فونیکسریمکسبهتام

ارتقای کیفیت خودرو در تعامل با خودروسازان برتر

عصر خودرو- نقش و اهمیت صنعت خودرو در اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست. نقش محوری و ماهیت صنعت خودرو به حدی است که صنایع دیگر برای حرکت و پویایی، به این صنعت و زیرمجموعه های آن وابسته اند و چنانچه صنعت خودرو دچار بحران و مشکل شود، صنایع مرتبط با صنعت خودرو نیز دچار مشکل خواهند شد.

ارتقای کیفیت خودرو در تعامل با خودروسازان برتر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»به نقل از ماد، صنعت خودرو، بعد از صنعت نفت بیشترین تاثیر را در تولید ناخالص ملی دارد از این رو در شرایط فعلی، تاثیر شاخص رشد صنعت خودرو بر شاخص های کلان اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.
    یکی از مهمترین پارامترها در صنعت خودرو، کیفیت محصولات خودرویی است چرا که کیفیت بیشترین تاثیر را در تامین رضایت مندی مشتریان دارد.کیفیت در تولید، فروش و خدمات پس از فروش، فلسفه ی وجودی یک مجموعه خودروسازی می باشد و چنانچه این مقوله تنزل یابد، رکود در صنعت خودرو و عدم اقبال عمومی را شاهد خواهیم بود. کیفیت خودرو در سال های اخیر، همواره یکی از چالش های جدی صنعت خودرو است که متاثر از شرایط و فضای تحریم های اقتصادی بوده است.
    حال که پس از توافق هسته ای و گسترش مناسبات و روابط بین المللی و اقتصادی، خودروسازان بزرگ دنیا در پی نفوذ در بازار رقابتی کشورمان هستند، شایسته است که خودروسازان داخلی در تعامل با خودروسازان برتر، ضمن اتخاذ سیاست های پایاپای تجاری با شرکای خوش نام خارجی، طوری برنامه ریزی و عمل کنند تا از دانش و تکنولوژی آنان به نحو مطلوبی بهره برده و با استقرار روش های پیشرفته خودروسازان موفق در بخش کیفیت و بومی سازی ساختار آنان، شرکت های خودروساز داخلی در مسیر تعالی و پیشرفت جهانی قرار گیرند. خودروسازان داخلی می توانند در تعامل مثبت و دوسویه با خودروسازان برتر دنیا و در سایه ی حمایت های منطقی دولت بر مشکلات و تنگناهای کمبود منابع مالی خویش فائق آمده و به مرور با ارتقای کیفیت و توجه اساسی به خواست مشتریان به شرایط مطلوب در تولید و اقتصاد نایل آیند. در بررسی آخرین گزارش ها از کیفیت خودروهای داخلی در شهریور ماه94، اغلب خودروهای داخلی رشد کیفیت و کاهش نمره منفی را تجربه کرده اند که نشانگر جدیت بیش از پیش خودروسازان در امر کیفیت است.
    اکنون و با عذرخواهی مدیرعامل سایپا از مردم درخصوص کیفیت برخی از محصولات، شاهد رشد کیفیت در محصولات داخلی بوده ایم و حرکت های رو به جلوی خودروسازان داخلی در ارتقای کیفیت را باید به فال نیک گرفت.
    ضروری است که باید حمایت های دولت از خودروسازان داخلی براساس واقعیت های موجود و به منظور حل واقعی مشکلات آنان باشد و از حرکت های شتاب زده و تبلیغاتی پرهیز شود. خودروسازان داخلی در شرایط فعلی و با توجه به استقبال خودروسازان برتر برای حضور در بازار ایران، باید از وضعیت پیش رو به عنوان یک فرصت بهره برداری نمایند و ارتقای کیفیت محصولات را سرلوحه اصلی کار خود قرار دهند. امید است صنعت خودرو داخلی به کیفیت مورد انتظار مردم در فرصت پیش آمده برسد و شاهد تاثیر گذاری مطلوب این صنعت در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کلان کشور باشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو