فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل گروه صنعتی بارز:

واردات تایر چینی بزرگترین مشکل تولید کنندگان درکشور است

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: واردات تایر خودرو چینی در سطح انبوه بزرگترین مشکل بر سر راه تولیدکنندگان تایر خودرو در کشور است.

واردات تایر چینی بزرگترین مشکل تولید کنندگان درکشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، عباس عباسی ابیانه روز دوشنبه در آیین کلنگ زنی پروژه ساخت کارخانه روکش تایر خلخال افزود: واردات تایر خودرو چینی فاقد استاندارد با تعرفه پایین موجب بی رغبتی تولیدکنندگان تایر خودرو در داخل کشور شده و دولت باید در کنترل استاندارد تایرهای وارداتی چینی و وضع تعرفه واردات این گونه تایرها از خارج تجدیدنظر کند.
    عباسی با بیان اینکه واردات انبوه تایر چینی تولیدکنندگان تایر کشور را با مشکل جدی مواجه کرده گفت: منجید تایرهای چینی به علت ضعیف بودن قابلیت روکش شدن دوباره را ندارد.
    وی افزود: گروه صنعتی بارز با بیش از 30 سال سابقه در تولید انواع تایر خودرو سالانه بیش از 80 هزار تن انواع تایر تولید کرده و اولین تولید کننده تایر سیمی بوده و بزرگترین کارخانه تولید تایر خودرو کشور است.
    عباسی اظهار کرد: هم اکنون صنعت تولید روکش تایر در بیشتر کشورهای اروپایی رایج بوده و گروه صنعتی بارز نیز با هدف گسترش تولید روکش تایر احداث چند کارخانه تولید روکش تایر در شهرستان های مختلف کشور از جمله خلخال را در دستور کار خود قرار داده است.
    وی با اشاره به مصرف سالانه بیش از دو میلیون حلقه لاستیک کامیون و خودروهای سنگین در کشور گفت: با تولید تایرهای روکش دار صرفه جویی کلانی در هزینه خرید تایر خودروهای سنگین صورت خواهد گرفت.
    وی با بیان اینکه منجید لاستیک گران ترین قسمت لاستیک محسوب می شود و می توان منجید تایر را چند بار روکش و مورد استفاده قرارداد بیان کرد: کاهش هزینه 40 درصدی در خرید تایر استفاده سه تا چهار بار از یک لاستیک ، جلوگیری آلودگی های زیست محیطی و دور ریختن تایرهای یک بار استفاده شده از مزایای تولید روکش تایر است.
    مدیرعامل گروه صنعتی بارز افزود: صنعت تولید تایرخودرو صنعت بسیار پیچیده و گرانی است که باید در راه اندازی آن دقت لازم و بررسی همه جانبه ای شود.
    عباسی با بیان اینکه مناطق سردسیر کشور مناطق مستعدی برای تولید روکش تایر خودرو هستند گفت: انتخاب شهرستان خلخال برای احداث کارخانه روکش تایر در این مبنا بوده و این شرکت برای احداث دست کم سه کارخانه دیگر در شهرستان های سردسیر کشور همچون خلخال تلاش می کند.
    وی افزود: فاز اول کارخانه تولید روکش تایر خلخال با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریالی از سوی شرکت سامان بارز و زیر مجموعه گروه صنعتی بارز با پیش بینی اشتغال 50 نفر در شهرک صنعتی خلخال احداث و در مدت یک سال سالن های آن آماده شده و با نصب و راه اندازی تجهیزات و تکنولوژی روز خریداری شده از کشورهای اروپایی وارد چرخه تولید روکش تایر در کشور خواهد شد.
    شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو