فونیکسریمکسبهتام

سیف:

حمایت از اشتغال با تحرک در بازار خودرو

عصر خودرو- سیف می گوید: طرح پرداخت تسهیلات به بخش خودرو که برای تحرک بخش اقتصاد است، مورد استقبال واقع شده است.

حمایت از اشتغال با تحرک در بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از خبرآنلاین، رئیس کل بانک مرکزی در نشست خبری عصر امروز (چهارشنبه) که در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در خصوص طرح خروج از رکود بخش تولید گفت: «در حال حاضر در دوره گذار در اقتصاد قرار داریم و این موضوع انتظاراتی را ایجاد کرده است. براساس طرح دولت که بانک مرکزی در آن همکاری دارد، طی 6 ماه آینده و تا پایان اردیبهشت‌ماه این طرح اجرایی خواهد شد.»

    وی افزود: «طرح پرداخت تسهیلات به بخش خودرو که برای تحرک بخش اقتصاد است، مورد استقبال واقع شده است.»

    سیف در رابطه با نقش صنعت خودرو در اقتصاد گفت: «صنایع وابسته به بخش خودرو بسیار زیاد است که باعث اشتغالزایی می‌شود و نباید بخش‌های اشتغال‌زا و وابسته به آن را ناچیز ارزیابی کنیم بلکه این بخش‌ها زنجیره‌ای از تولیدات است که خودرو آنها را به خود وابسته کرده است.»

    وی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال در این صنعت برای کشور بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: «این طرح آثار مثبت خود را می‌گذارد و بانک مرکزی با تامین مالی در این بخش به دولت کمک و در آن مشارکت می‌کند. این طرح اثر مثبتی در حرکت چرخ اقتصاد خواهد داشت.»

    تکلیف وام 60 میلیون تومانی مسکن مشخص است

    رئیس شورای پول و اعتبار در پاسخ به این سئوال که تکلیف پرداخت وام 60 میلیون تومانی خرید مسکن به کجا رسید، گفت: «تسهیلات بانکی در چارچوب دستورالعمل‌ها قابل پرداخت است. تنگناهای مالی همواره از مشکلات نظام بانکی بوده است که ما با ورود به بازار بین بانکی در آینده مشکل آن را برطرف می‌کنیم.»

    وی گفت: «برنامه ای برای افزایش این وام نداریم چرا که اگر سقف این وام را بالا ببریم، تعداد پرداختی‌ها کاهش می‌یابد و توان بازپرداخت آن نیز مشکل خواهد شد.»

    اقتصاد را با نرخ سود متشنج نکنید

    سیف درباره تعیین تکلیف نرخ جدید سود بانکی گفت: «اقتصاد نیاز به آرامش دارد و نباید با صحبت‌های تنش زا، آن را به حاشیه ببریم. هر زمان که نرخ سود بانکی در بانک مرکزی به نتیجه برسد، سخنگوی شورای پول و اعتبار که رئیس کل بانک مرکزی است، نتایج را اعلام خواهد کرد و یا به صورت اطلاعیه توسط بانک مرکزی اعلام خواهد شد.»

    رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: «باید دقیق ترین اخبار را در این زمینه از بانک مرکزی بشنوید. نرخ سود بانکی یکی از متغیرهای اصلی اقتصادی است و شورای پول و اعتبار نسبت به آن حساسیت دارد و در مورد آن بحث می‌کند. این موضوع در حال بررسی است و نتیجه آن را شورا در اسرع وقت اعلام خواهد کرد.»

    دارایی‌ها پس از اجرای برجام آزاد می‌شود

    سیف درباره دارایی‌های بلوکه ایران و زمان آزادسازی آن، گفت: «بحث در این زمینه هنوز زود است. هنوز برجام اجرایی نشده و قرار است بخشی از دارایی‌های ایران که در خارج از کشور بلوکه شده است، پس از احرای برجام آزادسازی شود.»

    موسسات غیر مجاز ریسک بالایی دارند

    وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساماندهی موسسات غیرمجاز و اینکه برخی از آنها مشکلاتی را برای سپرده‌گذاران ایجاد کرده‌اند؟ گفت: «این موسسات غیرمجاز به هیچ وجه مورد تایید بانک مرکزی نیستند و هموطنان باید در جایی سپرده‌گذاری کنند که مشکلی برای آنها ایجاد نشود، این در حالی است که این موسسات ریسک دارند.»

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم