قناتی با بیان اینکه صنعت خودرو همچون سایر صنایع چنانچه با روکود مواجه شود دچار فراز و نشیب های زیادی می شود اظهارداشت: اهمیت صنعت خودرو زمانی نمایان می شود که این حوزه با 60 صنعت بالادستی و پایین دستی ارتباط دارد از این رو زمانی که دچار رکود شود مشکلات عدیده ای به وجود می آید.

    مدیر کل صنایع خودرو سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع، معدن و تجارت افزود: با توجه به رکودی که در کشور حاکم است و صنایع در تامین نقدینگی با مشکل مواجه شده اند تمهیداتی جهت تحریک بازار و تحریک تقاضا  و کیفی سازی محصولات دیده شده تادر آینده شاهد افزایش رونق بازار باشیم.
    وی به تعطیلی برخی از واحدهای قطعه سازی خودرو اشاره کرد و گفت: کاهش تیراژ تولید منجر به بروز رکود در صنایع قطعه سازی شده است. به گونه ای که شرکتهای قطعه ساز در کنار اینکه مطالباتی از خودروسازان دارند هزینه هایشان نیز افزایش یافته است.
    وی ادامه داد: از این رو برخی از واحدهتای قطعه سازی مجبور به تعدیل نیرو شده اند که با افزایش تولید تا پایان سال رونق به این بخش برگشته و کارگرانی که تعدیل شده بودند به کار بازمیگردند.
    قناتی با بیان اینکه تمهیداتی که برای تحریک تقاضا دیده شده تا پایان سال وضعیت بازار را به حالت قبلی خود باز می گرداند، گفت: تصمیماتی که گرفته شده اگر به موقع و سریع انجام شود موضوع نگرانی خروج کارگران از کار مرتفع می شود.
    وی یادآور شد: اولین اولویت در بسته هایی که دولت تهیه کرده تحریک تقاضا است که در صورت عملیاتی شدن بازار با رونق مواجه می شود.
    مدیر کل صنایع خودرو سازی و نیرو محرکه وزارت صنایع، معدن و تجارت همچنین در خصوص میزان تولید خودرو تا پایان سال اظهار داشت: طبق برنامه ریزیها قرار بود تیراپ تولید امسال به ک میلیون 450 هزار خودرو برسد اما با توجه به رکود پیش بینی می شود تولید امسال معادل سال گذشته (958 هزار خودور) شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو