فونیکسریمکسبهتام

به منظور کاهش تلافات جاده ای صورت گرفت؛

طراحی و ساخت سامانه راداری ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای

عصر خودرو- سامانه های راداری ثبت تخلفات سرعت نسل سوم، دستاوردی نو در سیستم‌های حمل و نقل هوشمند است که مدیریت هوشمند کنترل سرعت را در مسیرهای پرتردد فراهم می کند.

طراحی و ساخت سامانه راداری ثبت تخلفات سرعت لحظه‌ای
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  مهر، در سطح جهانی، سالانه حدودا 3.1 میلیون نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و بین 30 الی 50 میلیون نفر نیز در سال مجروح می‌شوند.

    کشورهای صنعتی، با بهره‌گیری از یافته‌های علمی و تجربه‌شده حاصل سال‌ها تحقیق و آزمایشات میدانی توانسته‌اند، با سرعت و به‌صورت پایدار تا 85 درصد تصادفات مرگبار را در کشورهایشان کاهش دهند که این یافته‌ها در سطح جهانی هم منتشر شده است.

    امیر احمد سپهری، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «گستران صنایع نوین پارس» با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای در ایران بسیار بالاتر از میانگین جهانی است، گفت: سامانه‌های نسل سوم ثبت تخلفات سرعت با حسگرهای راداری به بازار عرضه شده‌اند که تمام کمبودها و کاستی‌های سامانه نسل های اول و دوم را بر طرف کرده‌اند.

    وی بابیان اینکه دوربین سرعت‌سنج استقراری با حسگر راداری تنها سامانه ایست که امروزه به‌صورت گسترده در کشورهای صنعتی برای ثبت تخلفات سرعت به‌کار می‌رود، گفت: سامانه نسل اول و دوم تنها زمانی عمل می‌کنند که فقط یک خودرو در محدوده دید سامانه قرار گیرد، در نتیجه زمانی که بیش از یک خودرو در خطوط مختلف جلوی دید سامانه قرار گرفته باشد، قادر به تعیین خودروها نیست.

    به گفته وی،  لذا با پیشرفت تکنولوژی، سامانه‌های نسل سوم، تمام مشکلات سامانه‌های نسل اول و دوم را برطرف کرده است.

    سپهری با بیان اینکه اصول کار این سامانه‌ها بر مبنای پدیده داپلر است، اظهار داشت: زمانی که خودرویی در محدوده امواج رادار سرعت‌سنج قرار می‌گیرد اگر به سامانه نزدیک شود فرکانس امواج برگشتی کم می‌شود.

    وی ادامه داد:  با بهره‌گیری از پدیده داپلر، دوربین راداری با دقت بسیار بالا، سرعت خودروها را تعیین میکند. دوربین‌های راداری ثبت تخلفات سرعت به‌صورت استقراری، دستی و خودرویی عرضه می‌شوند.

    کاهش 85 درصد تلفات رانندگی با راه‌اندازی سامانه‌های راداری ثبت تخلفات در تونل توحید

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با یادآوری به وقوع تصادفات بیشمار در تونل توحید گفت:‌ تصادفات مرگبار در تونل توحید تهران جان بسیاری را می‌گرفت تا اینکه این تونل در سال 1389 به سامانه‌های راداری ثبت تخلفات سرعت نسل سوم «GSN-RC301 » که تکنولوژی آن در ایران و خارج از کشور ثبت اختراع‌شده است مجهز شد.

    وی افزود: پس از نصب این سامانه‌ها  و اعمال حد سرعت مجاز، شاهد کاهش 85 درصدی تلفات رانندگی در این تونل بوده‌ایم.

    سپهری با اشاره به میزان تولیدات این سامانه در کشور گفت: تولید محصول سامانه ثبت تخلف سرعت راداری نسل سوم 1200 دستگاه در سال است و در حال حاضر جهت صادرات به کشورهای بلژیک و ویتنام اقدامات اولیه انجام‌شده است.

    وی ادامه داد: این شرکت همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی امیرکبیر داشته و دارای مرکز تحقیقات بسیار پیشرفته با نیروهای مجرب و نخبه است. که هم درزمینه« ITS» و هم درزمینه مهندسی پزشکی دارای دانش فنی روز دنیاست.

    سپهری با مقایسه محصولات تولیدشده نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی این رادار بیان کرد: قیمت هر سامانه ثبت تخلف سرعت راداری که از شرکت  خارجی« GATSO» خریداری می‌شد به مبلغ 300 هزار دلار در سال 1385 بوده است.

    وی ادامه داد: سامانه‌ها در حال حاضر در اتوبان تهران- قم و تهران -قزوین نصب است که در حال حاضر به دلیل عدم نگهداری غیرفعال است. با توجه به نیاز کشورمان به این محصول  و همچنین بازار بسیار خوب این محصول به لحاظ گستردگی کشور با تولید داخلی آن صرفه‌جویی بسیار زیاد ارزی صورت گرفته است.

    مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: محصول سامانه ثبت تخلف سرعت راداری نسل سوم  دارای ثبت اختراع داخلی و بین‌المللی است. این سیستم  منطبق با رفتار ترافیکی ایران طراحی شده و در مقایسه با نمونه خارجی برتری زیادی دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو