فونیکسریمکسبهتام

برنامه دولت برای تولید خودرو در سال آینده چیست؟

عصر خودرو- معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: برنامه سال آینده وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ تولید سه میلیون خودرو است که یک میلیون آن صادر و دو میلیون آن در بازار داخلی عرضه می‌شود.

برنامه دولت برای تولید خودرو در سال آینده چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادنیوز، نوروززاده در حاشیه بازدید از نمایشگاه قطعات خودرو گفت: تا سه سال پیش، به دلیل تغییر نرخ ارز و ارزهایی که در اختیار بخش تجاری کشور قرار می‌گرفت و همچنین واردات قطعات از خارج کشور تولیدکنندگان خودرو با نقصان جدی مواجه شد به طوری که در انتهای سال 92 تولید خودرو به زیر 600 هزار دستگاه رسید و این در حالی است که ما تولید یک میلیون و 800 هزار خودرو را نیز در کشور تجربه کرده بودیم.

    وی افزود: با حرکت جدی در سال گذشته توانستیم یک میلیون و 200 هزار خودرو تولید کنیم و امسال نیز با پشت سر گذاشتن رکود؛ هدف ما تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو است.

    نوروززاده تصریح کرد: اگر به تولید هدفگذاری شده نرسیم قطعه سازان و خودروسازان هر دو متضرر می‌شوند.
     
    وی گفت: ‌ کاهش قیمت خودرو جمله‌ای سیاسی است چرا که انتظار مردم از خودرو سازان تحویل کالای کیفی با قیمت تمام شده است. کاهش قیمت موضوعی تحمیلی و بخشنامه‌ای نیست و به نظر ما قیمت مسئله جدی مردم هم نیست چرا که دستگاه‌های نظارتی به نیابت از مردم قیمت و کیفیت خودرو را کنترل می‌کنند.

    معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران  اظهار کرد: قانون خودرو در سال 1370 نوشته شد و آن قانون موجب ایجاد تعداد زیادی قطعه ساز شد و بر اساس آن نظام مهندسی بر ساخت حاکم بود اما وقتی که ارزهای بی‌رویه و ارزان قیمت در اختیار بخش تجاری قرار گرفت، آن نظام منسجم تولیدی نیز به هم ریخت.

    نوروززاده افزود: مستقر کردن نظام منسجم تولیدی خودرو همانند گذشته زمان بر است و به نوسازی دستگاه‌ها و بکارگیری متخصصان با تجربه نیاز دارد.
     
    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: هر دو هفته یکبار با حضور خودروسازان و قطعه سازان و وزیر صنعت، معدن و تجارت در زمینه صنعت خودروی کشور جلسه برگزار می‌کنیم و سازمان‌های نظارتی و کنترل کنندگان کیفیت به نمایندگی از مردم کالا‌ها را ارزیابی، رفع عیب و نقاط ضعفشان را مشخص می‌کند.

    وی درباره اینکه هم اکنون از چه نسلی از تکنولوژی و ماشین آلات و روش‌ها و تولید خودرو استفاده می‌شود، گفت: ‌ اینکه بگوییم نسل چندم تکنولوژی هستیم، مشکل مردم حل نمی‌شود اما همه مردم انتظار دارند کالایی را که دریافت می‌کنند، از رقبای خارجی عقب‌تر نباشد.

    نوروززاده تصریح کرد ‌: دنیا به سمت جهش فناوری در حال حرکت است و در بخش خودرو هم این صنعت روز به روز در حال هوشمندشدن است و در ایران نیز قطعه سازان و خودروسازان در مراکز تحقیقاتی خود به این موضوع توجه دارند تا بتوانند کالاهای موردنیاز جامعه و همسطح با تکنولوژی‌های روز دنیا را ارائه کنند اما زمان بر است.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت خودرو لوکوموتیو توسعه است، گفت: دو خودروساز بزرگ ما سالانه معادل 22 هزار میلیاردتومان قطعه از قطعه سازان تحویل می‌گیرند که عدد بزرگی است.

    رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: انتظار داریم قطعه سازان و خودروسازان در یک تعامل سازنده با پیگیری انتقادات و رفع نقایص خود به تولید کالای با کیفیت کمک کنند.

    نوروززاده تصریح کرد: در قطعات الکترونیک خودرو نیازمند همکاری خارجی هستیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو