فونیکسریمکسبهتام

تشکیل کارگروه تدوین استاندارد تولید و نصب گاردریل

عصر خودرو- رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل از تشکیل کارگروه تدوین استاندارد تولید و نصب گاردریل خبرداد.

تشکیل کارگروه تدوین استاندارد تولید و نصب گاردریل
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، سید ابراهیم حسینی مهربان با بیان اینکه این مجموعه طی سه سال گذشته به طور مستمر پیگیر فراهم شدن زمینه تدوین استاندارد گاردریل بوده است، گفت: با اخذ مجوز تدوین استاندارد ملی گاردریل، جلسه‌ای با حضور اکثریت ذینفعان تشکیل شد تا با همراهی آنها کارگروه تدوین استاندارد ملی گاردریل‌های فولادی آغاز به کار کند.

    رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه گاردریل در میان تولیدات لوله و پروفیل به دلیل ارتباط مستقیم با امنیت جاده‌ای و حفاظت از جان سرنشینان خودروها دارای اهمیت ویژه‌ای است، افزود: با توجه به این خصوصیت رعایت استانداردهای تولید و نصب گاردریل می‌تواند در کاهش تلفات جاده‌ای نقش بسیار اثرگذاری داشته باشد.

    وی با تاکید براینکه به‌رغم سختی و دشواری فراوانی که تدوین این استاندارد در پی دارد اما سندیکا انجام آن را وظیفه خود می‌داند، تصریح کرد: این مهم موجب شده است تا تدوین استاندارد گاردریل با پیچیدگی‌هایی همراه باشد و با این رویکرد سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی طی سه سال گذشته تلاش کرده تا تدوین این استاندارد را برعهده گیرد.

    به گفته حسینی مهربانی، با توجه به موافقت مسؤلان مربوطه  و اخذ مجوز تدوین استاندارد گاردریل اولین نشست کارگروه تدوین آن با محوریت سندیکا و حضور اکثریت ذینفعان برگزارشد تا همچون استانداردهای قبلی تدوین شده توسط سندیکا برای گاردریل نیز استانداری جامع و کاربردی تهیه شود.

    رئیس سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی با بیان اینکه مجوز تدوین استاندارد گاردریل حدود 2 ماه پیش اخذ شده‌ است، اظهار داشت: از جمله نهادها و سازمان‌هایی که به عنوان ذینفع حضورشان برای تدوین این استاندارد ضروری است، می‌توان به وزارت راه، سازمان ملی استاندارد، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تولیدکنندگان مقاطع فولادی و پروفیل به عنوان ماده اولیه، تولیدکنندگان گاردریل، شهرداری‌ها، راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی و پیمانکاران و نصب‌کنندگان گاردریل اشاره کرد.

    وی توضیح‌داد: برای تدوین استاندارد ملی گاردریل از جامع‌ترین استاندارد تدوین شده با عنوان استاندارد اشتو به عنوان الگو بهره‌برداری خواهد شد که استانداردی بین المللی محسوب می گردد.

    مهربان با بیان اینکه در اولین نشست کارگروه دلایل تدوین این استاندارد و اهمیت ویژه این محصول به لحاظ ایمنی و جلوگیری از بروز حوادث مرگبار تشریح و مورد تأیید کلیه اعضاء قرار گرفت، ‌ گفت: در این جلسه مباحث متنوعی درخصوص وجود مشکلات کیفی متعدد در گاردریل‌هایی که هم اکنون در جاده‌های کشور استفاده می‌شود مطرح شد و در نهایت تمامی اعضا بر برگزاری مداوم و مستمر جلسات تاکید کردند.

    وی در پایان گفت: نمایندگان تمامی نهادها و سازمان‌های ذیربط ابراز امیدواری نمودند که ماحصل جلسات این کارگروه در آینده‌ای نزدیک در تولید و نصب گاردریل‌ها در پروژه‌های راه ‌سازی کشور مورد استفاده قرارگیرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو