فونیکسریمکسبهتام

اگر در زمستان عزم سفر دارید، بخوانید

عصر خودرو- فصل زمستان برخلاف ظاهر سرد و خاموشش، برای بسیاری از افراد فصلی پرسفر، اما پرخطر خواهد بود.

اگر در زمستان عزم سفر دارید، بخوانید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با شروع فصل سرما، بسیاری از افراد تمایل بیشتری برای سفرهای زمستانی دارند، که برای دیدن شگفتی‌ها و زیبایی‌های طبیعت راهی این سفرها می‌شوند.

    با وجود اینکه فصل زمستان و بارش برف عامل خلق زیباترین مناظر جهان می شود اما در این میان می‌تواند برای مسافران و گردشگران هم خطرساز باشد.

    بارش برف و سرمای طاقت‌فرسا در لحظات کوتاه می‌تواند تلفات و خسارات جبران ناپذیری داشته باشد که تنها با کمی برنامه‌ریزی و استفاده از تجهیزات ایمنی می‌توان امنیت سفرهای زمستانی را تا حدود زیادی تأمین کرد.

    آگاهی از آخرین وضعیت راه‌ها و ایمنی محورهای جاده‌ای و استفاده به موقع از تجهیزات سفر به ویژه در شرایط بحرانی حائز اهمیت بوده و می‌تواند بسیاری از حوادث جاده‌ای را کاهش دهد.

    عواملی مانند شرایط بد آب‌وهوایی در تصادفات نقش مؤثری دارند بطوریکه هر ساله قسمتی از حوادث جاده‌ای را شرایط بد جوی و تغییرات ناگهانی آن تشکیل می‌دهد در حقیقت می‌توان با داشتن تجهیزات، وسایل ایمنی خودرو و رعایت قوانین رانندگی، سلامت سفر را بیمه کرد. گذشته از این موارد، برای سهولت در رفت و آمد باید تجهیزات و امدادهای جاده ای به وفور در مناطق مختلف وجود داشته باشد.

    اداره راه و ترابری با اطلاع از آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور و در اختیار داشتن تجهیزاتی از جمله ماشین‌های مخصوص سطح جاده‌ها نقش مؤثری در بازگشایی راه‌های مسدود شده دارند.

    ** تجهیزات و اقدامات لازم قبل از سفر

    تجهیزات سفر به دو بخش وسایل شخصی و تجهیزات ایمنی، خودرو نیازمند است. داشتن لباس گرم، آب، مواد غذایی کنسرو شده، کیسه خواب، پتو، چراغ قوه، کبریت، جعبه کمک‌های اولیه، کلاه، شال گردن، جوراب پشمی و طناب از جمله تجهیزات شخصی و مهمی هستند که باید در سفرهای زمستانی به همراه هر فرد باشد. وسایلی مانند زنجیرچرخ، گالن آب، بنزین، ضد یخ، لامپ، طناب، سیم، جعبه آچار، لاستیک زاپاس، چراغ چشمک‌زن، تابلو هشداردهنده سیار، مخروط ایمنی و کپسول آتش‌نشانی از جمله تجهیزات خودرو است که باید هر فرد پیش از سفر در خودروی خود داشته باشد.

    با توجه به اینکه سرمای شدید می‌تواند به راحتی باعث یخ زدن قسمت‌هایی از بدن شود باید در مواقع اورژانسی و ناگهانی مثل خراب‌شدن اتومبیل، پس از تماس با مراکز امدادی تا رسیدن کمک‌های امدادی داخل خودرو بمانند تا از خط سرمازدگی و حمله حیوانات درنده در امان باشند همچنین در مواقع تمام شدن سوخت خودرو افراد باید با آتش‌زدن پارچه، لاستیک اضافی و یا چوب برای ایجاد گرما اقدام کنند که علاوه بر این، با دود حاصل از آن می‌توانند برای درخواست کمک نیز استفاده کنند.

    بهتر است با توجه به سرمای احتمالی سال جاری و پیش‌بینی احتمالی پدیده ال‌نینو، پلیس راه، اداره راه و ترابری، اورژانس و نیروهای هلال احمر آمادگی لازم را داشته باشند تا با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان، سفرهای زمستانی افراد در کمال صحت و ملامت و به دور از هرگونه خطرات احتمالی انجام شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو