فونیکسریمکسبهتام

تسهیلات ۲۵ میلیونی، منجی تولید می‌شود؟

عصر خودرو- خودروسازان ایرانی این روزها در شرایطی با افت شدید تولید روبه‌رو هستند که تا چندی دیگر قرار است تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به بازار خودرو ترزیق شود و از همین رو برخی این اتفاق را منجی دومین صنعت بزرگ کشور (برای بالا بردن تیراژ) می‌دانند.

تسهیلات ۲۵ میلیونی، منجی تولید می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به کاهش شدید تقاضا و همچنین محدودیت تسهیلات 25 میلیون تومانی، نمی‌توان به افزایش تولید (از کانال تسهیلات جدید) امیدوار بود. طبق برنامه اعلامی از سوی وزارت صنعت، خودروسازان کشور باید تا پایان سال یک میلیون و 400 هزار دستگاه محصول را به تولید برسانند، با این حال،کارشناسان امیدی به تحقق این هدف نداشته و بر این باورند که تیراژ امسال صنعت خودرو کشور حول و حوش یک میلیون دستگاه خواهد بود. به گفته کارشناسان، هرچند تسهیلات جدید می‌تواند روی فروش خودروسازان اثر مثبتی بگذارد، اما توانایی بازگرداندن آنها به روزهای اوج تولید را نخواهد داشت. کارشناسان بر این باورند که تسهیلات 25 میلیون تومانی در بهترین حالت سبب خلوت شدن پارکینگ خودروسازان شود، آن هم به‌صورت موقت. به‌عبارت بهتر، به فرض اینکه مثلا 100 هزار فقره تسهیلات به بازار خودرو تزریق شود، این اتفاق موقتا سبب خلوت شدن پارکینگ‌ها خواهد شد، اما نمی‌تواند منجی تولید خودروسازان باشد. طبق آخرین اخبار، در حال حاضر خودروسازان کشور بسیار پایین‌تر از ظرفیت اسمی خود تولید می‌کنند و این موضوع از افت شدید تقاضا (به‌دلایلی از جمله کاهش قدرت خرید مشتریان و قیمت‌های بالا) سرچشمه می‌گیرد.

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط