فونیکسریمکسبهتام

هشدار دوباره سازمان هواشناسی:

وقوع سیل و آبگرفتی و لغزندگی جاده ها در روز پنجشنبه

عصر خودرو- سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه‌ای، نسبت به احتمال وقوع آبگرفتی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها همچنین لغزندگی جاده‌ها در پایان هفته هشدار داد.

وقوع سیل و آبگرفتی و لغزندگی جاده ها در روز پنجشنبه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین ، به نقل از سایت سازمان هواشناسی کشور، در این اطلاعیه آمده است: انتقال رطوبت بوسیله شارش‌های گرم و مرطوب از عرض‌های جنوبی همچنین از شرق مدیترانه در لایه‌های زیرین جو و از طرفی گذر تدریجی و آرام ناوه تراز میانی، موجب شکل گیری سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور شده است.

    با وجود زبانه پرفشار در عرض‌های شمالی، جبهه گرم این سامانه سبب بارش‌های بسیار خوبی در استانهای نیمه غربی، دامنه‌های زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز همچنین تحت تاثیر جریان‌های شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل خواهد شد. این سامانه تا اوایل هفته آینده همچنان در این مناطق فعال خواهد بود و اواخر هفته به شمال شرق کشور نیز گسترش خواهد یافت. از روز پنجشنبه(7 آبان ماه) با تقویت جریان‌های شمالی ضمن کاهش دما، بارش باران در دامنه‌های شمالی البرز و سواحل دریای خزر تشدید خواهد شد و ارتفاعات البرز بویژه دامنه‌های شمالی و مناطق مرکزی آن شاهد بارش برف خواهد بود.

    با توجه به بارش باران که گاهی به سبب تشدید شرایط همرفتی با رشد ابرهای جوششی و وقوع تندر همراه خواهد بود، احتمال وقوع شرایط آبگرفتی یا سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها همچنین لغزندگی جاده‌ها در روز پنجشنبه(7 آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، ایلام، جنوب همدان، استان مرکزی، ایلام و شرق کرمانشاه، استان لرستان و خوزستان و شمالغرب چهار محال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود. در این روز بارش در لرستان و خوزستان در حوزه رود دز قابل توجه و گاهی با رگبار شدید خواهد بود.

    در این روز هوای استانهای تهران و البرز با بارش باران، گاهی با رگبار و رعد وبرق همراه خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها در این روز وجود دارد.

     

    لذا توصیه می شود برای حفظ ایمنی، احتیاط لازم درتردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و کاهش دید افقی به علت مه غلیظ در جاده‌های کوهستانی البرز و تردد در مناطق مستعد بروز سیلاب شود.

    از سوی دیگر فعالان حوزه کشاورزی این توصیه‌ها را به کار بندند: خودداری از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی، برداشت سریع محصولات قابل برداشت در استانهای شمال غرب و شمال شرق کشور به سبب افت دما و انتقال به مکان های مسقف و سر پوشیده،تهویه و تنظیم دما و رطوبت سالن های پرورش قارچ و انبارها با توجه به کاهش دما، پاک سازی راه آب مزارع و باغات و اطمینان از محکم بودن دیواره استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی جهت جلوگیری از سرریز آب، کاهش آب استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی با توجه به افزایش سطح آب کانال ها و رودخانه ها.

    قطع غذادهی و کوددهی جهت جلوگیری از استرس در صورت گل آلود شدن آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی، خودداری از صید ماهی در زمان بارندگی در استخرهای پرورش ماهی‌های گرم‌آبی، جهت جلوگیری از تخریب دیواره آب‌بندان، انتقال کندوهای زنبورعسل به مناطق مسقف یا مناطق زمستان گذران در شمال غرب و شمال شرق به سبب کاهش دما، قرار دادن سمت دریچه پرواز کندوها به سمت مخالف باد منطقه و ایجاد پوشش مناسب بر روی کلونی‌ها به منظور جلوگیری از نفوذ آب در آنها، تهویه و تنظیم دما و رطوبت در مرغداری‌ها و دامداری‌ها با توجه به کاهش دما، همچنین از چرای دام در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به دلیل مخاطره رعد و برق و از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو