فونیکسریمکسبهتام

۲ ایستگاه سوخت سی.ان.جی به سازمان اتوبوسرانی انزلی واگذار شد

عصر خودرو- اعضای شورای شهر انزلی به اتفاق آرا با واگذاری دو ایستگاه سوخت سی.ان.جی به سازمان اتوبوسرانی این شهر موافقت کردند.

۲ ایستگاه سوخت سی.ان.جی به سازمان اتوبوسرانی انزلی واگذار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، در پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر انزلی که شامگاه یکشنبه و با غیبت سه عضو این شورا برگزار شد، اعضای حاضر درجلسه به اتفاق آراء با واگذاری دو ایستگاه سوخت رسانی سی. ان. جی به سازمان اتوبوسرانی این شهر موافقت کردند.

    در ابتدای جلسه رئیس شورای شهر انزلی با اشاره به اینکه سیاست دولت واگذاری سازمان های تابعه شهرداری به بخش خصوصی است اظهار کرد: درخصوص واگذاری اتوبوس ها به بخش خصوصی تاکیدات زیادی وجود داشته تا جایی که حتی وزارت کشور هم سهم خود را درخصوص پرداختی شهرداری ها حذف کرده است.

    محمدرضا بدیعی فر با بیان اینکه مطابق اعلام وزارت کشور، سهم کمک های ماهیانه به اتوبوسرانی قطع و واگذاری آن به بخش خصوصی قوت پیدا کرده است افزود: باتوجه به تغییر مدیریت در سازمان اتوبوسرانی انزلی و همچنین تحقق نیافتن واگذاری این سازمان به بخش خصوصی، مقرر شد که براساس درخواست سازمان اتوبوسرانی درخصوص واگذاری دو جایگاه  سی. ان. جی به این سازمان تصمیم گیری شود.

    وی ایجاد منبع درآمد و کاهش بار مالی شهرداری را از اهم موضوعات شهری برشمرد و بیان کرد: سازمان اتوبوسرانی می تواند با استفاده از محل درآمد های این جایگاه ها درخصوص برطرف کردن هزینه های جانبی اتوبوس ها و همچنین کاهش بار مالی شهرداری، گام موثری بردارد.

    بدهی 150میلیون تومانی سازمان اتوبوسرانی انزلی به ایران خودرو

    معاون شهردار انزلی نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه بحث واگذاری این دو ایستگاه به بخش خصوصی درکارگروه شهرداری مطرح شده بود اظهارکرد: با توجه به توانایی اداره این دو ایستگاه در یکی از سازمان های شهرداری، علاوه بر بازگشت درآمد  این دو ایستگاه به سازمان متولی، از بار مالی شهرداری نیز کاسته می شود.

    موسی فکور با تاکید بر اینکه تلاش شهرداری در صدد تامین هزینه زیر مجموعه های تابعه این سازمان است افزود: عمده کسری بودجه شهرداری از ناحیه ارزش افزوده ای است که باید به شهرداری پرداخت می شد که البته امیدواریم با تصویب شورای شهر در خصوص برنامه های تشویقی برای پرداخت عوارض، بتوان این کمبودها را جبران کرد.

    وی استفاده از توانمندی سازمان شهرداری را همراه با تغییر رویکرد و نگرش دولتی از الزامات رسیدن به مرحله بهره وری دانست و گفت: نگاه شهرداری، برخودگردان کردن این سازمان بوده و درآمدهای مختلف اتوبوسرانی از جمله تبلیغات روی اتوبوس ها، تابلوهای تبلیغاتی کیوسک ها باعث کسب درآمد و تامین بخشی از هزینه های این سازمان و به تبع آن کاهش هزینه های شهرداری خواهد بود.

    در ادامه جلسه مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی نیز با تاکید بر اینکه این سازمان درحال حاضر با 128میلیون تومان بدهی روبرو بوده که روزبه روز درحال افزایش است اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی انزلی درحال حاضر 27 دستگاه اتوبوس دارد که به تازگی دو دستگاه گاز سوز آن نیز راه اندازی و به ناوگان حمل ونقل اضافه شده است.

    حمید شاد به تعمیر و راه اندازی دودستگاه اتوبوس اسقاطی توسط پرسنل تعمیرکار اتوبوسرانی اشاره و تصریح کرد: این اتوبوس ها با هزینه ای بالغ بر 15میلیون تومان بازسازی شده اند که متوسط هزینه بازسازی آن در کشورحدود 30 میلیون تومان است.

    پاداش 16 میلیون تومانی به آتش نشانان انزلی

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری انزلی نیز در ادامه جلسه با تاکید بر اینکه اکثر پرسنل این سازمان از مشکلات ریوی رنج می برند گفت: تجهیزات آتش نشانی بسیارگران است به گونه ای که یک دست لباس کامل آتش نشانی بالغ بر10میلیون تومان قیمت دارد.

    اسماعیل خجسته با اشاره به پیشنهاد درخواست پاداش برای تجلیل از زحمات پرسنل آتش نشانی بیان کرد: این درخواست در کمسیون فرهنگی شورا تصویب شده و رقمی بالغ بر16میلیون تومان است.

    وی رقم پاداش هر پرسنل را از 250 تا 500 هزار تومان بصورت متغیر اعلام و اعلام کرد: همگان باید در برابر پرسنلی که در تمامی صحنه ها و درحوادث مختلف پیشرو هستند جوابگو بوده و می بایست برای تقویت روحیه آنان هرکاری که می توانیم انجام دهیم.

    یکی از اعضای شورای شهر انزلی نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه همچنان مشکل مالکیت اداره قند و شکر انزلی حل نشده است گفت: بخشی از این اداره متعلق به سازمان چای است که شهرداری نیز درخصوص مالکیت آن درخواستی به شورای شهر ارائه کرده است.

    شهرام نواری با بیان اینکه  با توجه به تجاری بودن زمین این اداره می توان  منبع درآمد خوبی برای شهرداری ایجاد کرد افزود: با توجه به لزوم انتقال دستفروش ها و ماهی فروشان جنب دخانیات به این منطقه، علاوه بر ایجاد درآمد از طریق ارزش افزوده برای شهرداری، بخش مهمی از بار ترافیکی شهر نیز کاسته می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو