فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام اعلام کرد:

فعالیت روزانه ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار

عصر خودرو- مدیر کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: سه هزار دستگاه اتوبوس به‌صورت روزانه برای بازگشت زوار در مرز مهران پیش‌بینی‌شده است.

فعالیت روزانه ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از مهر،  سال گذشته یکی از مهم‌ترین مشکلات زوار در برگشت از کشور عراق بحث رفتن به شهرهای خود بود که در این راستا مشکلات فراوانی برای زوار به وجود آمد و همین سبب شد که افراد سودجو فرصت را غنیمت شمرده و بهایی فراتر از نرخ‌های معمول کرایه از زوار بگیرند.

    امسال بنا به گفته مسئولان مشکل جابه‌جایی زوار با استقرار ناوگان حمل‌ونقل کافی به حداقل خواهد رسید و برای برسی جابه‌جایی زوار و کرایه دریافتی، گفتگویی با مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام انجام دادیم.

    مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام گفت: سال گذشته مشکلات زیادی در بحث ترافیک و استقرار کافی ناوگان حمل نقل برای جابه‌جایی زوار در مرز مهران وجود داشت.

    مهرداد جهانی اعلام کرد: تعداد شرکت‌ها و مؤسسات مسافر فعال در سطح استان 53 شرکت و موسسه است.

    وی اظهار داشت: حمل‌ونقل مسافر جاده‌ای بین‌شهری متشکل از سه بخش اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری است که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از 98 درصد غیردولتی و با هدایت و نظارت اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام فعالیت دارند.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 656 دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافربری شامل 250 دستگاه اتوبوس با عمر 8 سال، 400 دستگاه مینی‌بوس  با عمر 19 سال و یک هزار و شش دستگاه سواری با عمر 6 ـ 5 سال در حال فعالیت هستند.

    جهانی بیان داشت: با توجه به حضور زوار در مرز مهران ستاد مرکزی راهداری با همراهی و همکاری انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل ونقل تصویب‌نامه‌ای در خصوص کرایه به امضا رسانده است.

    وی افزود: با توجه به اینکه اتوبوس‌ها به‌صورت یکسرخالی مرز مهران را ترک می‌کنند، هزینه طرف خالی هم توسط مسافران پرداخت می‌شود.

    مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام عنوان کرد: تعداد 11شرکت حمل نقل مسافربری اتوبوسی و سه شرکت خدماتی سواری در پایانه مرزی مهران مستقر شده و برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برگشت زوار روزانه حدود سه هزار اتوبوس کار جابه‌جایی مسافرین را انجام می‌دهند ، شرکت‌ها باید قیمت مصوب را رعایت کنند و نباید هزینه فراتر از قیمت مصوب دریافت کنند.

    وی اظهار داشت: اگر هر شرکت مسافربری خارج از نرخ تصویبی کرایه، وجهی اضافه از زوار دریافت کنند زوار به سامانه 2020یا 114 که باهدف برخورد با متخلفان راه‌اندازی شده، اطلاع دهند و در این راستا ضمن هماهنگی با تعزیرات حکومتی با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

    جهانی گفت: با نظارت دقیق که تعزیرات حکومتی در بحث کرایه‌ها خواهد داشت هیچ حقی از زوار ضایع نخواهد شد.

    مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان ایلام بیان داشت: با تمهیدات صورت گرفته امسال هیچ‌گونه مشکلی در جابه‌جایی زوار در مرز مهران نخواهیم داشت چراکه با توسعه پنج برابری زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران نسبت به سال گذشته مشکلات به حداقل رسیده است.

    وی افزود: برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی در سال جاری حدود 300 میلیارد  از محل اعتبارات سازمان راهداری حمل نقل جاده‌ای هزینه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو