فونیکسریمکسبهتام

پیشنهاد پدرام سلطانی برای فرار خودروسازان ایرانی از ورشکستگی

عصر خودرو- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه تجارت خارجی و تامین مالی اولین جاهایی هستند که تاثیرات مستقیم از برجام خواهند دید، گفت: تنها یا جدی ترین راه گریز خوردوسازان از اعلام ورشکستگی مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا و بهبود کیفیت خودرو است.

پیشنهاد پدرام سلطانی برای فرار خودروسازان ایرانی از ورشکستگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، پدرام سلطانی  اظهار کرد: با اجرای برجام حوزه تجارت خارجی و تامین مالی اولین جاهایی هستند که تاثیرات مستقیم را از برجام خواهند دید و تبادلات ارزی ما بلافاصله فعال خواهد شد.

    وی افزود: با اجرای برجام همچنین هزینه‌های حمل و نقل کاهش می‌یابد و حجم عملیات حمل و نقل دریایی افزایش پیدا می‌کند، بخش گردشگری نیز که در این مدت با وجود رکود رشد خوبی داشته است به رشد خود ادامه می‌دهد.                        

    نایب ریس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: از سال آینده نیز با اجرای فعالیت‌های مشترک و دادن مجوزهای سرمایه‌گذاری، کارهای عمرانی و ساخت وساز و صنایع وابسته به آن رونق می‌گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: با یک تاخیر طولانی‌تر یعنی در 2 تا 3 سال آینده نیز آثار این سرمایه گذاری‌ها در اقتصاد کشور با افزایش تولید ناخالص داخلی و صادرات کشور آشکار می‌شود.

    آینده خودروسازی کشور بعد از اجاری برجام

    وی درباره آینده خودروسازی کشور در شرایط بعد از اجرای برجام، تصریح کرد: در صورتی که سهامداران و دولت با درک شرایط حرکت کنند، با وجود اینکه وضعیت خودروسازان وخیم است، برای آنها می توان آینده مثبتی را متصور شد.

    سلطانی گفت: ظرفیت هماهنگی خودروسازان با شرایط جدید وجود دارد و خودروسازان خارجی می توانند بخشی از سهام مدیریتی خودروسازان داخلی ما را بخرند.
    وی افزود: در این شرایط خودروسازن از فضای بدهکارای و تولید محصولات نامرغوب فاصله می‌گیرند.این امر تنها یا جدی ترین راه گریز خوردوسازان از اعلام ورشکستگی است.

    سلطانی اظهار کرد: در دوران پسابرجام اعطای وام های خرید خودرو برای حمایت از خودروسازان جواب نمی‌دهد و تنها راه نجات آنها مشارکت با خودروسازان بزرگ دنیا است.

    وی در پایان گفت: با اجرای برجام، دست خورو سازان برای انتخاب شرکای خود بازتر است و می‌توانند بر اساس منطق و عقلانیت به جای روش‌های دیگر شرکای خود را انتخاب کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو