فونیکسریمکسبهتام

جان دوباره خودروسازان پس از برجام

از شنبه منتظر تحول در صنعت خودروسازی باشیم؟

عصر خودرو: به جز قرار دادهای تازه خودروسازان،ورود قطعات از هفته آینده تسهیل می شود؛در نتیجه می توان امیدوار بود که تولیدات جدید خودروسازان با قطعات جدید بر کیفیت کار آنها خواهد افزود.

از شنبه منتظر تحول در صنعت خودروسازی باشیم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، صنعت خودروسازی آیا با برداشته شدن تحریم ها رونق می یابد؟ این سئوالی است که که خیلی ها می خواهند از دولت بپرسند؛از کسانی که در دوماه گذشته بر تنور کمپین نخریدن خودرو دمیدند تا مدیران شرکت های خودروساز که منتظر کمک دولت برای خروج از رکود هستند.

    واقعیت این است که صنعت خودروسازی،همانند سایر صنایع کشور که گرفتار رکود شده،چشم به برداشته شدن تحریم ها دوخته است.همانطور  که حسن روحانی رییس جمهور در گفت وگوی تلویزیونی چهارشنبه اعلام کرد،به زودی شاهد خروج اقتصاد از رکود هستیم به این دلیل که اقتصاد ایران با برداشته شدن تحریم ها فرصت تنفس بیشتری پیدا خواهد کرد.

    آنطور که مسئولان می گویند قرار است از هفته آینده اروپایی ها تحریم های خود را بردارند و آمریکا نیز از آذرماه تحریم های خود را لغو خواهد کرد.دراین میان البته برخی از کشورها که بیشتر عجله دارند بلافاصله بعد از تصویب برجام در مجلس کار نقل و انتقال پول را شروع کرده اند.هند یکی از این کشورهاست که ازچهارشنبه رسما انتقال منابع بلوکه شده ایران را آغاز کرده است.

    نقل و انتقال پول که تسهیل شود و سوئیفت که  راه بیفتد،دیگر خیلی از مشکلات انتقال پول حل شده است.حالا نوبت صنایع کشور است که بعد از روان شدن حوزه پولی خود را برای تحرک بخشی آماده کنند.هرچند که خیلی از آنها در ماههای گذشته مذاکرات خود را علی رقم مشخص نبودن شرایط توافق آغاز کرده اند،اما حالا می توانند با خیال آسوده تری به مذاکره بنشینند و قراردادببندند.خودروسازان از جمله این صنایع هستند که خصوصا در چهارسال اخیر به شدت تحت فشار تحریم قطعات بودند.حالا با برداشته شدن تحریم ها می توان انتظار بستن قراردادهای جدید و ورود قطعاتی که تا همین چند ماه پیش درگلوی تحریم ها گیرکرده بود،باشیم.

    خبرهای خوش دو خودروساز بزرگ از هفته آینده

    دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا که در نیمه اول سال تحت تاثیر شرایط تحریم ها از میزان تولیدات خود کاسته بودند یک هفته قبل از تصویب برجام در مجلس در حالی که فشار افکار عمومی تحت عنوان"کمپین نخریدن خودرو" از یک سو و بحران نقدینگی برای تامین منابع مالی از سوی دیگر قرار داشتند،با بازدید محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور،امیدی دوباره گرفتند تا بتوانند خود را برای شرایط بعد از تصویب برجام آماده کنند.هرچند خبرهای غیررسمی از آماده شدن قراردادهای آنها و پایان مذاکرات با ایران خودرویی ها با پ‍ژو خبر می دهند،اما به نظر می رسد شرکت هایی مثل فولکس واگن هم هنوز شانس خود را برای تولید یک خودروی مشترک در ایران خودرو از دست نداده اند. همسایه دیگر خودروساز در کیلومتر15 جاده مخصوص نیز مذاکرات خود را با کره ای ها و ایتالیایی ها ادامه می دهد.البته از مذاکره مدیران سایپا با تویوتا نیز خبرهایی به گوش می رسد که هیچ کدام از آنها هنوز قطعی نیست.با این حال می توان انتظار داشت که از هفته آینده خبرهایی از خودروسازان برای اعلام قراردادهایی خود با اروپایی ها منتشر شود.چه آنکه اروپا اعلام کرده از شنبه آمادگی دارد که علاوه بر تسهیل نقل و انتقال پول کاراقتصادی خود را با ایران آغاز کند.

    به جز قرار دادهای تازه خودروسازان،ورود قطعات نیز از هفته آینده تسهیل می شود؛در نتیجه می توان امیدوار بود که تولیدات جدید خودروسازان با قطعات جدید بر کیفیت کار آنها خواهد افزود.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو