فونیکسریمکسبهتام

خودرو دوزیست وارد بندر دبی شد!

عصر خودرو- امارات متحده عربی دراقدامی تازه برای جلوگیری و کنترل کشتی‌هایی حامل مواد خطرناک ویا غیرقانونی ازیک خودروی آبی،خاکی خودکاردرگمرک دبی استفاده می‌کند که هم در دریا و هم در خشکی قادر به حرکت است.

خودرو دوزیست وارد بندر دبی شد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی ،امارات متحده عربی دراقدامی تازه برای جلوگیری و کنترل کشتی‌هایی حامل مواد خطرناک ویا غیرقانونی از ماشینی دو زیست استفاده می‌کند که هم در دریا و هم در خشکی قادر به حرکت است.


    به گزارش نشنال، این دستگاه نقلیه جدید که قادراست از فاصله 300 متری کشتی‌های مورد نظر خود را بازرسی کند، همچنین خودرویی سازگار با محیط زیست است که انرژی آن با استفاده ازپنل‌های خورشیدی تامین میشود ودرواقع نوعی خودروودرعین حال قایق است که امکانات یک آزمایشگاه مواد را نیز داراست.


    این دستگاه که در سی و هفتمین نمایشگاه هفته فناوری Gitex که امسال برگزار شد، به نمایش درآمد اکنون قراراست به بازرسان گمرک دبی برای سرعت بخشیدن به بازرسی‌های خود و کنترل از راه دور بار کشتی‌های حامل مواد خطرناک کمک کند بدون این که خطری متوجه ماموران و بازرسان باشد.


    این خودروقایق مجهز به ده ابزاروتجهیزات ویژه تفتیش و بازرسی است که با بهره گیری از آخرین فناوری‌های روزقادر به اجرای فرمان‌هایی چون تفتیش، اسکن، تجزیه و تحلیل و مستند سازی مواد غیرقانونی است درکشتی‌هایی است که در دبی لنگر می‌اندازند. نتایج این عملیات برای بررسی و پی گیری به اتاق کنترل اصلی در گمرک دبی ارسال می‌شود.


    عیسی سامی، از افراد حامی و مدیر بخش اطلاعات درگمرک دبی درمورد به کارگیری این دستگاه هوشمند در گمرک می گوید:«این اولین آزمایشگاه آبی خاکی در جهان است که می‌تواند مواد غیرقانونی و خطرناک همانند مواد مخدر ویا مواد رادیو اکتیو قاچاق و نیزکشتی های بخار حامل کالاهای قاچاق ونیز قایق های چوبی ساده را تشخیص و با استفاده از دوربین‌های پیشرفته فیلمبرداری کند. سپس فیلم ها وتصاویر زنده را به اتاق کنترل اصلی گمرک دبی ارسال می‌کند.»


    به گفته وی این خودروی مجهزمی‌تواند بیش از 60 هزار نمونه مواد شیمیایی را شناسایی کند و یا نتایج بررسی‌ها را به سرعت تجزیه و تحلیل کرده و نتیجه گیری کند. همچنین وسیله ای است که می‌تواند از راه دور کلیه عملیات را انجام دهد و چون نیازی به ورود ماموران به داخل کشتی نیست زندگی ماموران رانیز به خطر نمی‌اندازد و کل فرایند بازرسی وتجارت هم سریع و هم آسان خواهد شد.


    این ماشین آبی ،خاکی که برنده جایزه‌های Ideas درامریکا و انگلستان شده، عامل صرفه جویی مالی در گمرک دبی نیز هست چرا که این دستگاه قابل حمل و نقل است و درهرنقطه‌ای می‌توان آن را مستقر کرد. بنابراین دیگرنیازی به استقرار دستگاه‌های بازرسی در هر بندرنیست.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم