فونیکسریمکسبهتام

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران:

فعالیت آژانس‌ها زیرنظر تاکسیرانی تهران

عصر خودرو- عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از تهیه طرح سامان دهی آژانس‌های مسافرتی تهران، شمیرانات و شهرری در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر خبر داد و گفت: در نظر داریم با تصویب این طرح فعالیت آژانس‌های مسافرتی پایتخت زیر نظر سازمان تاکسیرانی شهر تهران صورت گیرد.

فعالیت آژانس‌ها زیرنظر تاکسیرانی تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس،ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه انتقال فعالیت آژانس‌های مسافرتی به سازمان تاکسیرانی با مخالفت‌هایی از سوی برخی از فعالان این صنف مواجه است، تصریح کرد: برخی از آژانس داران تصور می‌کنند با اجرای این طرح با محدودیت فعالیت مواجه می‌شوند، در حالی که اجرای این طرح منجر به ساماندهی فعالیت آژانس‌های مسافرتی پایتخت می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه طرح ساماندهی آژانس داران شهر تهران با نقطه نظرات مسئولان این صنف در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهیه شده است، خاطر نشان کرد: شورا به این صنوف اطمینان خاطر داده است که اجرای این طرح محدودیت نیست و منجر به ساماندهی می شود، از همین رو برنامه ریزی های لازمه در کمیسیون حمل و نقل با مشارکت خود آژانس داران صورت گرفته است.

    وی با انتقاد از اینکه تعداد زیادی از آژانس‌های مسافرتی پایتخت بدون پروانه کار اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند، افزود: نداشتن پروانه کار منجر به بروز بسیاری از مشکلات می شود و از همین رو شورا لازم دانسته به این مهم ورود کند.

    قناعتی استعلام راننده هایی که در آژانس های مسافرتی فعالیت می‌کنند را پیش شرط استخدام آنان دانست و گفت: در طرح ساماندهی آژانس‌های شهرری، شمیرانات و تهران هم راننده‌ها باید استعلامات لازم را داشته باشند تا استخدام شوند و هم خودروها شرایط لازمه و ایمنی مورد نظر را داشته باشند. چراکه هم اکنون در برخی آژانس‌ها خودروهایی اقدام به جابه جایی مسافران می‌کنند که از استانداردهای لازمه برخوردار نیستند.

    عضو کمیسیون حمل و نقل شورا نداشتن و رعایت نشدن این شاخص‌های مهم از سوی بسیاری از آژانس‌های مسافرتی را در حالی جایز نداست که عنوان کرد؛ این موسسه‌های مسافرتی از همان امکاناتی استفاده می‌کنند که تاکسی داران بهره مند می‌شوند، حال آنکه خدماتی ارائه می‌دهند که نه در شان شهروندان است و نه شاخص‌های ایمنی و رفاهی را داراست.

    وی با تاکید بر اینکه با اجرای تهیه همگون سازی آژانس‌های مسافرتی تمامی موسسه‌هایی که خدمات حمل و نقلی به شهروندان ارائه می‌کنند باید پاسخگوی ناظران و بازرسان سازمان تاکسیرانی باشند، ادامه داد: هم اکنون بسیاری از این موسسه‌ها پاسخگوی هیچ نهادی نیستند، از همین رو در نظر داریم فعالیت آژانس‌های شهر ری و شمیرات و تهران به زیر مجموعه سازمان تاکسیرانی منتقل شود تا شکل همکاری و ساختاری آن با تاکسیداران پایتخت یکسان سازی شود.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: طرح همگون سازی آژانس‌های مسافرتی با تاکسیرانان شهر تهران با هماهنگی شهرداری تهران در کمیسیون حمل و نقل شورا تهیه شده و به زودی برای رای گیری و آغاز اجرا به صحن علنی می آید تا با رای نمایندگان مردم در پارلمان شهری تهران فعالیت تمامی آژانس های مسافرتی به زیر نظر سازمان تاکسیرانی منتقل شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو