فونیکسریمکسبهتام

در پسا برجام وارد همکاری‌های تخصصی با کشورهای خارجی شده ایم

عصر خودرو- رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در کنفرانس خبری که با حضور خبرنگاران آلمانی در حاشیه افتتاح دفتر همکاری‌های مشترک ایالت بایرن برگزار شد، اظهار داشت: در دوره پسا برجام، با توجه به افق‌های جدید پیش رو و فرصت‌های موجود، از تفاهمات کلی خارج شده و وارد کارهای تخصصی و عملیاتی با شرکتهای خارجی در حوزه صنعت شده ایم.

در پسا برجام وارد همکاری‌های تخصصی با کشورهای خارجی شده ایم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷:۰۰

     

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ،دکتر «سید رضا نوروززاده» معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سفر هیاتی از صنعتگران ایالت بایرن به ایران افزود: در سفر قبلی هیات صنعتگران و تجار آلمانی به ایران، بیشتر بحث‌ها حول محور تعامل بین دو کشور بود ولی در این سفر، شرکتها یکدیگر را با نام می‌شناسند و ارتباط برقرار می‌کنند.
    وی در پاسخ به سوالی در خصوص تمایل ایران به همکاری با آلمان بیان داشت: دنیا تبدیل به یک دهکده کوچک شده است و پیشرفت تکنولوژی، انسان را به این نتیجه رسانده که با همه کشورهای دوست، ارتباط داشته باشد. ایرانی ها نیز به دلیل پیشینه ارتباط با آلمان، بیشتر علاقه مند به همکاری با شرکتهای آلمانی و انتقال تکنولوژی از این کشور هستند. لیکن اگر کشورهای شرقی نیز مایل به سرمایه‌گذاری و انتقال دانش فنی به ایران باشند، ما استقبال خواهیم کرد.
    دکتر نوروززاده در پاسخ به سوال یک خبرنگار آلمانی در خصوص زمینه‌های صنعتی مورد علاقه ایران برای همکاری گفت: ‌در صنایع وابسته به نفت و گاز، ماشین سازی، تولید موتورهای دیزلی، حمل و نقل و بویژه خودرو، و سایر صنایعی که زمینه‌های مساعد در هر دو کشور وجود داشته باشد، آماده همکاری هستیم.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص محدودیت واردات خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی نیز اظهار داشت: این محدودی در خصوص واردات خودروها وضع شده و اگر شرکت آلمانی خودروساز در ایران سرمایه‌گذاری و تولید کند، هیچ محدودیتی در تولید، عرضه و صادرات انواع خودروها با حجم موتور بالا نخواهد داشت.
    در این کنفرانس خبری، همچنین خانم ایگنر وزیر اقتصاد، انرژی و فناوری ایالت بایرن در پاسخ به سوالی درباره علت انتخاب ایدرو بعنوان مرکز همکاری با ایران، گفت: سازمان گسترش از بازیگران بزرگ و توانمند در صنعت ایران است و به همین دلیل برای ایجاد دفتر همکاریهای مشترک با این سازمان اقدام کردیم.
    وی پشتیبانی همه‌جانبه مسئولان ایالت بایرن را از سرمایه گذاری شرکتهای آلمانی در ایران اعلام کرد و در عین حال گفت: باید بدانیم چه نوع همکاری‌هایی و در کدام بخش‌ها تعریف خواهد شد و نیازمند چه امکانات و شرایطی است تا اقدامات لازم صورت پذیرد.
    خانم ایگنر با تاکید بر سازماندهی ایالت بایرن برای تشویق شرکتها به همکاری با طرف‌های ایرانی، تصریح کرد: دفتر همکاری‌های مشترک، با هدف انسجام بیشتر همکاری‌ها تاسیس شده که ارتباطات موجود بین صنایع ایران و آلمان را عمیق‌تر خواهد ساخت و البته ارتباطات جدید صنعتی بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو