فونیکسریمکسبهتام

مرگبارترین جاده های جهان کجاست

عصر خودرو- هر ساله حدود ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.

مرگبارترین جاده های جهان کجاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از بازار خبر، به نقل از نشریه اکونومیست، بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، وقوع تصادف در جاده ها هر ساله حدود 1 میلیون و 250 هزار نفر را به کام مرگ می کشاند. این رقم از سال 2007 تاکنون با وجود افزایش جمعیت و تعداد وسایل نقلیه، به طور تقریبی ثابت مانده است. کشورهای فقیر بیشترین آسیب را در این خصوص متحمل شده اند. یکی از اهداف اصلی سازمان ملل، کاهش 50 درصدی میزان مرگ و میرهای جاده ای تا سال 2020 است. آمارها نشان می دهد  تعداد مردهایی که از این طریق جان خود را از دست می دهند بیشتر از زنان است.

    هند، نخستین کشوری است که با بیشترین آمار مرگ و میرهای جاده ای روبروست. هر ساله بیش از 200 هزار نفر در هند جان خود را در تصادفات جاده ای از دست می دهند. تایلند در رتبه دوم این فهرست قرار دارد و حدود سه چهارم از کشته شدگان آن کشور، افراد موتور سوار هستند.

    آفریقا ناامن ترین مکان در تصادف های جاده ای محسوب می شود. در سال 2013، از هر 100 هزار نفر در آفریقا 26.9 نفر جان خود را از این طریق از دست دادند. این آمار در اروپا 9.3 نفر بود. این در حالی است که سطح ایمنی آفریقا از سال 2007 تاکنون بدتر نیز شده است. از میان 10 کشوری که بیشترین میزان مرگ و میر جاده ای را دارند، 8 کشور آن در آفریقا واقع شده است. تنها خودروهای مصر با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.

    سازمان بهداشت جهانی راهکارهایی را برای کاهش تصادفات رانندگی پیشنهاد کرده است. از جمله این راهکارها می توان به کنترل سرعت در مناطق غیرشهری، استفاده نکردن از نوشیدنی های الکلی پیش از رانندگی، استفاده از کلاه ایمنی و بستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

    نقطه های قرمز: آفریقا
    نقطه های آبی: آمریکا
    نقطه های سبز: شرق مدیترانه
    نقطه های بنفش: اروپا
    نقطه های نارنجی: جنوب شرق آسیا
    نقطه های زرد: غرب اقیانوس آرام

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو