فونیکسریمکسبهتام

«اختصاصی عصرخودرو»

استقبال عجیب هندی ها از "کوئید"

هاچ بک نقلی رنو ظرف ۱ ماه ۵۰ هزار سفارش دریافت کرد

عصر خودرو- رنو ظرف یک ماه پس از شروع عرضه کوئید در هند، بیش از ۵۰ هزار سفارش برای این هاچ بک جمع و جور ارزان قیمت دریافت کرده است.

استقبال عجیب هندی ها از "کوئید"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵:۰۰

    به گزارش عصرخودرو به نقل از کار اند بایک، عرضه این خودرو از 24 سپتامبر در هند آغاز شده است. رنو از همان ابتدا کوئید را با هدف بازار هند طراحی کرده است.

    رنو قصد داشت با همکاری شرکت باجاج خودرو ارزان قیمتی را برای بازار هند طراحی کند اما همکاری این دو شرکت به مشکل خورد و رنو به تنهایی کوئید را روانه هند کرده است.

    سامیت سانی مدیر رنو در هند میگوید: من از مشتریان هندی به خاطر استقبال پدیده وار از رنو کوئید و اعتماد آنها به برند رنو تشکر می کنم. 

    اگرچه رنو کوئید موفق شده آن رونقی را که خودورساز فرانسوی رنو انتظار داشت ایجاد کند اما این شرکت در عرضه این خودرو در تعداد بالا ناموفق عمل کرده است. دوره انتظار مشتریان برای دریافت این هاچ بک پنج هزار دلاری هند به شش ماه رسیده است.

    عواملی که موجب شده رنو کوئید اینقدر برای خریداران جذاب باشد، قیمت پایین، مصرف سوخت بسیار پایین در کلاس خود و طراحی شبیه خودروهای کراس اور هستند.

    رنو کوید در چهار مدل استاندارد، RxE, RxL and RxT عرضه می‌شود و از یک گیربکس دستی پنج سرعته  بهره می برد. موتور 800 سی سی سه سیلندر این خودرو قدرتی معادل 53 اسب بخار و گشتار 72 نیوتن متر تولید میکند.

    رنو قصد دارد نسخه قدرتمند تر این هاچ بک را نیز عرضه کند که ممکن است دارای یک موتور 1000 سی سی با یک گیربکس AMT باشد.

    مدیران رنو از مذاکره با یکی از خودروسازان بزرگ ایران برای تولید این خودرو خبر داده‌اند. به گفته یکی از مدیران رنو قرار است این خودرو در ایران با قیمت 25 میلیون تومان عرضه شود تا بتواند جایگزین پراید شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو