فونیکسریمکسبهتام

بررسی میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ در آستانه عرضه با قیمت ۲۰۱ میلیون‌تومان

آقای خاص پوست انداخت

عصر خودرو: شرکت آرین‌موتور نماینده محصولات میتسوبیشی در ایران هفته گذشته از میتسوبیشی اوتلندر ۲۰۱۶ با چهره و امکانات جدید رونمایی کرد. این خودرو به‌زودی با قیمت ۲۰۱ میلیون‌تومان روانه بازار خواهد شد و رودر‌روی کیا سورنتو‌، هیوندای سانتافه و تویوتا RAV۴ قرار خواهد گرفت. نسل سوم اوتلندر برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به عنوان شاسی‌بلند سایز متوسط میتسوبیشی به بازار‌های جهانی معرفی شد. میتسوبیشی با گذر از برخی تفکرات اقتصادی در ۲ نسل پیشین اوتلندر در نسل جدید این خودرو ضمن بهبود ضریب درگ (مقاومت در برابر جریان هوا)‌، ایمنی بدنه و همچنین افزایش عایق‌بندی کابین تصمیم گرفت تا اوتلندر را جدی‌تر از گذشته به جنگ با رقبای ژاپنی و کره‌ای بفرستد. اوتلندر تا پایان سال ۲۰۱۴ و پس از ۲ سال عرضه با ثبت فروش حدود ۵۰‌هزار دستگاهی در سراسر جهان موفقیت جدیدی را نصیب میتسوبیشی کرد و این شرکت تصمیم گرفت بخش عمده‌ای از نوآوری‌هایش نظیر ارائه مدل پلاگین‌‌هایبرید را تنها روی این محصول استراتژیک اجرا کند.

آقای خاص پوست انداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، بر اساس آمار در بازار خودرو ایران کراس‌اوور‌های متوسط طی سال‌های گذشته بیشترین سهم از واردات را در اختیار داشته‌اند و در زمانی که سانتافه هر ماه در زمینه آمار واردات رکوردشکنی می‌کرد، آرین‌موتور تصمیم به عرضه این کراس‌اوور در بازار ایران گرفت و اوتلندر از مدل 2014 به بازار کشورمان عرضه شد. از مشخصات قابل توجه این کراس‌اوور در ابتدای عرضه 3 ردیف صندلی و ظرفیت 7 سرنشین در کنار طراحی منطقی و ساده و امکانات قابل توجه بود که وقتی با قیمت حدود 180 تا 190 میلیون‌تومانی آن تلفیق می‌شد، از اوتلندر رقیب سرسختی برای سانتافه پرفروش در بازار ایران می‌ساخت. اوتلندر پس از یک‌ سال و نیم عرضه برای آشنایی مشتریان با این خودرو سرانجام به جایگاهی رسید که نوبت به تغییر چهره‌اش بود؛ چرا که به عقیده بسیاری از مشتریان‌، این خودرو از تمامی جهات به غیر از ظاهر، رقیب سرسختی برای پرفروش‌ترین خودرو وارداتی یعنی سانتافه بود. شرکت میتسوبیشی سال 2015 از نسخه فیس‌لیفت این خودرو پرده‌برداری کرد و تقریبا همزمان با عرضه جهانی اوتلندر فیس‌لیفت، پای این کراس‌اوور به بازار ایران نیز باز شد و هفته گذشته رسما شرایط فروش این خودرو برای تحویل 60 یا 120 روزه اعلام شد‌. اوتلندر جدید با جهش قیمتی حدود 10 میلیون‌تومان هم‌اکنون در مرز قیمت 200 میلیون‌تومان به رقابت با 3 کراس‌اوور کره‌ای و ژاپنی می‌پردازد و با طراحی جدیدش که به زعم بسیاری از کارشناسان مکمل مشخصات قابل توجهش است، می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

اوتلندر 2016 چه تغییراتی کرده است‌؟
تغییرات مهم و قابل توجهی در ظاهر این کراس‌اوور 4.6 متری میتسوبیشی به وجود آمده است‌. بدنه و شاسی نسبت به مدل قبل از فیس‌لیفت از نظر ایمنی و استحکام ارتقا‌یافته است‌. سیستم تعلیق دستخوش تغییراتی در راستای بهبود عملکرد و نرمی بیشتر شده است به گونه‌ای که عملکرد سیستم تعلیق در جلو برای مانور‌ها ارتقا‌یافته و ضربه‌گیر‌های روی محور عقب نیز تقویت شده‌اند تا آرامش بیشتری برای سرنشینان فراهم شود. عایق‌بندی کلی خودرو برای کاهش صدا‌های ورودی افزایش یافته‌ به گونه‌ای که برای مثال شیشه‌های عقب و شیشه جلو برای کاهش صدا‌های ورودی از عایق‌بندی و طراحی جدیدی بهره گرفته‌اند. در بخش قوای محرک خودرو پیشرانه برای تطبیق با شرایط آب‌و‌هوایی مختلف مشمول تغییرات اندکی شده ‌و گیربکس CVT این خودرو نیز مورد بازنگری قرار گرفته است تا عملکرد قدرتمند‌تری برای ارائه شتاب و کشش داشته باشد و گشتاور را به صورت هوشمند‌تر به هر 4 چرخ منتقل کند. در نمای خارجی اوتلندر2016 چهره این خودرو با زبان طراحی جدید میتسوبیشی همگام شده است. تلفیق کروم‌کاری‌های متعدد و بخش‌های سیاه‌رنگ در دماغه خودرو کاملا محسوس و قابل توجه است.چراغ‌های LED در جلو‌، شوینده‌های چراغ‌های روی سپر‌، چراغ‌های LED روشنایی در روز Day Light‌، چراغ‌های LED طیفی برای عقب و رینگ‌ 18 اینچی با طرح جدید روی تایر‌های 225/55R18 نیز از جمله مهم‌ترین آپشن‌های نمای ظاهری این خودرو هستند. ارتفاع در‌ها نیز برای سهولت در سوار و پیاده‌شدن کمی کاهش ‌داشته است.
در نمای داخلی مهم‌ترین تغییر مربوط به فرمان خودرو می‌شود که با امکان کنترل سیستم صوتی و بهره‌گیری از روکش چرم، طراحی و جنس جدیدی دارد. همچنین طرح چوب به داخل کابین اوتلندر 2016 راه پیدا کرده‌‌ و اگر تجربه سواری با مدل 2015 و 2014 را داشته باشید، با ورود به کابین متوجه افزایش کیفیت متریال و تغییرات اندک اما موثر نظیر طرح چوب جدید خواهید شد.

170 اسب با گیربکس هوشمندتر
اوتلندر در مدل 2016 از همان پیشرانه 2.4 لیتری مشابه اتاق قبل بهره می‌برد با این تفاوت که میتسوبیشی با تغییراتی در پیشرانه آن را برای شرایط آب‌و‌هوایی مختلف تطبیق پذیر‌تر کرده است. گیربکس CVT این خودرو کاملا مورد بازنگری قرار گرفته تا شتاب اولیه بهتری را به خودرو انتقال دهد و شرایط انتقال گشتاور توسط مبدل این گیربکس نیز بهبود یافته است لذا در اوتلندر 2016 شاهد رانندگی پرشتاب‌تر‌، نرم‌تر و دقیق‌تر با گیربکس CVT جدید خواهیم بود که البته به دلیل محدودیت تغییرات تاثیر زیادی روی شتاب حدود 10.5 ثانیه‌ای این خودرو نخواهد گذاشت. این گیربکس همچنین با قابلیت تعویض به صورت دستی می‌تواند شرایط رانندگی را به دلخواه راننده تغییر دهد و گیربکسی که عملا حس تعویض دنده‌ها در آن وجود ندارد را به گیربکسی چندسرعته تبدیل کند. سیستم انتقال قدرت در اوتلندر 2016 به هر 4 چرخ به صورت 4WD صورت می‌گیرد و از طریق کلیدی در 3 وضعیت اکو‌، نرمال و قفل دیفرانسیل قابل انتخاب است. مصرف ترکیبی اوتلندر با گیربکس CVT جدید حدود 9.3 لیتر در 100 کیلومتر است که  حدود نیم لیتر از تویوتا RAV4 و یک لیتر کمتر از هیوندای سانتافه را نشان می‌دهد.

ایمن با تایید معتبرترین موسسات جهان و معتبرترین تکنولوژی‌ها

اوتلندر 2016 توسط سختگیر‌ترین موسسات ایمنی جهان مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته است و نتایج این آزمایش‌ها از سوی موسساتی نظیر EuroNcap و IIHS نشان‌دهنده کسب بالاترین امتیازات برای اوتلندر در تمامی شرایط تصادف است. این خودرو در مدل جدید 2016 با 7 کیسه‌هوا شامل 2 عدد در جلو‌، 2 عدد جانبی‌، 2 عدد ایربگ پرده‌ای و یک عدد ایربگ زانویی برای راننده،‌ ‌سیستم ترمز ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمزEBD‌، کنترل فعال پایداری ACS‌، کنترل کشش TCL و ترمز کمکی در سطوح شیبدار HAS هیچ جای نگرانی از نظر ایمنی باقی نمی‌گذارد و همسطح و حتی بالاتر از رقبای همکلاس کره‌ای‌اش در بازار ایران قرار می‌گیرد.

مجموعه رفاهی در کابین جدید
در کابین جدید اوتلندر با طرح چوب‌، فرمان جدید و تغییراتی در سیستم خواباندن صندلی‌های عقب مجموعه کاملی از امکانات رفاهی قرار گرفته است تا این کراس‌اوور ژاپنی را به گزینه‌ای بدون چون‌و‌چرا برای مشتریان بدل کند. این خودرو در بخش امکانات و تکنولوژی‌های رفاهی به کروز کنترل برای تثبیت سرعت مجهز شده و سیستم ورود و خروج آن به صورت بدون کلید یا Keyless است. استارت خودرو نیز به صورت دکمه‌ای (Starter) کنترل می‌شود و همانطور که در بخش تغییرات اشاره شد، فرمان با طرح جدید و روکش چرم امکان کنترل سیستم صوتی حرفه‌ای این خودرو را فراهم می‌کند.این سیستم صوتی حرفه‌ای 710 واتی با برند معتبر آمریکایی Rockford Fosgate به 9 بلندگو مجهز شده و در مقایسه با مدل‌های قبلی بهترین کیفیت را برای پخش موسیقی فراهم می‌کند. سیستم مولتی مدیا اوتلندر 2016 همچنین مشابه مدل‌های قبلی به نمایشگری 7 اینچی مجهز شده که کنترل دوربین عقب از طریق آن صورت می‌گیرد و به پورت USB و کارت‌خوانMicroSD نیز مجهز شده است. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو‌، پدل‌شیفتر‌های تعویض دنده از پشت فرمان‌، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دوگانه دما برای راننده و سرنشینان‌، سیستم اتصال تلفن همراه از طریق بلوتوث‌، درِ برقی صندوق بار‌، سانروف 3 حالته و سنسور پارک نیز از دیگر امکانات رفاهی قابل توجه در اوتلندر 2016 هستند.
اوتلندر 2016 با ظرفیت 7 سرنشین و مجموعه جامعی از امکانات، گزینه‌ای متفاوت و با کیفیت در بازار است که در بحبوحه عرضه خودرو‌های کره‌ای و ژاپنی همکلاسش در تیپ‌های متنوع و آپشن‌های بعضا غیر‌رسمی می‌تواند اطمینان خاطر مشتریان را فراهم کند.

قیمت‌، زمان عرضه و جایگاه در بازار ‌
در شرایطی که سانتافه و سورنتو در مدل‌های 2016 به ترتیب با قیمت 198 و 215 میلیون‌تومان به بازار عرضه می‌شوند و تنها مدل 2015 تویوتا RAV4 با قیمت 209 تا 215 میلیون‌تومان به فروش می‌رسد، ژاپنی تازه‌نفس بازار ایران قرار است با قیمت 201 میلیون‌تومان در این تیپ فول به مشتریان عرضه شود. تنها تیپ فعلی اوتلندر 2016 با تریم داخلی کرم و به صورت 7 سرنشینه به مشتریان عرضه می‌شود و در آینده نزدیک احتمال عرضه مدلی با تریم داخلی تیره و ظرفیت 5 سرنشین با قیمتی به‌مراتب کمتر از 200 میلیون‌تومان وجود دارد. اوتلندر 2016 به زعم بسیاری از مالکان خودرویی است که در رانندگی‌های طولانی نرم‌تر از رقبایش عمل می‌کند و کیفیت استفاده از آن در بلند‌مدت وضعیت بهتری نسبت به رقبایش به خصوص کره‌ای‌ها  ‌نشان می‌دهد. اگر تجربه مشتریان پیشین این خودرو را با تغییرات و بهبود‌های مدل 2016 این خودرو تلفیق کنیم، به خودرویی خواهیم رسید که در مرز 200‌میلیون‌تومان فرصت را برای اثبات خودش پیدا کرده است. مدیر فروش شرکت آرین‌موتور در کنفرانس خبری بعد از مراسم رونمایی این خودرو در زمینه قیمت‌گذاری و افزایش حدود 10 میلیون‌تومانی مدل جدید اعلام کرد که پیش از این وقتی اوتلندر را ارزان‌تر از رقبا و با مشخصه رقابتی قیمت به مشتریان عرضه می‌کردیم برای برخی این شائبه به وجود آمده بود که شاید این خودرو چینی است که اینقدر قیمتش خوب است اما برای مدل جدید دیگر نیازی نداریم که با قیمت به رقابت برویم چرا که این خودرو می‌تواند خودش را ثابت کند و با توجه به تغییرات، افزایش قیمت ناگزیر بود. کراس‌اووری که با نام آقای خاص قدم به بازار ایران گذاشت در مدل جدید با شعار جهانی میتسوبیشی یعنی «شهر زیر پاهایت» هماهنگ شده تا آقای خاص با طراحی جدید فرصتی برای اثبات در بازار ایران پیدا کند.
این خودرو با توجه به طراحی ظاهری جدید و جذاب‌، در مدل 2016 می‌تواند به شرایط بهتری از نظر خرید و فروش در بازار آزاد نیز دست پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود مشتریان سری نخستین این خودرو پس از دریافت و محاسبه سود مشارکت بتوانند روی افزایش نسبی قیمت این خودرو در زمان عرضه حساب کنند. زمان تحویل اولین سری اوتلندر‌های 2016 به حدود 2 تا 3 ماه آینده موکول شده است که در این شرایط رکود حاکم بر بازار کمی فروکش خواهد کرد و رونق به بازار فروش این خودرو نیز باز خواهد گشت. همچنین در زمینه خدمات پس از فروش به دلیل اشتراکات زیاد این مدل با مدل‌های قبلی‌، آرین‌موتور آمادگی کامل برای ارائه خدمات به این خودرو جدید در 14 استان کشور را نیز دارد.
پیش‌فروش این خودرو از هفته گذشته با قیمت قطعی 201 میلیون تومان از سوی آرین‌موتور آغاز شده است‌. در طرح نخست مشتریان می‌توانند با 50 میلیون پیش‌پرداخت و 70 میلیون‌تومان 30روز بعد ضمن بهره‌گیری از سود مشارکت 24 درصدی، اوتلندر 2016 را طی 60 روز کاری تحویل بگیرند. همچنین در شرایط فروش 120‌روزه با سود مشارکت 30 درصد مشتریان با پیش‌پرداخت 40‌میلیون‌تومان و 2فقره چک 40 میلیون‌تومانی برای 60 و 90 روز بعد این خودرو را دریافت کنند.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو