فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران:

ایران به جمع ۱۲ کشور سازنده موتورهای دیزل سنگین ملحق شد

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران گفت: هم‌اکنون ایران به جمع ۱۲ کشور سازنده موتورهای دیزل سنگین ملحق شده است.

ایران به جمع ۱۲ کشور سازنده موتورهای دیزل سنگین ملحق شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش خبرگزاری پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس، حسن عقیلی شامگاه چهارشنبه در چهارمین یادواره شهدای شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در محل این کارخانه به مناسبت هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج یادگار جاوید حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است و امیدواریم با استعانت از درگاه خداوند و تاسی از فرهنگ والای بسیجی توفیق خدمتگزاری بیشتر به صنعت کشور را داشته باشیم.

    عقیلی با اعلام اینکه بسیج مدرسه عشق بوده و نقش بسیجیان در جبهه‌های جنگ تحمیلی، جبهه سازندگی، جبهه فرهنگی، جبهه اقتصادی و هم‌اکنون نیز در جبهه صنعت، امنیت عمومی و نبرد نرم‌افزاری با دشمنان مملکت بر کسی پوشیده نیست، گفت: بسیجیان بیش از پیش در راه تحقق اهداف بلند رهبر انقلاب اسلامی موفق هستند.

    وی زنده نگه‌داشتن راه و یاد شهدا را از مهم‌ترین اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و بیان کرد: یادواره‌های شهدا، خون تازه در کالبد جامعه دمیده و به مردم نشاط می‌دهند البته تعریف مجاهدت‌های رزمندگان برای مردم، تجلیل و قدردانی از خانواده‌های شهدا به عنوان پرورش‌دهندگان این بزرگان، الگوسازی مناسب برای جوانان و معرفی الگوهای بر‌تر متناسب با نیاز جامعه از دیگر اهداف مهم برگزاری یادواره شهدا محسوب می‌شود.

    مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران با تاکید بر اینکه هشت سال جنگ تحمیلی هر روز آن همانند واقعه عاشورا بود و هر کوی و برزن آن کربلا را تداعی می‌کرد، افزود: هشت سال جنگ تحمیلی برای مردمان این خاک، دانشگاه انسانیت بوده و این مهم برای آیندگان می‌تواند مهم باشد، گفت: وظیفه ما است که با زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، با به کار بستن وصیت‌های الهی آنها همیشه تلاش داشته باشیم.

    این مسئول با اعلام اینکه توسعه و رشد صنعتی، زمینه‌سازِ اشتغال، رشد اقتصادی، رفع نیاز به بیگانگان، پرهیز از شکاف فرهنگی و اجتماعی در جامعه است، تصریح کرد: این مهم محقق نمی‌شود مگر با سرمایه‌گذاری مناسب البته ایجاد شیب به جهت جاری شدن سرمایه، نیازمند ترسیم افقی روشن برای هدف پیش رو است و امنیت مهم‌ترین رکن این شکوفایی است.

    عقیلی با اشاره به اینکه امنیت موجود در کشورمان، مدیون خون شهدا، مرهون تلاش و جان‌فشانی سربازان گمنام امام زمان (عج) است، گفت: کارخانه دیزل سنگین ایران تنها شرکت طراح و تولیدکننده موتورهای دیزل سنگین در ایران و سطح خاورمیانه است.

    وی ادامه داد: این مجموعه دارای خط تولید و آزمون به وسعت 7 هزار و 500 متر مربع و ساختمان‌های پشتیبانی آزمایشگاه و انبار به وسعت 8 هزار متر مربع در زمینی به مساحت 80 هکتار با ظرفیت تولید سالانه 270 دستگاه در سال بنا شده است.

    مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران با اعلام اینکه ماموریت شرکت در سه حوزه تولید موتورهای واگن‌های باری، مسافری و تولید موتورهای نیروگاه‌ها و تولید موتورهای کشتی‌سازی و دریایی است، تاکید کرد: طرح ایجاد این شرکت از سال 1370 شروع شده و در سال 1377 فعالیت اصلی خود را با مونتاژ موتورهای تحت لیسانس شرکت وارتسیلای فنلاند و روستون انگلیس شروع کرد.

    این مسئول گفت: هم‌اکنون ایران به جمع 12 کشور سازنده موتورهای دیزل سنگین ملحق شده و در طراحی این کارخانه همه زیر ساخت‌های یک کارخانه مادر تولید موتور دیزل ایجاد شده به نوعی که امکان توسعه این کارخانه به شهرک موتور تخصصی موتورهای دیزل فراهم است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو