فونیکسریمکسبهتام

همکاری هوندا برای ساخت فناوری‌های نسل جدید

عصر خودرو- مدیرعامل جدید هوندا موتور از آمادگی این شرکت برای همکاری با سایر خودروسازان به منظور طراحی فناوریهای نسل جدید خبر داد.

همکاری هوندا برای ساخت فناوری‌های نسل جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از ایسنا، تاکاهیرو هاچیگو، مدیرعامل جدید هوندا اظهار کرد این خودروساز در حال حاضر مذاکراتی نداشته است اما مایل است هزینه‌های طراحی فناوریهای نسل جدید را بویژه در بخش برقی سازی نیرو محرکه کاهش دهد.

    هاچیگو گفت: فناوریهایی که هوندا درصدد طراحی آنهاست، گسترش خواهند یافت و این شرکت اگر فرصتهای خوبی روبرو شود که به نفع محصولات، مشتریان و خودش باشد، مایل به اتحاد با خودروسازان دیگر است با اینهمه وی تاکید کرد این اتحاد تنها معطوف به فناوری خواهد بود و خرید سهام نخواهد بود.

    اظهارات مدیرعامل هوندا منعکس کننده چالش صنعت خودرو در مواجهه با افزایش هزینه‌های مربوط به طراحی خودروهای بهینه‌تر و کارآمدتر است. هوندا هم مانند سایر خودروسازان ممکن است برای اتحاد با رقیبانش به منظور طراحی خودروهای اتوماتیک و سیستمهای ایمنی تحت فشار قرار دهد.

    هوندا در میان خودروسازان ژاپنی که بسیاری از آنها در راستای شراکت در توسعه و تولید محصولاتشان با شرکتهای دیگر پیمان همکاری بسته اند، مهجور مانده است. تویوتا موتور در سوبارو که متعلق به شرکت فوجی هوی اینداستری است، سهام دارد و با این شرکت در زمینه خودروهای اسپورت کوچک همکاری دارد. نیسان هم همکاری گسترده ای با شرکت فرانسوی رنو دارد که شامل داشتن سهم متقابل و همچنین خرید و توسعه مشترک است.

    اما از سال 1994 موضع عمومی هوندا بر مستقل ماندن بوده است و تنها در سال 2013 این شرکت با جنرال موتورز برای طراحی مشترک سیستم هیدروژنی متحد شد اما این شراکت بدون سرمایه گذاری در سهام شریکش بود.

    مدیرعامل هوندا اظهار کرد: پروژه پیل سوختی به خوبی پیش می‌رود و هوندا علاقمند به گسترش همکاری با جنرال موتورز در بخشهای دیگر یا شراکت با سایر خودروسازان است.

    جنرال موتورز هم ماه گذشته اعلام کرد مایل به همکاری در سایر پروژه‌های خودرو است.

    هاچیگو در شرایطی مدیرعامل هوندا شد که این خودروساز از فراخوانهای متعدد خودروهایش لطمه دیده است. هوندا سال گذشته در سراسر جهان چهار میلیون و 300 هزار دستگاه خودرو فروخت و مدیرعامل قبلی این شرکت قصد داشت این رقم را تا سال 2017 به شش میلیون دستگاه افزایش دهد.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، مدیرعامل جدید هوندا برای سبک کردن کار مهندسان و جلوگیری از اشتباه کیفیتی، درصدد یکپارچه کردن انواع مدلهایی است که برای پاسخگویی به نیاز مناطق مختلف، گسترش یافته اند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو