فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل امنیتی انتظامی قوه قضائیه:

تصادفات به مشکلات جدی خودروها و جاده های کشور باز می گردد

عصر خودرو- مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: مشکلات جدی و ایمن نبودن خودروها و جاده های کشور عوامل اصلی وقوع تصادفات است.

تصادفات به مشکلات جدی خودروها و جاده های کشور باز می گردد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، مجید اکبرپور روز سه شنبه در کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه افزود: زمانی که صحبت از وقوع تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن می شود همه عوامل انسانی را علت اصلی حوادث رانندگی می دانند در حالی است که عامل جاده ای و خودرویی بیشترین علت تصادفات است.
    وی تصریح کرد: با تعیین بیمه شخص ثالث بخشی از مشکلات ناشی از عوامل انسانی در کشور حل شده است که امیدواریم چاره ای اساسی برای مشکلات جاده ای و خودرویی اندیشیده شود.
    اکبرپور افزود: اگرچه عوامل انسانی نیز در وقوع تصادفات بی تاثیر نیست و بیشترین علت تصادفات و فوت ناشی از آن را گردش به چپ راننده و خواب آلودگی مطرح می کنند اما اگر جاده های ما دارای شانه راه باشد دیگر اینقدر فوت را شاهد نمی شویم.
    وی تصریح کرد: تمام خوشحالی ما این است که آمار تصادفات در کشورمان رو به کاهش است و آمارها به حدود 19 هزار نفر رسیده است اما همین آمار 19هزار خانوار را داغدار می کند و با مشکلات جدی روبه رو می کند.
    مدیرکل پیشگیری های امنیتی انتظامی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: حتی اگر تعداد فوتی ها ما کاهش یابد و اگر یک نفر زندگی نباتی داشته باشد این موضوع نیز روی خانواده ها تاثیر منفی دارد که باید با اقدامات اساسی و برنامه ریزی درست آمار تصادفات را به کمترین حد ممکن آن برسانیم.
    وی ادامه داد: باید عوامل ایمن نبودن جاده ها و خودروها را به خوبی مورد بررسی قرار دارد و با دلسوزی جدی و وجدان کاری این عوامل را رفع کرد تا بسیاری از آمار فوتی ها در کشور کاهش یابد.
    کمیته پیشگیری های امنیتی و انتظامی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه امروز سه شنبه با حضور نمایندگانی از وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی در این معاونت برگزار شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو