فونیکسریمکسبهتام

فرماندار کرج:

طرح کارت سبز تردد در جاده چالوس فقط یک پیشنهاد است!

عصر خودرو- فرماندار کرج گفت: جاده چالوس حدود صد سال است که به خوبی اداره نمی‌شود.

طرح کارت سبز تردد در جاده چالوس فقط یک پیشنهاد است!
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد تقی ایرانی اظهار کرد: صدور کارت سبز تردد برای جاده چالوس تنها یک طرح و پیشنهاد است و باید در مرحله اول در استان مطرح شود و در صورت تایید به دولت ارائه شود.

    وی ادامه داد: ارائه این طرح به دولت نیز ضامن اجرایی شدن آن نیست؛ چراکه ممکن است مخالفان زیادی داشته باشند و اجرای آن رد شود.

    ایرانی خاطرنشان کرد: جاده چالوس بیش از صد سال است که بدون نظارت جدی و کافی اداره می‌شود و همین امر باعث آسیب به یکی از زیباترین جاده‌های جهان شده است.

    فرماندار کرج گفت: در ساعات ترافیک و روزهای تعطیل بعضا تا 20 ساعت زندگی ساکنان این منطقه تعطیل می‌شود و مرجع خاصی نیز حاضر به پاسخگویی دراین زمینه نیست.

    این مسئول افزود: دراین مسیر یک هتل فاخر، یک بیمارستان، سرویس بهداشتی مناسب و حتی نمارخانه قابل دسترس وجود ندارد.

    وی ادامه داد: درمسیر این جاده حتی یک درمانگاه و مرکز بهداشت نیز وجود ندارد که بیماران و افراد بدحال در مواقع لازم به آنها مراجعه کنند.

    ایرانی توضیح داد: عدم مدیریت کارآمد باعث شده طی دهه‌های گذشته آسیب‌های جدی به طبیعت و محیط زیست این منطقه وارد شود.

    این مسئول اظهار کرد: عید فطر سال گذشته برخی مسافرانی که از شمال به سمت کرج درحال بازگشت بودند، بیش از 20 ساعت در جاده معطل شدند.

    وی ادامه داد: ساکنان منطقه چالوس چه در مواقع خوشی و چه درمواقع ناخوشی ناچارند که ترافیک سنگین این محور را تحمل کنند.

    فرماندار کرج گفت:‌ هم اکنون ترافیک به جزء جدایی‌ناپذیر زندگی ساکنان این منطقه تبدیل شده است و هیچ کس نمی‌تواند برای حل این معضل راه حل درستی ارائه دهد.

    وی یادآورشد: فرمانداری کرج تاکید خاصی براجرای این طرح ندارد، ولی آیا کسانی که نسبت به اجرای آن اعتراض می‌کنند می‌توانند طرح بهتری ارائه دهند تا مشکل این محور برای همیشه حل شود؟

    ایرانی ادامه داد: ساکنان منطقه چالوس تاوان کسانی را پس می‌دهند که تردد خودروهایشان باعث ایجاد ترافیک در منطقه سکونت آنها می‌شود.

    وی افزود: ازآنجایی که اکثر این مسافران گذری هستند، درآمدزایی برای ساکنان این منطقه ندارند؛ چراکه پول‌های خود را درسایر استان‌ها هزینه می‌کنند.

    فرماندار کرج در پایان گفت: اگر بنا باشد طرح کارت سبز تردد دراین محور اجرایی شود، درآمدهای حاصله برای ساماندهی وضعیت این جاده هزینه می‌شود و هیچ انتفاع شخصی دراین پیشنهاد پنهان نشده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو