فونیکسریمکسبهتام

همایش "معرفی شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ در ایران" برگزار شد

یکی از ۱۰شرکت برتر نمایشگاهی آلمان به ایران آمد

عصر خودرو: شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ آلمان، یکی از ۱۵ شرکت برتر نمایشگاهی در جهان فعالیت خود را در ایران رسما آغاز کرد.

یکی از ۱۰شرکت برتر نمایشگاهی آلمان به ایران آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در همایشی که هفته گذشته برگزار شد، شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ آلمان که با نام تجاری NurnbergMesse در سطح جهان حضور دارد، به‌طور رسمی فعالیت خود در ایران را آغاز کرد.

شرکت گسترش تجارت فراسو به عنوان نماینده انحصاری شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ در ایران، عراق و آذربایجان در این همایش میزبان جمعی از مدیران صنعتی و روسای انجمن‌های تخصصی بود تا با حضور مدیران NurnbergMesse به معرفی فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجموعه بپردازد.
در آغاز این همایش، هرمز مهبد، مدیرعامل شرکت گسترش تجارت فراسو با معرفی شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ گفت:"در دنیای تجارت اصلی وجود دارد که بر اساس آن برای موفقیت یا باید اولین بود، یا بهترین بود و یا متفاوت. با همین دیدگاه شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ به دنبال یک نگاه متفاوت در هر یک از نمایشگاه‌هایی است که در سطح جهان برگزار می‌کند است."

وی افزود:" NurnbergMesseدر طول دوران فعالیت خود نشان داده نگاهی کاملا تخصصی به نمایشگاه‌ها دارد و با همین دیدگاه بعضی از نمایشگاه‌های برگزار شده از سوی این شرکت به‌طور کاملا اختصاصی برگزار می‌شوند. در نمایشگاه‌هایی که شرکت‌های دیگر نیز برگزار می‌کنند، NurnbergMesse تلاش می‌کند نگاه متفاوت خود را داشته باشد و به همین دلیل به بخش‌هایی از صنعت می‌پردازد که ممکن است مورد توجه دیگر شرکت‌ها قرار نگرفته باشد."
مهبد با اشاره به اهداف شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ گفت:"این شرکت در حال حاضر در میان 10شرکت برتر نمایشگاهی در آلمان قرار دارد اما با توجه به رشد سریع فعالیت‌های این مجموعه، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 2020 مجموعه NurnbergMesse قرار است در میان 5شرکت برتر نمایشگاهی آلمان جای گیرد. ما هم در شرکت گسترش تجارت فراسو به عنوان نماینده انحصاری این شرکت در ایران، عراق و آذربایجان قصد داریم در میان پنج نماینده برتر NurnbergMesse در جهان قرار بگیریم."

مدیرعامل شرکت گسترش تجارت فراسو اضافه کرد:"به‌طورکلی برای روابط تجاری یا صادرات، در درجه اول باید سیگنال‌های مثبت از منطقه یا کشور وجود داشته باشد تا نگاه‌ها نسبت به آن منطقه جلب شود. این بسیار مهم است که تعداد غرفه گذاران و بازدیدکنندگان از ایران در این نمایشگاه‌ها افزایش پیدا کند تا در ادامه بتوانیم نمایشگاه‌های این مجموعه را در ایران هم برگزار کنیم. علاقه به این موضوع از سوی مجموعه نمایشگاه نورنبرگ وجود دارد ولی هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم. درنهایت تصمیم برگزاری یک نمایشگاه جدید با نظرخواهی از شرکت‌کنندگان در نمایشگاه‌ها گرفته می‌شود و به همین دلیل حضور بازدیدکنندگان و غرفه گذاران از ایران می‌تواند بسیار مؤثر باشد."
شرکت گسترش تجارت فراسو بخشی از گروه تجارت فراسو است که پیش از این و از سال 1390، از طریق شرکت دروازه تجارت فراسو، نمایندگی مسه فرانکفورت در ایران را نیز بر عهده داشته و همین مسئله باعث شده تجربه زیادی در این زمینه داشته باشد. این مجموعه از سال گذشته مذاکرات با مجموعه نمایشگاه‌های نورنبرگ را آغاز کرده است و با توجه به سابقه روشن فعالیت‌هایش در زمینه صنعت نمایشگاهی توانسته نمایندگی NurnbergMesse را در اختیار بگیرد.

در ادامه این همایش، جولیا هولزینگر، مدیر بخش روابط بین‌الملل شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ، به معرفی NurnbergMesse پرداخت. وی با اشاره به سابقه طولانی شهر نورنبرگ در دادوستد و میزبانی از بازرگانان گفت:"شهر نورنبرگ از قرن 11 میلادی به عنوان یکی از شهرهای مهم آلمان در زمینه تجارت شناخته می‌شده و مسیر تجاری بازرگانان در اروپا بوده و به همین دلیل شهر قدرتمندی در اروپا به شمار می‌رفته است. این شهر از همان زمان در زمینه تجارت خارجی حضور قدرتمندی داشته ضمن آنکه صنایع فلزکاری و بافندگی نیز در این شهر وجود داشته است. شهر نورنبرگ هم‌اکنون نیز نقش مهم خود را در صنعت و تجارت حفظ کرده است به‌گونه‌ای که شرکت‌های بزرگی همچون آدیداس، زیمنس و نوارتیس مراکزی در این شهر دارند. به‌علاوه این شهر در حوزه فناوری اطلاعات نیز بسیار فعال است به‌گونه‌ای که فرمت MP3 در یکی از مراکز تحقیقاتی در این شهر توسعه پیدا کرده است. در زمینه خودرو نیز شرکت‌های متعددی در این شهر حضور دارند و بیش از 500 شرکت قطعه‌سازی و مهندسی که برای شرکت‌هایی همچون مرسدس بنز و ب ام و کار می‌کنند در این شهر مراکز تولیدی و مهندسی دارند."
وی افزود:"این شهر هم‌اکنون نیز در قلب اروپا و در نقش دروازه ورود کشورهای جدید اتحادیه اروپا به اروپای غربی فعالیت می‌کنند. موقعیت استراتژیک این شهر باعث شده بخش عمده‌ای از غرفه داران و بازدیدکنندگان در نمایشگاه‌های برگزارشده شده در نورنبرگ را شرکت‌ها و افرادی از اروپای شرقی تشکیل دهند."

مدیر روابط بین‌المللی NurnbergMesse اضافه کرد:"شرکت نمایشگاه‌های نورنبرگ هم‌اکنون بیش از 160 نمایشگاه را در سال در سرتاسر جهان برگزار می‌کند. این نمایشگاه‌ها بیش از 1.3 میلیون بازدیدکننده را در سال گذشته جذب کرده است و بیش از 30هزار غرفه گذار در برگزاری آن مشارکت دارند. مالکین NurnbergMesse دولت ایالتی باواریا، شهر نورنبرگ و اتاق بازرگانی و صنایع نورنبرگ هستند هرچند درنهایت NurnbergMesse به عنوان یک شرکت خصوصی ثبت شده و فعالیت می‌کند. درآمد این مجموعه سال گذشته در حدود 230 میلیون یورو بوده و در طی سال‌های اخیر همواره روند صعودی داشته است. نمایشگاه نورنبرگ هم‌اکنون در زمینی به وسعت 170هزار متر مربع فعالیت می‌کند و برنامه‌های توسعه‌ای گسترده‌ای برای افزودن به فضای این نمایشگاه وجود دارد."
NurnbergMesse حضور گسترده‌ای در بازارهای جهانی دارد و هم‌اکنون از طریق 50 نماینده خود، فعالیت‌های بازاریابی را در سطح جهان انجام می‌دهد و بیش از 100 کشور را در سطح جهان تحت پوشش دارد. علاوه بر این، NurnbergMesse از طریق شعب خود در شانگهای، دهلی‌نو، آتلانتا و سائوپائولو، مدیریت برگزاری نمایشگاه‌ها در مناطق مختلف جهان را بر عهده دارد.

در ادامه این برنامه، جانر ایلدریم، مدیر پروژه نمایشگاه تاسیسات نورنبرگ، به معرفی تعدادی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های NurnbergMesse در سطح جهان پرداخت.
نمایشگاه‌های حوزه خودرو

مجموعه NurnbergMesse نمایشگاه‌های مختلفی را در سطح جهان برگزار می‌کند اما در این میان دو نمایشگاه Euroguss و AEE ارتباط مستقیمی با صنعت خودرو دارند. ایلدریم در زمینه نمایشگاه Euroguss گفت:"این نمایشگاه به‌طور تخصصی در زمینه ریخته‌گری، قالب‌سازی و فرآیندها و محصولات مرتبط است و تنها نمایشگاهی است که به‌طور تخصصی در این زمینه در اروپا برگزار می‌شود. این نمایشگاه حوزه‌های مختلف کاری را دربرمی گیرد اما همواره بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان و غرفه گذران نمایشگاه را شرکت‌های مرتبط با صنایع خودرویی تشکیل می‌دهند تا دستاوردهای جدید صنعت در زمینه طراحی و ساخت قالب‌ها را به نمایش بگذارند. دوره بعدی این نمایشگاه در روزهای 12 تا 14 ژانویه سال آینده در نورنبرگ برگزار خواهد شد. Euroguss بخشی از شبکه نمایشگاه‌های جهانی در این زمینه است که علاوه بر نورنبرگ، در شانگهای و دهلی‌نو نیز برگزار می‌شود."
در کنار این، نمایشگاهی تحت عنوان Automotive Enginieering Expo نیز از سوی NurnbergMesse برگزار می‌شود که به‌طور تخصصی در زمینه خودرو است و در آن شرکت‌های مختلف، دستاوردهای خود در زمینه مجموعه‌های خودرو، تجهیزات تولید و مونتاژ خودرو، مواد اولیه، خدمات مهندسی و ... را به نمایش می‌گذراند. ایلدریم در زمینه بازدیدکنندگان از این نمایشگاه گفت:"این نمایشگاه هرچند به‌تازگی آغاز به کار کرده است اما به دلیل آنکه به‌طور تخصصی به زنجیره طراحی و تولید بدنه خودرو می‌پردازد، به‌شدت از سوی غرفه گذاران و بازدیدکنندگان مورد استقبال قرار گرفته است تا جایی که هم‌اکنون شرکت‌های آئودی، ب ام و، مرسدس بنز، جگوار و لندروور از حامیان برگزاری آن هستند. بازدیدکنندگان اصلی این نمایشگاه، تولیدکنندگان خودرو، تامین کنندگان قطعات، شرکت‌های مشاور، شرکت‌های ارائه کننده خدمات مهندسی و مؤسسات و سازمان‌های دولتی هستند. دوره بعدی نمایشگااه AEE در ماه می سال 2017 برگزار خواهد شد."

جهت اطلاع از دیگر نمایشگاه‌های NurnbergMesse در سطح جهان و آگاهی از شرایط حضور در این نمایشگاه‌ها می‌توانید به وبسایت شرکت گسترش تجارت فراسو به آدرس www.iran-nuernbergmesse.com مراجعه کرده و یا با دفتر این شرکت به شماره 88062338-021 تماس حاصل نمایید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو