فونیکسریمکسبهتام

تناقض در آمارهای تولید خودرو وزارت صنعت

تولید ایران خودرو ۱۰۰۰ و سایپا ۸۰۰ دستگاه در روز

عصر خودرو- در جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، آمار تولید خودرو در ۷ماهه ۳۱۱ دستگاه بیشتر از مجموع میزان تولید ۶ ماهه و تولید مهرماه اعلام شده است، بر اساس این آمار تولید ایران خودرو به ۱۰۰۰ و سایپا به ۸۰۰ دستگاه در روز می‌رسد.

تولید ایران خودرو ۱۰۰۰ و سایپا ۸۰۰ دستگاه در روز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶:۰۰
     

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،  بر اساس آماری که امروز از سوی وزارت صنعت منتشر شده تعداد خودروهای تولید شده در کشور طی 7 ماهه امسال 548 هزار و 461 دستگاه و تعداد خودروهای تولید شده در مهرماه امسال 47 هزار و 46 دستگاه عنوان شده است.

    در عین حال بر اساس آماری که ماه گذشته توسط وزارت صنعت منتشر شد، تعداد خودروهای تولیدی در 6 ماهه اول امسال 501 هزار و 104 دستگاه بوده است.

    یک جمع ساده نشان می‌دهد که مجموع آمار تولید خودرو در 6 ماهه امسال و تولید مهرماه برابر با 548 هزار و 150 دستگاه خواهد بود که در واقع میزان تولید 7 ماهه امسال است. مقایسه این عدد با رقم 548 هزار و 461 دستگاه که امروز از سوی وزارت صنعت اعلام شده نشان دهنده اختلاف 311 دستگاهی در تولید خودرو طی 7 ماهه امسال در کشور است.

    به این ترتیب آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت 311 دستگاه بیشتر از مجموع تولید 6 ماهه و مهرماه است.

    * تناقض آماری در تولید سواری

    این تناقض آماری در مورد تولید سواری نیز حاکم است. بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، در 6 ماهه امسال 460 هزار و 192 دستگاه سواری در کشور تولید شده و میزان تولید این محصول در مهرماه نیز 42 هزار و 810 دستگاه بوده است. مجموع این دو عدد برابر با 503 هزار و 2 دستگاه است در حالی که رقم اعلام شده از سوی وزارت صنعت طی روز جاری، 503 هزار و 221 دستگاه سواری طی 7 ماهه است.

    در نتیجه آمار جدید اعلام شده از سوی وزارت صنعت در مورد تولید خودروی سواری طی 7 ماهه 219 دستگاه بیشتر از مجموع تولید 6 ماهه و مهرماه است.

    تناقض آمارها در مورد تولید خودرو در حالی صورت گرفته که این آمارها طی ماه جاری با تأخیر منتشر شده و علاوه بر این، آمارهای تولید مبنایی برای تصمیم‌گیری‌های اقتصادی در کشور است که باید در تهیه آن دقت بیشتری اعمال شود.

    بر اساس اعلام امروز وزارت صنعت، میزان تولید خودرو در کشور طی 7 ماهه امسال با افت 12.2 درصدی همراه بوده است.

    * تولید روزانه ایران خودرو به هزار دستگاه رسید

    در مهرماه میزان تولید ایران خودرو 22 هزار و 711 دستگاه بوده که نسبت به تولید شهریور ماه 4 هزار و 992 دستگاه یعنی معادل 18 درصد افت داشته است.

    به این ترتیب در مهرماه، تقریباً در هر روز در ایران خودرو هزار دستگاه خودرو تولید شده است.

    * تولید روزانه سایپا به 800 دستگاه رسید

    همچنین مدت میزان تولید سایپا از 26 هزار و 399 دستگاه در شهریور ماه به 17 هزار و 495 دستگاه در مهرماه رسیده که نشان دهنده افت 8 هزار و 904 دستگاهی است و افت تولید 33.7 درصدی را نشان می‌دهد.

    در نتیجه در مهرماه تقریباً روزی 800 دستگاه خودرو در سایپا تولید شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو