فونیکسریمکسبهتام

تعلل در۶ بانده کردن جاده

جولان تریلی‌ها در جاده تنگ تبریز- آذرشهر

عصر خودرو- جاده تبریز آذرشهر در بیشتر ایام سال ترافیک سنگینی دارد، باید برای تردد در آن ساعت‌­ها در ترافیک بمانید تا تریلی­‌ها و کامیون‌­های شهرک صنعتی سلیمی آذرشهر از جاده اصلی خارج شوند و راه باز شود.

جولان تریلی‌ها در جاده تنگ تبریز- آذرشهر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  «ترافیک سنگین است» عنوانی است که همیشه جاده پرحادثه و پرترافیک تبریز – آذرشهر آن را با خود یدک می‌کشد، این جاده 40 کیلومتر طول دارد که 30 کیلومتر آن تا شهرک صنعتی شهید سلیمی همواره شلوغ است، کامیون‌ها و تریلی‌های شهرک صنعتی یا برای خالی کردن بار به این شهرک می‌روند و یا از کارخانه‌های این شهرک کالا به تبریز و سایر شهرهای کشور منتقل می‌کنند.

    اگر می‌خواهید به این جاده بزنید باید ساعت‌ها زودتر از موعد مقرر حرکت کنید، ممکن است 40 کیلومتر را با خودروی سواری در سه ساعت هم نتوانید طی کنید. ترافیک سنگین در این جاده امری عادی برای مردم منطقه است، مردمی که عادت کرده‌اند به گرفتار شدن در ترافیک چند کیلومتری و اتلاف زمان و هزینه و مهم‌تر از همه تحمل فشارهای عصبی.

    کم‌عرض بودن و داشتن ترافیک سنگین تنها مشکلات این جاده محسوب نمی‌شوند، همین چند ماه پیش بود که نداشتن روشنایی کافی و عدم وجود تابلو و حفاظ در کنار جاده باعث شد تا فرزندان خانواده‌ای یتیم شوند، پدری که شب‌هنگام از سرکار برمی‌گشت با خودروی خود به داخل زیرگذر کوچک مخصوص عبور حیوانات در حاشیه جاده سقوط کرد و در آتش سوخت.

    این جاده یکی از غیراستانداردترین جاده‌های کشور بوده که جالب است مسئولان به آن آزادراه نیز می‌گویند! این آزادراه به قول مسئولان، فقط یک تقاطع غیرهمسطح آن‌هم به شهر جدید سهند دارد و در بقیه جاها دوربرگردان‌های خطرناک و تقاطع‌های هم‌سطح عاملی شده است برای به وجود آمدن بسیاری از حوادث در این محور.

    درحالی‌که با توجه به تعریف آزادراه و استانداردهای جاده‌ای نباید این تقاطع‌های هم‌سطح را داشته باشد که متأسفانه این دوربرگردان‌های متعدد و عدم وجود تقاطع‌های غیرهم سطح و یا زیرگذرها خود عامل اصلی بسیاری از تصادفات خونین در این محور به شمار می‌رود.

    روزانه 20 هزار کارگر و کارمند شهرک صنعتی سلیمی از این جاده رفت‌وآمد می‌کنند

    فرماندار شهرستان آذرشهر به ترافیک بالای جاده تبریز - آذرشهر اشاره می‌کند و با بیان اینکه روزانه 20 هزار کارگر و کارمند شهرک صنعتی سلیمی از این جاده رفت‌وآمد می‌کنند، می‌گوید: شش بانده شدن این جاده یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه است.

    علیار راستگو با تأکید بر اینکه تعریض این جاده پرترافیک وظیفه حاکمیتی فرمانداری شهرستان آذرشهر است، ادامه می‌دهد: تلاش می‌کنیم تا با جذب منابع و اعتبارات لازم این پروژه را به‌پیش ببریم.

    وی به وجود شهر جدید سهند و شهرک صنعتی شهید سلیمی در کنار این جاده اشاره می‌کند و می‌افزاید: مردم شهر جدید سهند و نیز کارکنان شهرک سلیمی هرروز از این جاده برای رفت و یا برگشت از تبریز استفاده می‌کنند که این جاده باتوجه به اهمیت آن‌یکی از با اولویت‌ترین محورهای حمل‌ونقلی در شمال غرب کشور برای توسعه به شمار می‌رود.

    فرماندار شهرستان آذرشهر ادامه می‌دهد: جاده تبریز آذرشهر محور ارتباطی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به آذربایجان شرقی و کلان‌شهر تبریز است که برای همین این جاده در بیشتر روزهای سال ترافیک سنگینی دارد.

    جاده تبریز - آذرشهر غیراستاندارد است

    یکی از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر به مشکلات و معضلات محور تبریز – آذرشهر اشاره می‌کند و می‌گوید: جاده تبریز – آذرشهر یکی از جاده‌های پرترافیک و بااهمیت آذربایجان شرقی است که غیراستاندارد و کم‌عرض بودن آن باعث شده تا آمار تصادفات در این محور روزبه‌روز افزایش یابد.

    میر هادی قره سید با بیان اینکه جاده تبریز آذرشهر غیراستاندارد است، ادامه می‌دهد: این جاده یکی از اصلی‌ترین محورهای ترانزیتی استان است که روی جاده ابریشم واقع‌شده است و نیاز است تا با احداث باندهای جدید عریض‌تر شود.

    وی با تأکید بر اینکه این جاده استراحت گاه ندارد و در بیشتر روزهای سال ترافیک در آن سنگین است، می‌افزاید: اصلی‌ترین خواسته مردم منطقه از مسئولان شش بانده کردن این جاده است که سال‌ها از اجرای پروژه عریض‌تر کردن جاده سپری می‌شود ولی هنوز پیشرفتی در کار مشاهده نمی‌شود.

    قره سید با اشاره به اهمیت این جاده و رفت‌وآمدهای آن می‌گوید: جاده تبریز – آذرشهر یکی از مهم‌ترین راه‌های مواصلاتی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به آذربایجان شرقی و کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان بوده و پرترافیک‌ترین محور در آذربایجان شرقی به‌حساب می‌آید.

    شش بانده شدن اتوبان تبریز- آذرشهر تا پلیس‌راه

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی  با اشاره به اینکه اتوبان تبریز- آذرشهر به جهت موقعیت جغرافیایی خاص خود جزو پرترافیک‌ترین جاده‌های آذربایجان شرقی است، می‌گوید: این جاده ترانزیتی است و محور اتصالی استان‌های آذربایجان غربی و کردستان به آذربایجان شرقی و کلان‌شهر تبریز به شمار می‌روند و نیاز است این اتوبان شش بانده شود.

    محمدصادق پورمهدی از اتمام 90 درصدی پروژه شش بانده شدن اتوبان تبریز- آذرشهر تا پلیس‌راه که کمتر از 8 کیلومتر می‌شود خبر داد و می‌افزاید: مسیر رفت تقریباً شش بانده شده ولی هنوز خط برگشت تکمیل‌نشده است.

    وی شش بانده کردن این جاده تا شهرک صنعتی شهید سلیمی را ضروری می‌داند و می‌گوید: باید این جاده تعریض شود چراکه اتوبان تبریز – آذرشهر مسیری ترانزیتی است و می‌توان با شش بانده شدن این جاده شاهد کاهش ترافیک و نیز تصادفات جاده‌ای در این محور بود.

    نیاز به اعتبار 20 میلیارد تومانی برای اتمام پروژه شش بانده کردن جاده

    مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز به اعتبارات موردنیاز برای اتمام پروژه شش بانده کردن جاده تبریز – آذرشهر اشاره می‌کند و می‌گوید: 20 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه نیاز است.

    توحید اخلاقی با اشاره به اهمیت این جاده ترانزیتی می‌افزاید: پروژه شش بانده کردن جاده تبریز – آذرشهر به‌صورت پیمانی اجرا می‌شود که از سال 89 این طرح آغازشده و امیدواریم هرچه زودتر به پایان برسد چراکه با اتمام آن شاهد روان‌تر شدن ترافیک این محور خواهیم بود.

    وی هزینه‌های صرف شده برای فاز نخست این پروژه را 10 میلیارد تومان بیان می‌کند و ادامه می‌دهد: برای این پروژه در سال 93 بیش از پنج میلیارد تومان هزینه شد و توانستیم در هفته دولت امسال از تقاطع پتروشیمی تبریز تا تقاطع سردرود را در فاز رفت از تبریز شش بانده کنیم.

    همین بهار امسال بود که عروس و داماد جوانی بعد از برخورد خودرویشان با یک تریلی در حوالی شهرک صنعتی شهید سلیمی آذرشهر زنده‌زنده در آتش سوختند. این البته پایان ماجرا نبود، هرروز و هر هفته در این مسیر تصادفاتی رخ می‌دهد که یا جان انسان‌ها را می‌گیرد و یا موجب قطع عضو و نقصان سلامتی آنان می‌شود و معلوم نیست این 40 کیلومتر کم‌عرض کی شش بانده می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو