فونیکسریمکسبهتام

درخواست تعیین لاین تردد برای خودروهای امدادی درجاده چالوس

عصر خودرو- مدیرعامل جمعیعت هلال احمر البرز خواستار تعیین یک لاین اضطراری برای خدمات امدادی در جاده کرج – چالوس هنگام مواقع ضروری شد.

درخواست تعیین لاین تردد برای خودروهای امدادی درجاده چالوس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، احسان نصیری روز چهارشنبه درجلسه تخصصی مدیران دستگاه های اجرایی در شرایط بحران البرز، افزود: جاده چالوس با توجه به شرایط خاص و سفرهای گسترده و همچنین یک طرفه شدن آن در روزهای تعطیل، وضعیت امدادی را با مشکل مواجه می کند.
    وی اضافه کرد: این مهم می طلبد دستگاه های ذیربط نسبت به قرار دادن یک خط ویژه برای عبور و مرور خودروهای امدادی در حوادث احتمالی اقدامات ویژه ای دراین زمینه انجام دهند.
    وی همچنین با توجه به تازه تاسیس بودن استان البرز و همچنین شرایط خاص منطقه ای و معین بودن برای استان تهران، خواستار اختصاص یک فروند بالگرد به این استان شد.
    نصیری دربخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به پیشی بینی ها برای زمستان امسال، گفت:
    همه دستگاه های خدمات رسان باید با هماهنگی و تعامل برای مهار و یا مقابله با هرگونه بحران احتمالی دراستان البرز درصدد خدمت رسانی به موقع به مردم باشند.
    وی گفت : دستگاه های خدماتی حتما با نیروهای امدادی هماهنگ و ازروند کشیک های خود یکدیگر را مطلع کنند تا به وضعیت بحران سریع تر رسیدگی شود.
    نصیری افزود: هلال احمر استان البرز نیز برحسب وظیفه خود اقدامات خاص خود را انجام می دهد که دپو کردن تجهیزات و امدادی مثل پتو، چادر، دارو و مواد غذایی نمونه ای از آن است.
    وی خاطرنشان کرد: همچنین سوخت کافی بر ای پایگاه های امدادی در جاده ها ، آمبولانس ها و ست نجات و موتوربرق و آموزش های بازآموزی برای امدادگران در بخش امداد ونجات، سیلاب و برقراری امکانات تلفن های ماهواره ای برای خدمات رسانی بهتر ازدیگر اقدامات این جمعیت ذکرکرد.
    وی افزود: مقررشده در روستاهایی که دسترسی سخت تری دارند تجهیزات دراختیار آنها قراربگیرد. هم اکنون 40 دهیاری همکاری لازم با هلال احمر دارند.
    نصیری همچنین از پلیس خواست نسبت به کنترل ورود خودروهای فرسوده و کامیون ها به جاده های برف گیر و گردنه ای اقدام کند.
    مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز دراین جلسه ضمن توزیع کوتاهی درباره پدیده النینو، گفت: النینوی امسال با توجه به افزایش سه درجه ای دمای آب در مناطق مرکزی تا سواحل کشور پرو، در بخش حاره ای اقیانوس آرام می توان گفت که در 50 سال گذشته کم سابقه است.
    منصور رحمانیان افزود: اثر مستقیم انسو در مناطق حاره ای و استوایی، قوی و آشکار است و با افزایش فاصله به سمت شمال یا جنوب از شدت اثرگذاری آن کاسته می شود.
    وی اضافه کرد: مرکز ملی اقلیم شناسی سازمان هواشناسی کشور از سه ماه گذشته در پیش بینی ماهیانه و فصلی خود که همواره در هفته دوم هر ماه صادر می شود، به رخداد النینو قوی امسال اشاره داشته و با توجه به اثر آن بر شرایط جوی، پیش بینی فصلی، بارش و دما در پاییز و زمستان را ارائه می دهد.
    وی خاطرنشان کرد: مطابق پیش بینی فصلی این مرکز، برای پاییز امسال با توجه به اثر النینو، بارش با آغازی زودتر از فصل و با گرایش به نرمال یا بیش از نرمال پیش بینی شده است.
    وی گفت : همچنین میانگین حدود یک درجه بیش از نرمال پنجاه سال برآورد شده که با توجه به روند افزایش چند دهه اخیر، انحراف چندانی از دمای فصل ندارد.
    رحمانیان خاطرنشان کرد: موضوع مهم در این بین بیان میانگین در یک دوره یک تا سه ماهه است و باید توجه داشت که نوسانات دما و بارش می تواند قابل توجه باشد که ویژگی عادی شرایط جوی است و معمولا دوره تناوبی حدود یک هفته دارد.
    وی افزود: برای زمستان امسال نیز انتظار می رود که بارش نرمال با گرایش جزئی به کمتر از نرمال باشد و دمای هوا نیز در نیمه دوم زمستان با 1.5 درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده است.
    به گفته وی، بررسی رخداد النینو و لانینا در سال های گذشته نشان می دهد که سرمای شدید زمستان 1386 با لانینا همراه بوده که درآن دمای هوای تهران برای حدود 10 روز همواره زیر صفر بوده است و کمینه دما طی یک ماه زیر صفر باقی ماند و کمترین آن به 11- رسید.
    وی گفت: در کرج نیز در زمستان 1386 دمای حداقل 64 روز زیر صفر بود و بطور متوالی 58 روز دمای زیر صفر را تجربه کردیم که کمترین آن منفی 17بود.
    وی افزود: رخداد دوره های با سرما یا گرمای شدید و گسترده در سطح کشور را سازمان هواشناسی کشور می تواند با دقت خوب تا 10 روز قبل از رخداد پیش بینی کند.
    رحمانیان گفت : با توجه به نقشه های هواشناسی در فصل پاییز، بارش در استان البرز در حد میانگین بلند مدت و 10درصد بالای میانگین پیش بینی شده که علیرغم فاصله زمانی زیاد تا فصل زمستان، این بارش فصل نزدیک به میانگین بلند مدت پیش بینی می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو