فونیکسریمکسبهتام

اعزام یکهزار نیروی کمکی به استانهای خوزستان و ایلام

اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای پارک خودروهای زائران اربعین

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی، از اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای پارک خودروهای زائران اربعین حسینی در شهر مهران خبر داد و گفت: یکهزار نیروی کمکی نیز به استان های خوزستان و ایلام برای هدایت و راهنمایی زائران اعزام شده است.

اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای پارک خودروهای زائران اربعین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری افزود: امسال پارکینگی به مساحت حدود 40 هکتار و تعدادی پارکینگ کوچک در شهر و اطراف شهر مهران در نظر گرفته شده تا مردم خودروهای خود را پارک کرده و با خاطری جمع به سمت کربلا حرکت کنند.
    وی ادامه داد: البته در مسیر و مرز چزابه نیز پارکینگ هایی برای خودروهای شخصی پیش بینی شده و مسئولان استانی این امکان را فراهم کرده اند و در محل پارکنیگ ها بمنظور جلوگیری از ترافیک، اتوبوس هایی برای جابجایی زائران از پارکنیک به سمت پایانه برای خروج از کشور از سوی شهرداری های تهران، اهواز، مشهد، اصفهان و سایر استان ها پیش بینی شده است.

    ** رانندگان معاینه فنی خودروهای خود را بررسی کنند
    رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خودروهای شخصی خواست هنگام سفر از مبدا، معاینه فنی خودرو خود را بررسی کرده و با آمادگی کامل سفر کنند زیرا ممکن است برخی از آنها برای نخستین بار در این مسیرها تردد کنند و شناختی نسبت به جاده منتهی به پایانه ها نداشته باشند.
    مهری همچنین به رانندگان توصیه کرد که با احتیاط رانندگی کرده و در صورت خستگی، استراحت کرده و بعد به مسیر خود ادامه دهند.
    وی ادامه داد: رانندگان باید مدارک کافی از جمله گواهینامه، معاینه فنی، کارت خودرو و بیمه نامه به همراه داشته باشند و افرادی که به عنوان زائر از کشور خارج می شوند باید در شهر خود گذرنامه و ویزا را دریافت کنند.

    ** در مرز ویزا صادر نمی شود
    مهری افزود: در مرز ویزا صادر نمی شود، هر چند کشور عراق در اهواز و ایلام دفاتری به این منظور مستقر کرده اما صدور ویزا زمان بر است، براین اساس قبل از اینکه افراد به سفر بروند باید مدارک کافی به همراه داشته باشند.
    به گفته وی، در مسیر استان های ایلام و خوزستان که رانندگان تردد می کنند، نقشه و بروشور طراحی شده که مسیر تردد خودروهای سواری و اتوبوس را مشخص کرده است.
    مهری از رانندگان خواست تا به تذکر همکاران راهور ناجا در طول مسیر توجه داشته باشند و محل و شماره پارکینک را به خاطر بسپارند تا در زمان بازگشت دچار سردرگمی نشوند.

    ** زائران از پارکینگ های مجاز استفاده کنند
    رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار ایرنا در مورد امنیت پارکینگ ها گفت: خیال زائران راحت باشد، اما آنها باید از پارکنیگ های مجاز که مورد تایید ناجا است، استفاده کنند که دارای نگهبان و مراقب است.
    مهری در مورد کمبود اتوبوس برای حمل زائران گفت: اکنون مشکلی در این خصوص احساس نمی شود.

    ** اعزام یکهزار نیروی کمکی به استان های خوزستان و ایلام
    رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حدود یکهزار نیروی کمکی به استان های خوزستان و ایلام از سایر استان و بخش های انتظامی برای هدایت و راهنمایی زائران اعزام شده اند.
    مهری با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین حسینی در زمینه امور ترافیکی و خدمات انتظامی از اربعین سال گذشته افزود: اقدامات و تمهیدات خاصی به این منظور از ابتدای سال پیش بینی و نیز برنامه ریزی و طرح ترافیکی مناسبی در استان های خوزستان و ایلام در نظر گرفته شده است.
    وی به تشکیل کمیته ویژه طرح های ترافیکی ویژه اربعین حسینی با حضور همه دستگاه های امدادی و خدمات رسان اشاره کرد و گفت: در این کمیته تمام دستگاه های خدماتی و ذیربط اعم از سازمان راهداری، وزارت کشور، اورژانس، شهرداری، امور شهرداری وزارت کشور، امداد خودرو و سایر دستگاه ها که به نوعی در امر خدمت رسانی دخیل هستند، حضور داشتند.

    ** برگزاری رزمایش ترافیکی اربعین حسینی در شهر مهران
    مهری با بیان اینکه رزمایش ترافیکی اربعین حسینی روز گذشته(یکشنبه) در شهر مهران برگزار شد، گفت: این رزمایش بمنظور هماهنگی در اجرای طرح ویژه اربعین حسینی در استان ایلام و خوزستان برگزار شد.
    وی به استان های پشتیبان کننده مراسم اربعین حسینی اعم از کرمانشاه، لرستان و همدان اشاره کرد و افزود: زائران در مسیر این استان ها تردد می کنند، بر این اساس برنامه ریزی شده تا طرح ویژه ترافیکی در این سه استان نیز مد نظر قرار گیرد.
    رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به مشکل کمبود پارکنیگ در اربعین سال گذشته در استان های ایلام، خوزستان، مهران، پایانه های مرزی مهران، شلمچه و چزابه، گفت: در استان ایلام 10 تا 15 کیلومتر خودروها رها شده بودند اما امسال این مشکل حل شده است.
    مرزهای مهران، شلمچه و چزابه برای عبور زائران به کربلا در نظر گرفته شده و پلیس توصیه کرده تا زائران مرز مهران را برای انجام این سفر معنوی انتخاب کنند.
    مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی استان ایلام، کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی به عتبات عالیات است که سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر عزادار برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از این مرز به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این میزان در اربعین امسال تا دو میلیون نفر افزایش یابد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو