فونیکسریمکسبهتام

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان:

وضعیت تلفات حوادث جاده‌ای همچنان قرمز است

عصر خودرو- مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان با بیان اینکه تلفات سوانح رانندگی نسبت به ۱۰ سال اخیر تا ۳۰ درصد کاهش یافته است، گفت: با وجود این کاهش وضعیت تلفات حوادث جاده‌ای همچنان قرمز است.

وضعیت تلفات حوادث جاده‌ای همچنان قرمز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، ابراهیم گلسرخی پیش از ظهر امروز در مراسم ایمنی راه‌ها در روستای بلسنبه این شهرستان با قدردانی از حضور «پورتقی» عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های کشور اظهار کرد: پیامبر (ص) فرمود «در حقیقت مردم را شتاب‌زدگی به هلاکت می‌رساند و اگر مردم آرام و از عجله به‌دور بودند هیچ‌کس هلاک نمی‌شد».

    وی یکی از دلایل اصلی تلفات سوانح رانندگی را عجله و شتاب با سرعت غیرمجاز عنوان کرد و افزود: تلفات و سوانح رانندگی یکی از چالش‌های بزرگ کشور است.

    مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان به ذکر آماری از سازمان پزشکی قانونی کشور پرداخت و گفت: طبق این آمار، از 14 سال گذشته تاکنون 315 هزار و 264 شهروند ایرانی جان خود را بر اثر سوانح رانندگی در جاده‌های کشور از دست داده‌اند.

    وی ادامه داد: اگر این آمار را در مدت زمان 14 سال تقسیم کنیم نشان می‌دهد که به طور میانگین در این سال‌ها روزانه 61 شهروند ایرانی جان خود را از دست داده و این رقم فوت در صحنه است.

    گلسرخی با بیان اینکه سوانح رانندگی عمدتاً جوانان را به کام مرگ می‌کشاند، تصریح کرد: تعدادی از جوانان روستای بلسبنه نیز در اثر تصادف کشته شدند اما آیا واقعاً نمی‌توان بر معضل تصادف غلبه کرد.

    وی همدلی و هم‌سویی سازمان‌های دولتی و مردم را در مهار تصادفات تاثیرگذار دانست و گفت: برای فائق آمدن به این جنگ پنهان در جاده‌ها به برنامه‌ریزی دقیق فرهنگی نیاز است و عزم ملی را می‌طلبد.

    این مسئول با اشاره به اینکه ایمنی راه‌ها یکی از شاخصه‌های فرهنگ است، افزود: باید آن را گسترش دهیم و آگاهی دادن به مردم و بالا بردن حساسیت مردم، جزو مباحث ایمنی است.

    وضعیت قرمز تلفات حوادث جاده‌ای

    وی افزود: وقتی به ایمنی کمک کنیم در اصل به نجات خود و فرزندانمان کمک می‌کنیم و تلفات سوانح رانندگی نسبت به 10 سال اخیر تا 30 درصد کاهش یافته اما این رقم باید بیشتر کاهش یابد و با وجود پایین آمدن آمار تلفات سوانح رانندگی، وضعیت ما در این حوزه همچنان قرمز است.

    گلسرخی وظایف تمام مدیران دولتی در زمینه مذکور را مهم دانست و یادآور شد: هدف از تشکیل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها همراه کردن مردم با قابلیت و ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

    وی با تصریح بر اینکه جمعیت مذکور در راستای اهداف ذاتی خود در دو مقوله اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اقدام می‌کند، خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری همایش ایمنی راه‌ها، ارتقای سطح آگاهی و باورهای عمومی در زمینه فرهنگ ترافیکی و حساس کردن افکار عمومی نسبت به کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی تردد با توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیکی است.

    مدیر اجرایی دفتر نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه‌های گیلان افزود: رفتارهای پرخطر فراوانی شناسایی شده‌اند که با تلنگر، اطلاع‌رسانی و آموزش به‌راحتی می‌توان جان انسان‌های بی‌گناه و خانواده‌های دردمند آنها را نجات داد و برگزاری اینگونه همایش‌های مربوط به سوانح رانندگی نقش مهمی در ایجاد حساسیت در اقشار مختلف دارد.

    وی از تلاش و پیگیری‌ها و مساعدت‌های فرماندار شهرستان رشت، بخشدار کوچصفهان، یوسفی رئیس شورای اسلامی بلسبنه، دهیار، مردم روستای بلسبنه و... قدردانی کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو