فونیکسریمکسبهتام

محدودیت تردد کامیون در برخی جاده‌های‌ کشور

افزایش ۱۵ درصدی ترافیک جاده‌ها

عصر خودرو- طبق اطلاعات ۱۶۰۶ دستگاه ترددشمار، کل تردد جاده‌ای ثبت‌ شده‌ در شبانه‌روز گذشته‌ ۱۵.۸ درصد نسبت به روز قبل افزایش داشت؛ در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۷ درصد و بیشترین تردد بین ساعات ۱۷ تا ۱۸ انجام شد.

افزایش ۱۵ درصدی ترافیک جاده‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    ‌‌به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  براساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

    کل تردد ثبت‌ شده‌ در شبانه‌روز گذشته‌ براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1606 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 15.8 درصد افزایش ‌نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 17 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 تا 18 و کمترین تردد بین ساعات 4 تا 5 صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

    ‌پرترددترین جاده‌های کشور

    ‌آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌،‌‌‌ آزادراه کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین-کرج،‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه ساوه-‌تهران‌، آزادراه تهران-ساوه، مسیر پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت، ‌محور‌های ‌تهران-شهریار‌ و شهریار-تهران‌، آزادراه زنجان-قزوین‌‌ و محور کرج-ماهدشت و ماهدشت-کرج در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌‌

    محدودیت‌‌های ترافیکی جاده‌های پرتردد تا روز ‌یکشنبه‌ سوم آبان‌ماه

    تردد موتور سیکلت تا ساعت 24:00 روز شنبه 02/08/94 از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع ‌است.

    در محور کندوان‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 روز شنبه مورخ 02/08/94 تا ساعت 02:00 بامداد روز یکشنبه مورخ 03/08/94 از میدان امیر کبیر کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17:30 روز شنبه مورخ 02/08/94 الی ساعت 02:00 بامداد روز یکشنبه مورخ 03/08/94 از 15 کیلومتری جنوب مرزن‌آباد (دزدبن‌) به سمت کرج یک‌ طرفه خواهد بود.

    در محور هراز‌ تردد همه وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی 24:00 روز شنبه مورخ 02/08/94 از رودهن به سمت آمل ممنوع است؛ همچنین از ساعت 15:30 الی 24:00 روز شنبه مورخ 02/08/94 و با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد همه وسایل نقلیه از آب‌اسک به رودهن (‌محدوده مشاء) به صورت یک‌طرفه خواهد بود.

    ‌‌تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع ‌است.

    در محور هراز‌ تردد همه تریلرها کماکان ممنوع ‌است.

    ‌تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 06:00 الی 24:00  امروز و روزهای‌‌ جمعه و شنبه پیش‌ِ رو‌ در محور هراز ممنوع ‌است.

    در محور فیروزکوه‌ تردد همه تریلرها از ساعت 06:00 الی 24:00 ‌شنبه ‌پیش‌ِ رو‌ از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.

    ‌تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 06:00 الی 24:00 روز شنبه‌ 02/08/94 از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.

    در محور اردبیل - آستارا و بالعکس‌ تردد همه تریلرها از ساعت 06:00 الی 24:00 امروز و شنبه پیشِ رو‌ از اردبیل به آستارا و بالعکس، ممنوع است.

    در محور‌های قدیم قزوین - رشت و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون‌ از ساعت 08:00 تا 24:00 روزهای امروز و شنبه پیش‌ِ رو ‌‌ممنوع است.

    محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در آزادراه تهران-کرج-قزوین‌‌

    در باند شمالی آزادراه تهران ـ کرج ـ قزوین‌ مقطع واقع در استان البرز تا روز 30 آبان 94 ‌روزهای شنبه تا  سه‌شنبه هر هفته‌ از ساعت 07:00 تا 15:00 به غیر از روزهای چهارشنبه‌، پنجشنبه‌، جمعه و ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت حدفاصل ‌تیر 200 تا پل کلاک‌ تردد همزمان با اجرای عملیات و با رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

    محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در آزادراه تهران-قم

    در آزادراه تهران ـ قم و بالعکس تا پایان سال 94 تردد هرگونه وانت بار‌‌ حدفاصل پل شهید کاظمی (آزادگان) تا خروجی حسن‌آباد و بالعکس ممنوع است؛ تردد از محورهای قدیم تهران-قم و احمدآباد مستوفی انجام می‌شود.

    ممنوعیت تردد به‌ تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه‌

    در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌ دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت معرفی می‌‌شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

    ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای‌‌

    بزرگراه تهران ـ فیروزکوه واقع در استان تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 18 به غیر از ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل آبسرد تا پل شلمبه تردد با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) همزمان با اجرای عملیات، انجام می‌شود.

    ‌‌در محور هراز تونل جدید گردنه امامزاده هاشم‌ واقع در استان‌های تهران و مازندران از پنجم مهر تا 30 مهرماه 94 به‌ دلیل اجرای عملیات کارگاهی و ایمن‌سازی تونل‌ مسدود و تردد به صورت رفت و برگشت از گردنه امامزاده هاشم و محورهای فیروزکوه و کندوان انجام می‌شود.

    ‌محور هراز روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 18 به غیر از روزهای پنجشنبه‌، جمعه، بعد از ظهر روز سه‌شنبه و ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل شهر آبعلی تا رستوران مرمر تردد با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) همزمان با اجرای عملیات، انجام می‌شود.

    محور آزاد‌راه مشهد - باغچه (باند رفت و برگشت)‌ واقع در استان خراسان رضوی تا روز 30 آذر 94 ساعت 6 تا 18 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در کیلومتر صفر تا 39 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    محور مشهد - چناران‌ واقع در استان خراسان رضوی‌ تا روز 30 مهر 94 ساعت 7 الی 19 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات مرمت و تعویض جداول و تیرهای روشنایی آسیب دیده ‌حدفاصل کیلومتر 5 تا 25 تردد همزمان با اجرای عملیات‌ با محدودیت و رعایت احتیاط از جاده دسترسی احداثی انجام می‌شود.

    در محور مشهد – فریمان واقع دراستان خراسان رضوی از مورخ 10 مهر تا 10 دی 94 بین ساعات‌ 7 تا 17 ‌به‌دلیل اجرای عملیات مرمت و اجرای آسفالت حفاظتی‌ حدفاصل کیلومتر  0 تا 20 تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    در محور کمربندی نیشابور - مشهد (باند رفت) ‌از 25 مهر تا 25 آذر 94 بین ساعات 7 تا 17 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات بهسازی‌ حدفاصل کیلومتر 300+3 تا 900+7 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند.

    * توصیه‌‌های ایمنی در رانندگی

    ‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.

    ‌رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.

    طبق آمار بسیاری از تصادفات رانندگی ‌در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ راکبان موتورسیکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشیه راه‌‌ها، همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

    از عابران پیاده‌ در حاشیه شهرها تقاضا می‌شود تا حد امکان در حاشیه جاده تردد نکنند و عبور عرضی از جاده نداشته باشند‌.

    بیشترین تصادفات رانندگی که در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است؛ از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود احتیاط را بسیار بیشتر در این مسیر‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

    رانندگان عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بیش از 50 درصد تصادفات رانندگی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو