فونیکسریمکسبهتام

کاش فوتبالت هم مثل ماشینت سطح بالا بود!

عصر خودرو: فوتبالیست ها ستاره های مشهور و بعضا محبوب نسل جوان هستند. آدم هایی که زندگی شان مورد توجه رسانه هاست و کوچک ترین رفتارشان انعکاس پیدا می کند. فوتبالیست ها گاهی الگو می شوند و هر اقدامشان توسط هواداران سینه چاک مورد تقلید قرار می گیرد.

کاش فوتبالت هم مثل ماشینت سطح بالا بود!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از خراسان، در حالی که یک ورزشکار موفق به طور معمول فقط باید در زمینه تخصص خودش مرجع باشد، گاهی انتخاب های شخصی اش مثل لباس، مدل مو، ریش و حتی خودرو می تواند در تسریع جا افتادن یک سری آداب در جامعه نقش داشته باشد. ورزشکار و هنرمند ندارد، همه رفتارهای آدم های معروف قابل الگوبرداری نیست، اصلاً ما باید یاد بگیریم از هر کسی رفتار خوبش را متناسب با شرایط فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی مان یاد بگیریم، چون ستاره ها در هر عرصه ای باشند الگوهای کاملی نیستند، خودشان هم به این موضوع واقفند. هر چند این اذعان ستاره ها نباید باعث سلب مسئولیت از آن ها و غفلت از برخی رفتارهایشان که جلوی چشم مردم است، شود. اما نباید فراموش کنیم انتخاب های یک ورزشکار یا هنرمند کاملاً شخصی است و قابلیت فراگیر شدن ندارد.

    ما می توانیم از یک هنرمند، کتابخوان بودنش را یاد بگیریم و از یک ورزشکار، تلاش و پشتکار و تسلیم ناپذیر بودنش را. اما وقتی به طور مطلق یک ستاره بشود همه چیز ما و بخواهیم در هر چیزی از او تقلید کنیم، فاصله ها و تضادها شکل می گیرد. زندگی شخصی این آدم ها به خصوص در حوزه معاش شباهتی به زندگی مردم معمولی ندارد.

    گاهی حتی ستاره ها به خصوص فوتبالیست ها به محض آن که دیده می شوند و به شهرت می رسند با انتخاب های عجیبی به نسبت سطح درآمد خود، اغراق های گسترده می کنند. به طور مثال فوتبالیستی که قرارداد یک ساله اش یک میلیارد تومان است، خودرو 500 میلیونی دارد و کفش های 5 میلیونی و کت 10 میلیون تومانی می پوشد؛ در حالی که قراردادش را در چند قسط و پس از کسر کلی مالیات و جریمه و… با انواع شکایت و تهدید نقد می کند. حالا آدمی که در مدیریت اقتصادی زندگی خودش با چالش جدی مواجه است، می شود نماد زندگی رویایی برای بعضی از جوانان و فاصله زندگی واقعی هوادارانش با آن چه دوست دارند باشند، زیاد می شود، در حالی که خود فوتبالیست هم آن چه نشان می دهد نیست.

    به گزارش خراسان، جالب است بدانید خودرو یکی از ستاره های سابق تیم ملی حدود 3 میلیارد می ارزد و مشابه خودرو کریس رونالدوست. در حالی که رونالدو درآمد چند ده برابری دارد و تازه آن خودرو را به خاطر تفاوت نرخ ارز به نصف قیمت خریده است. هر چند باید به حریم خصوصی دیگران و انتخاب هایشان احترام گذاشت اما برای آن که با لایه های واقعی تر زندگی ستاره ها به خصوص فوتبالیست ها آشنا شویم در پرونده امروز، فقط به سراغ یک جنبه آشکار از زندگی آن ها و برخی هنرمندان، یعنی خودروهایشان رفتیم. قصد قضاوت نداریم، فقط دنبال این هستیم که بگوییم انتخاب آدم های معروف قرار نیست انتخاب ما هم باشد، حتی اگر آن ها درست انتخاب کرده باشند که در آن هم گاهی تردید وجود دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط