فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر تجهیز راهدارخانه ها:

۱۵ درصد ماشین الات راهدارخانه های کشور نیازمند نوسازی است

عصر خودرو- مدیرکل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های کشور گفت: ۱۵ درصد خودروها و ماشین آلات راهداریها فرسوده و از رده خارج است که سالانه ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی آنها اختصاص داده می شود.

۱۵ درصد ماشین الات راهدارخانه های کشور نیازمند نوسازی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی ناوی اظهارداشت: راهداران در طول سال فعالیت هایی مانند لکه گیری راه ها، اصلاح روکش آسفالت، خط کشی، تعمیر پل، نصب تابلو و علایم راهنمایی و تجهیز راهدارخانه ها و ماشین آلات برای گذر ایمن از فصول مختلف سال بویژه زمستان را بر عهده دارند.

    وی افزود: همه تلاش ها و فعالیتها در حوزه راهداری به این منظور است که بتوانیم زمستان را با سلامت و کمترین حادثه سپری کنیم و ایمنی رانندگان و کسانی که از جاده های کشور عبور می کنند را فراهم کنیم.

    ناوی یادآورشد: در حال حاضر بیشتر ماشین آلات راهداری ها زمستانی است و در واقع فعالیت در این فصل نماد کار راهداران است لذا همه تلاش ما تامین همه امکانات این حوزه برای خدمت رسانی جامع و کم خادثه در این فصل است.

    مدیرکل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور یادآورشد: 80 درصد فعالیت راهداری توسط پیمانکاران بخش خصوصی انجام می شود اما کارهایی که به صورت حاکمیتی توسط راهداری انجام می شود کارهای زمستانی، اضطراری در حوادث غیرمترقبه بیشتر نمود دارد.

    7000 دستگاه مایشن آلات راهداری در خدمت ایمن سازی راهها

    ناوی در خصوص ناوگان راهداری کشور تصریح کرد: در حال حاضر ناوگان راهداران کشور دارای هفت هزار دستگاه ماشین آلات و خودروهای سنگین و سبک است که بخشی از آنها با سن بالای 20 سال هستند که باید نوسازی شود.

    وی یادآورشد: 15 درصد تجهیزات راهداری فرسوده است و باید از رده خارج شود که خوشبختانه در سه سال اخیر رویکرد مدیران سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی نوسازی ناوگان است که خرید ماشین آلات جدید و نو در اولویت قرار دارد.

    ناوی بیان کرد: در سه سال گذشته بیش از سه هزار دستگاه ماشین آلات راهداری زمستانی خریداری و به ناوگان اضافه شده است و به تناسب ماشین آلات خریداری شده، تجهیزات فرسوده از چرخه قعالیت خارج خواهند شد.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر سن ناوگان بیش از 20 سال است و با تمهیدات انجام شده امیدواریم در مدت پنج سال آینده با خرید دستگاهای نو، بتوانیم سن ناوگان راهداری را به زیر 15 سال برسانیم.

    ناوی یادآورشد: برای استان های برفگیر مانند استان قزوین اعتبارات خاصی پیش بینی شده که دو هفته قبل هم به استانها ابلاغ شده که برای قزوین درزمستان در مرحله اول سه میلیارد تومان ابلاغ شده است که در مراحل بعدی هم اعتبار لازم برای مدیریت در زمستان تامین خواهد شد.

    100 میلیارد تومان برای بحران و پیشگیری از بحران جاده ای

    وی گفت: بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری یکی از اساسی ترین کارهایی است که در این حوزه باید انجام شود و در این راستا در سالهای اخیر یک هزار دستگاه ماشین آلات بازسازی و نوسازی شده است.

    ناوی افزود: در سال گذشته 200 میلیارد تومان برای مقابله با بحران در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای قرار گرفت که در زمان بروز حوادث و وقوع بحران ماموریت ها انجام شود که با توجه به مشکلات و شرایط موجود کشور فقط 20 درصد این اعتبار داده شده است.

    مدیرکل دفتر تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها در خصوص اعتبارات این سازمان در سال جاری هم گفت: امسال 500 میلیارد تومان برای تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه ها ابلاغ شده که تاکنون یک پنجم آن معادل 100 میلیارد تومان تخصیص داده شده و در صورت تامین کامل اعتبارات بر اساس برنامه ریزی انجام شده، تجهیز ماشین آلات و امکانات راهدارخانه ها و اکیپ های راهداری انجام می شود.

    فعالیت 690 راهدارخانه در کشور

    وی بیان کرد: 690 راهدارخانه در کشور مستقر شده و فعال هستند و امسال هم برای خدمت رسانی در فصل زمستان تجهیز شده اند.

    ناوی در خصوص رفع نقاط پرحادثه هم گفت: تمامی نقاط حادثه خیز جاده های کشور شناسایی و آشنا سازی شده تا رانندگان قبل از رسیدن به این نقاط از وجود آن مطلع شده و احتیاط لازم را رعایت کنند و در مرحله بعدی برای اصلاح مسیر هم اقدام خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو