فونیکسریمکسبهتام

لغزندگی جاده‌های کوهستانی تهران

هشدار برای آبگرفتگی معابر عمومی ۳ استان

عصر خودرو- کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر عمومی در ۳ استان کشور رخ می‌دهد از لغزندگی جاده‌های کوهستانی تهران براثر بارش برف و باران هشدار داد.

هشدار برای آبگرفتگی معابر عمومی ۳ استان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، فریبا گودرزی در تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور گفت: تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارشی درغرب، شمال غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل دریای خزر است که بتدریج دامنه گستره بارش دامنه‌های زاگرس مرکزی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد و سبب ابرناکی، بارش باران و وزش باد در این مناطق می‌شود.

    کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش در مناطق سردسیر شمال غرب، ارتفاعات البرز و ارتفاعات مرکزی زاگرس به صورت برف و در جنوب غرب گاهی با رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد شد.

    وی افزود: از بعد از ظهر امروز در شمال غرب و غرب کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و این سامانه روز پنجشنبه در سواحل دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز و شمال شرق بارش خواهد داشت، ضمن اینکه با تاثیر موج دیگری در روز پنجشنبه در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش رخ خواهد داد.

    گودرزی گفت: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال قزوین، شمال تهران، شمال البرز، زنجان، جنوب لرستان و شمال خوزستان خواهد بود. همچنین امروز در برخی مناطق شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک رخ خواهد داد.

    کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی بر روی سواحل دریای خزر ضمن کاهش دما دریا مواج خواهد شد.

    وی ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا پنجشنبه بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش شدید باد در نیمه جنوبی استان لرستان و شمال خوزستان و با احتمال زیاد در بوشهر رخ می‌دهد که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها شود.

    گودرزی گفت: در استان تهران امروز بارش باران و وزش باد گاهی با رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از این رو می‌تواند سبب لغزندگی در جاده و بویژه جاده‌های کوهستانی شمال استان تهران شود.

    کارشناس سازمان هواشناسی توصیه کرد با توجه به وضعیت جوی پیش‌بینی شده اقدام لازم برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توسط هموطنان گرامی و سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول صورت گیرد.

    وی افزود: امروز اردبیل با دمای یک و بوشهر با دمای 30 درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مراکز استان‌های کشور هستند.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو