فونیکسریمکسبهتام

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری

ترافیک سنگین در بزرگراه همت، امام علی (ع)، نیایش

عصر خودرو- مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری تهران از ترافیک سنگین در بزرگراه‌های شهر تهران خبر داد.

ترافیک سنگین در بزرگراه همت، امام علی (ع)، نیایش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، همایون فتاحی با بیان اینکه با بارش باران کندی حرکت را داریم، گفت: همین امر باعث بروز ترافیک در بزرگراه‌های همت، حکیم، نیایش، یادگار امام، زین‌الدین و امام علی (ع) شده است.

    وی ادامه داد: اکثر خودروها به سمت مرکز شهر در حرکت هستند و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود.

    به گفته فتاحی، با بارش باران دید رانندگان کمتر شده در نتیجه برای عدم بروز تصادف سرعت خود را کم و همین امر باعث بروز ترافیک می‌شود.


    بر اساس این گزارش همچنین هر ساله مسئولان شهری از شناسایی نقاط آب گرفته شهر تهران خبر می‌دهند؛ ولی با شروع بارندگی آب گرفتگی در تهران قوت می گیرد و در بسیاری از معابر آب پس می دهد و تردد شهروندان با مشکل رو به رو می‌شود.

    هر روزه از عرض جوی‌های شهر کم می‌شود و در جهت روان شدن راهبندانی که هر روز سنگین تر می شود، به عرض خیابانها اضافه می‌شود.
    محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین درباره باران ها و آبهای سطحی تهران گفت: "متاسفانه در روزهای بارانی، شهر جای تردد نیست، چون با کوچکترین باران، خیابانها اسیر راهبندان می شود."

    رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره مشکلات روزهای بارانی تهران که ریشه در مدیریت شهری دارند، گفت: "اگر برای مدیریت آبهای سطحی، شهر را دست میرآبهای قدیم می دادیم بهتر عمل می کردند تا چیزی که الان موجود است. مشخص نیست چرا در تقاطع یک خیابان، حتی یک جوی طراحی نشده که آب نهر مقابل در نهر پایین دست این تقاطع وارد شود. یعنی می شود گفت این شهر مطالعه ندارد و بی حساب و کتاب عمل شده و این مشکل از گذشته تا اکنون وجود دارد."
    حقانی درباره رودهای سطح شهر تهران نیز گفت: "از ابتدا با پوشاندن روی رودها در سطح شهر مخالف بودم. ولی اکنون می بینیم شهرداری مناطق به راحتی بخشی از نهر و جوی سطح شهر را برای عریض کردن خیابان ها اختصاص می دهند و در کنار آن هم 3 تابلو توقف ممنوع و حمل با جرثقیل می زنند، ولی کسی توجه نمی کند و مسیرهای آبرو در تهران، پارکینگ خودروها شده. وقتی هم می پرسی چرا این کار انجام می شود، جواب منطقی نمی دهند.

    وی همچنین پیشنهاد کرد بخشی از بزرگراه های شمالی-جنوبی تهران که در گذشته رودخانه و مسیل بوده، به عبور آب های سطحی اختصاص یابد.
    بر اساس این گزارش، البته نباید از این نکته غافل شد که مأموران خدمات شهری در حالت آماده باش بوده و در حال باز کردن جوی‌های آب هستند تا آبگرفتگی بیشتر نشود.

    با هر بارش سناریوی تکراری ترافیک و آب گرفتگی در تهران بازخوانی می‌شود و تاکنون برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام نشده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو