فونیکسریمکسبهتام

هشدار سازمان هواشناسی برای آبگرفتگی و سیل در ۱۲ استان

عصر خودرو- سازمان هواشناسی نسبت به باران شدید در ۱۲ استان هشدار داد.

هشدار سازمان هواشناسی برای آبگرفتگی و سیل در ۱۲ استان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین؛ در اطلاعیه سازمان هواشناسی دراین باره آمده است؛ با استقرار جریانهای گرم و مرطوب از عرضهای جنوبی و ورود زبانه پرفشار سطح زمین از عرضهای شمالی و گذر تدریجی امواج تراز میانی جو از روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب وغرب کشور تقویت شده و گستره بارش، دامنه های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب کشور را نیز فرا می گیرد.

    از روزچهارشنبه با تقویت زبانه پرفشار در نیمه شمالی و از سوی دیگر تقویت جریانهای گرم و مرطوب درغرب وجنوب غرب کشور، بر شدت بارش ها درنیمه غربی کشور افزوده می شود. نقشه های آینده نگری بیانگر ماندگاری و تقویت الگوی این جو ناپایدار روی مناطق غربی، دامنه های البرز و سواحل شمال کشور تا اویل هفته آینده است. از این رو در روزهای آینده با تغییر شرایط، اطلاعات فعالیت سامانه بروز رسانی خواهد شد.

    با توجه به پیش بینی بارش شدید باران در غرب و شمال غرب کشور در برخی ساعات که همراه با تقویت ابرهای همرفتی و وقوع بارشهای تندری (رگبار باران و رعدوبرق)، آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها ، وقوع شرایط لغزندگی در جاده ها و مه آلود بودن جادهای کوهستانی درنقاط یاد شده بالا به شرح زیر اعلام می شود:

    سه شنبه 94/08/05؛ استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، شمال کرمانشاه و شمال اردبیل .
    چهار شنبه 94/08/06؛ استانهای کرمانشاه، کردستان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، زنجان، اردبیل، آذربایجان غربی وآذربایجان شرقی، گیلان، غرب همدان و شمال قزوین که درمناطق کوهستانی شمال غرب وارتفاعات البرز بارش برف نیزدور از انتظار نیست.

    از اینرو توصیه می شود برای حفظ ایمنی احتیاط لازم درتردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب بکار گرفته شود.

    از روز پنجشنبه با تقویت پرفشار سطحی و نفوذ بیشتر آن به عرضهای جنوبی تر دمای هوا بتدریج کاهش خواهد یافت و انتظار میرود در ارتفاعات البرز سبب بارش برف شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو