فونیکسریمکسبهتام

پرونده وام خودرو (۱۳۶)

وام ۲۵میلیونی خودرو متوقف شد

عصر خودرو- پرداخت وام ۲۵میلیون تومانی خودرو با اتمام سقف فروش ۱۱۰هزار خودرو طبق دستور بانک مرکزی رسماً متوقف شد.

وام ۲۵میلیونی خودرو متوقف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در حالی طرح جدید دولت برای پرداخت وام 25میلیونی خودرو قرار بود تا اردیبهشت 95 ادامه یابد که با ثبت نام بیش از 110هزار نفر در این طرح طی شش روز، اجرای این طرح متوقف شد.

    هرچند خودروسازان صبح امروز در وزارت صنعت جلسه گذاشتند و خواستار افزایش سقف فروش خودرو با وام 25میلیون تومانی بودند، ولی بانک مرکزی زیر بار نرفت و با ارسال نامه‌ای به وزارت صنعت، خواستار رعایت سقف فروش 110هزار خودرو توسط این وزارتخانه و خودروسازان شد.

    در نامه بانک مرکزی به وزارت صنعت آمده است: "با توجه به اینکه مقرر شده است صرفاً منابع مالی مورد نیاز برای خرید اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار موجودی خودروی تولید داخل توسط بانک‌ها تا سقف 110هزار دستگاه تأمین شود، بنابراین شرکت‌های خودروساز و نمایندگی‌های ذی‌ربط نسبت به رعایت این توافق دقت لازم را داشته باشند؛ بدیهی است تأمین مالی تولیدات آتی از این محل میسر نخواهد بود".

    همچنین این بانک در نامه‌های جداگانه‌ای به مدیران عامل بانک‌های پرداخت‌کننده تسهیلات خودرو، از آنها خواست که پس از اتمام سهمیه‌های مقرر، از پذیرش اسناد تجاری ناشی از فروش مدت‌دار خودروی تولید داخل، بیش از سقف اعلام شده، خودداری کنند.

    بانک مرکزی اعلام کرده است با توجه به هدف تعیین شده از اجرای طرح که خوشبختانه با استقبال هموطنان عزیز ظرف چند روز به‌صورت کامل محقق شد، امکان افزایش سقف مقرر شده به‌دلیل آثاری که می‌تواند بر برخی شاخصهای اقتصاد کلان داشته باشد، وجود ندارد. بر این اساس، به تمام تولیدکنندگان و نمایندگی‌های فروش خودرو اعلام می‌شود هرگونه فروش مازاد بر سقف اعلام شده، نمی‌تواند توسط نظام بانکی تأمین مالی شود.

    به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام خودروسازان تا پایان روز گذشته بیش از 110هزار نفر در طرح فروش خودرو ثبت نام کردند و بیش از 100هزار نفر هم مبلغ پیش‌پرداخت را واریز کردند.

    بانک مرکزی در این طرح بیش از 2750 میلیارد تومان اعتبار مالی برای فروش 110هزار خودرو تأمین کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو