فونیکسریمکسبهتام

بارش برف محورهای مواصلاتی استان قزوین را سفیدپوش کرد

عصر خودرو- اولین بارش برف پاییزی در استان قزوین راه‌های مواصلاتی را سفیدپوش و عبور و مرور در جاده‌ها را با کندی مواجه کرده است.

بارش برف محورهای مواصلاتی استان قزوین را سفیدپوش کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، بارش برف در مناطق مختلف استان قزوین که از شب گذشته آغازشده تمامی محورهای مواصلاتی را سفیدپوش کرده و در گردنه‌ها شاهد کولاک شدید هستیم.

    به گزارش اداره هواشناسی استان قزوین هم‌اکنون بارش برف و کولاک در گردنه‌های استان به‌جز گردنه عجیب در محور ساوه جریان دارد.

    مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص وضعیت آب‌وهوایی استان گفت: در 24 ساعت گذشته بیش از 6.1 میلی‌متر بارش در استان رخ‌داده که در معلم کلایه شاهد بارش برف به میزان سه سانتیمتر، آوج دو سانتیمتر و کوهین هم سه سانتیمتر بودیم.

    وی افزود: بیشترین بارش در 24 ساعت گذشته مربوط به آبیک با 10.3 میلی‌متر، معلم کلایه با 9.1 و رازمیان با چهار میلی‌متر و قزوین 6.1 میلی‌متر است.‌

    آخوندی بیان کرد: میزان بارش‌ها در شهرستان‌ها نیز در تاکستان 1.5 میلی‌متر، بوئین‌زهرا 2.9، آوج  1.9 گزارش‌شده است.

    بارش برف در استان ادامه دارد

    کارشناس هواشناسی قزوین تصریح کرد: بارش‌ها در استان قزوین تا صبح فردا ادامه دارد که در ارتفاعات توأم با بارش برف خواهد بود اما از فردا تا ظهر سامانه بارشی به‌تدریج از استان خارج‌شده و فردا سه‌شنبه جوی آرام را پیش‌بینی می‌کنیم و وضعیت جوی پایداری را خواهیم داشت.

    وی گفت: برای فردا و روز چهارشنبه وضعیت جوی پایدار می‌شود و از بعدازظهر روز پنجشنبه مجدداً امواج ناپایداری وارد منطقه خواهد شد و بارش‌ها کمتری را شاهد خواهیم بود.

    آخوندی یادآور شد: در 24 ساعت گذشته آوج با سه درجه زیر صفر سردترین و قزوین با 10 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش‌شده است.‌

    سرهنگ زینلی: رانندگان در جاده‌های لغزنده بااحتیاط عبور کنند

    سرهنگ بهرام زینلی رئیس پلیس‌راه استان قزوین هم با توجه به تغییر شرایط آب و هوایی اظهار داشت: بارش برف موجب لغزندگی جاده‌های استان شده لذا از رانندگان درخواست می‌شود درصورتی‌که قصد عبور از محورهای استان قزوین رادارند ضمن اطلاع از وضعیت راه‌ها و همراه داشتن تجهیزات کامل ازجمله زنجیر چرخ و توشه زمستانی بااحتیاط حرکت کنند.

    وی افزود: با توجه به وجود پدیده مه در گردنه‌های استان، توصیه می‌شود رانندگان با استفاده از چراغ‌های مه شکن و با روشن کردن نورپایین چراغ‌های خودرو، بااحتیاط کامل حرکت کنند.

    رئیس پلیس‌راه استان قزوین تصریح کرد: در فصل سرما و هنگام بارش برف و باران در جاده‌ها رانندگان قبل از حرکت باید باک خودرو را پرکرده و ضمن اطمینان از سالم بودن خودرو و سیستم فنی، شیشه‌های خودرو، چراغ‌های راهنما، بخاری، سیستم تهویه و برف‌پاک‌کن خودرو را بازدید و از عملکرد درست آن‌ها اطمینان پیدا کنند.

    سرهنگ زینلی گفت: به‌منظور تحقق سفرهایی ایمن و بی حادثه از رانندگان درخواست می‌شود ضمن توجه به مقررات راهنمایی و رانندگی، خودداری از انحراف ناگهانی و ترمزهای بی‌موقع، با سرعت مطمئن حرکت کرده و ضمن رعایت فاصله طولی از خودروی جلویی از سبقت و سرعت غیرمجاز هم جدا خودداری کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو