فونیکسریمکسبهتام

ثبت رکورد جذاب‌ترین طرح سرمایه‌گذاری به نام یک خودروساز

عصر خودرو- در حالی‌که زمان زیادی تا رفع تحریم‌های بین‌المللی نمانده، زخم‌های کهنه خودروسازان سر باز کرده است، تا جایی‌که سهام این گروه در بورس افت سنگینی داشته است.

ثبت رکورد جذاب‌ترین طرح سرمایه‌گذاری به نام یک خودروساز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صمت، سهام‌هایی که بارها با اخبار توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها افزایش قیمت را تجربه کردند، پس از توافق هسته‌ای روندی نزولی در پیش گرفته و در پایین‌ترین سطح قیمتی چند سال گذشته به سر می‌برند. گویا وضع خودروسازان به قدری وخیم است که فعالان بازار سرمایه امیدی به بهبود شرایط این صنعت حتی با ورود سرمایه‌گذار خارجی و انعقاد قراردادهای جدید ندارند. در همین حال یکی از خودروسازان مطرح کشور که در سال‌های اخیر تمام اعتبار خود را صرف دریافت وام بانکی به‌منظور تامین نقدینگی کرده و هم‌اکنون با کوهی از هزینه‌های مالی و اقساط معوق تسهیلات مواجه است، به جای روی آوردن به وام‌های با بهره بالای 35درصد موسسات اعتباری دست به ابتکار جدیدی زده و از طرحی به نام «اتو خدمت» پرده‌برداری کرده است.

    در این طرح خریدار پس از پرداخت کامل هزینه خرید خودرو مورد نظر، زمان تحویل خودرو را خود تعیین می‌کند و تا زمان تحویل خودرو یا انصراف از خرید که می‌تواند تا دو سال به طول بینجامد، سود سالانه 28درصد به‌صورت روزشمار با پرداخت ماهانه به‌عنوان هزینه سفر دریافت می‌کند. البته باید توجه داشت از زمان انصراف از خرید تا بازپرداخت پول خریدار که براساس وعده یک ماه زمان می‌برد، سودی به متقاضی تعلق نمی‌گیرد. یعنی انصراف از خرید خودرو سود روزشمار سالانه مبلغ پرداختی را از 28درصد تا 25درصد کاهش می‌دهد. اما نکته‌ای که بر جذابیت این طرح می‌افزاید و توان رقابت را از موسسات مالی و اعتباری و سایر طرح‌های سودده بانکی و اوراق می‌گیرد، تعیین سقف زمانی دو ساله برای پرداخت سود به خریداران است، آنهم زمانی که هیچ بانک و موسسه‌ای حساب سپرده بالای یک‌سال باز نمی‌کند و کاهش نرخ سود بانکی در یک‌سال آینده به‌طور تقریبی قطعی است. با این حساب و با توجه به سیر نزولی تورم به احتمال زیاد این طرح در صورت اجرای درست پربازده‌ترین سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت در مدت 2سال آینده است. در حقیقت این خودروساز اقدام به وام‌گیری از مردم کرده تا بدون ارائه تضمین بانکی و طی کردن بوروکراسی‌های اداری، سرمایه در گردش و نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو