فونیکسریمکسبهتام

۱۰ درصد خودروها عامل ۴۵ درصد آلودگی هوا

عصر خودرو- معاون عمرانی وزیر کشور گفت : ۱۰ درصد خودروهای تهران ۴۵ درصد آلودگی این شهر را ایجاد می کنند .

۱۰ درصد خودروها عامل ۴۵ درصد آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، هوشنگ خندان دل در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما  افزود : طرح زوج و فرد اثر مطلوبی بر کاهش آلودگی هوا نداشته است .

    وی گفت : با یکپارچه کردن  نظام صدور گواهی معاینه فنی و ارائه گواهی عمومی و گواهی عبور در منطقه زوج و فرد تا پایان امسال اجرا می شود .

    وی افزود: جایگزین شدن  طرح تردد خودروها  بر اساس میزان  آلودگی آنها با طرح زوج وفرد  نیاز به بررسی ها و آمادگی بیشتری دارد .

    رئیس پلیس  راهور تهران  نیز در این برنامه گفت: جایگزین کردن طرح تردد خودروها  بر اساس آلودگی آنها با طرح زوج و فرد نیاز به  ایجاد زیر ساخت ها و امکانات مناسب دارد .

    سردار سیدتیمور حسینی افزود: اگر الزامات این طرح فراهم نشود  این طرح محکوم به شکست است .

    وی نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی و ناوگان موتوری دستگاهها و ایجاد مراکز معاینه فنی یکپارچه و کاهش آلودگی موتور سیکلت ها را از زیر ساخت های اجرای طرح جایگزین زوج و فرد برشمرد .

    سردار حسینی گفت : شهر تهران 730 کیلومتر مربع وسعت دارد که محدوده طرح  زوج و فرد 88 کیلومتر مربع آن را شامل می شود .

    وی افزود : روزانه 18 میلیون سفر درون شهری در تهران  انجام می شود که  باید بیش از 75 درصد آن  با  اتوبوس ومترو انجام شود .

    وی گفت : اکنون فاصله بسیاری با این  موضوع  داریم و امکان برنامه ریزی برای استفاده از  حمل ونقل عمومی برای شهروندان تهرانی وجود ندارد .

    حسین شهید زاده قائم مقام  شرکت کنترل کیفیت هوا نیز در این برنامه گفت : یکسال ونیم درباره  طرح جایگزین زوج و فرد مطالعه و از تجربه بیش از 200 شهر و مشاور اروپایی استفاده شده است .

    وی افزود : 85 درصد آلودگی تهران مربوط به  نظام حمل ونقل است  و 10 درصد خودروهای سواری بیشترین آلودگی را در تهران  تولید می کنند .

    وی گفت : این خودروها کاربراتوری و بدون معاینه فنی هستند .

    وی درباره  طرح  تردد خودروها بر اساس میزان آلودگی به جای طرح زوج و فرد گفت: خودروهایی که انژکتوری و معاینه فنی داشته باشند محدودیتی برای تردد  در محدوده زوج و فرد نخواهند داشت .

    وی افزود : برای اجرای طرح جدید  در تهران  شهرداری همه  امکانات را فراهم کرده است .

    سعید متصدی معاون محیط زیست سرمایه انسانی سازمان محیط زیست نیز در این برنامه  با بیان اینکه اجرای طرح زوج و فرد مشکل آلودگی هوای تهران را حل نکرده و مشکلات بیشتری  ایجاد کرده است گفت : برای کاهش آلودگی هوا نباید  به پلاک خودروها توجه کنیم بلکه میزان آلایندگی خودروها  باید شاخص قرار گیرد .

    وی طرح  معاینه فنی یکپارچه را در حال آزمایش اعلام و اضافه کرد : میزان روزهای آلوده سال 93 در مقایسه با سال 92  چهل و چهار روز کاهش یافته است .

    متصدی گفت : امسال نیز در مقایسه با سال گذشته  ده روز بر میزان  روزهای پاک تهران افزوده شده است و این به دلیل بهینه و استاندارد کردن  سوخت  خودروها  است .

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو