فونیکسریمکسبهتام

برخورد با پلاک مخدوش در پایتخت ۱۲۸ درصد افزایش یافت

اولتیماتوم پلیس درباره پلاک‌های دستکاری شده

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۱۲۸ درصدی برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده در سال جاری خبر داد.

اولتیماتوم پلیس درباره پلاک‌های دستکاری شده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی، با تاکید بر اینکه پلیس در موضوع مخدوش کردن پلاک خودروها و همچنین دستکاری اعداد و ارقام پلاک‌ها کاملا جدی است، اظهار کرد: اگر چنانچه پلاکی از روی غیرعمد ناخوانا باشد پلیس 40 هزار تومان راننده متخلف را جریمه خواهد کرد؛ اما اگر پلاک خودرویی عمدا به هر طریقی مخدوش شده یا ارقام آن دستکاری شود برابر قانون جزای اسلامی این اقدام جرم محسوب شده و ضمن توقیف خودرو متخلفان از شش ماه تا یک سال به حبس محکوم خواهند شد.

    وی با بیان اینکه پلاک هویت یک خودرو است اظهارکرد: در سال جاری پلیس برخورد جدی با دستکاری و مخدوش کردن پلاک داشته است؛ به طوری که در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل برخورد با پلاک‌های مخدوش و دستکاری شده که منجر به توقیف خودرو شده است 128 درصد افزایش داشته است.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ماموران پلیس راهور در سطح معابر نیز حضور داشته و به محض مشاهده وسایل نقلیه‌ای با پلاک مخدوش این اقدام آنان را صورتجلسه کرده و مستندات آن را نیز ضمیمه می‌کنند تا نسبت به توقیف وسیله نقلیه و اعزام راننده متخلف به مرجع قضایی اقدام شود.

    توقیف 27 هزار خودروی پلاک مخدوش در سال 94

    مرادی با اشاره به افزایش 128 درصدی توقیف خودروهای پلاک مخدوش و دستکاری شده در معابر پایتخت افزود: در هشت ماهه امسال 27 هزار و 619 خودروی پلاک مخدوش توسط پلیس توقیف شده است و من به رانندگان متخلف هشدار می‌دهم که با توجه به ابزار و امکاناتی که پلیس در اختیار دارد و همچنین دوربین‌های هوشمندی که در معابر نصب شده امکان شناسایی خودروهای متخلف وجود داشته و بهتر است خودشان دست به چنین کاری نزنند.

    به گفته مرادی علاوه بر تجهیزات هوشمند تیم‌های گشتی خیابان نیز نسبت به شناسایی و برخورد با این وسایل اقدام خواهند کرد.

    وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه عبور دادن خودروها از مقابل دوربین‌های زوج و فرد و طرح ترافیک به نوعی برای برخی از شهروندان به شغل کاذب تبدیل شده و در ازای آن پول دریافت می‌کنند گفت: متاسفانه این شغل کاذب ایجاد شده و در این شرایط پلیس علاوه بر اینکه با وسیله نقلیه متخلف برخورد می‌کند این افراد نیز با هماهنگی عوامل انتظامی دستگیر و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو