فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۱۳»

هفته ای که میدان دید در تهران کمتر از ۳ کیلومتر شد

عصر خودرو- گزارش هفتگی کیفیت هوای تهران نشان می دهد، شاخص کیفیت هوای تهران در هفته گذشته (۳۰ آبان تا ۶ آذرماه) متأثر از استقرار جو آرام و پایدار در منطقه بوده است. با توجه به شرایط حاکم بر منطقه در هفته گذشته ۲ روز در شرایط سالم (شنبه و یکشنبه)، و بقیه روزهای هفته در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.

هفته ای که میدان دید در تهران کمتر از ۳ کیلومتر شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: پایداری جوی از عوامل تأثیرگذار بر تجمع و ازدیاد آلاینده ها در شهرها از جمله تهران است، چرا که در شرایط پایدار جوی، هوا نمی‌تواند به صورت افقی (وزش باد) یا قائم حرکت و آلاینده ها را پراکنده کند. در چنین شرایطی آلاینده ها در شرایط سکون قرار می گیرند و موجب افزایش شاخص کیفیت هوا و آلودگی بیشتر هوای تهران می‌شوند.

    طبق بررسی های کارشناسان شرکت کنترل کیفیت هوا، عمق لایه وارونگی در روز سه شنبه هفته گذشته به کمترین مقدار رسیده و همین امر سبب کاهش چشمگیر عمق میدان دید در این روز شده است.

    مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا درباره جزییات کیفیت هوای تهران در هفته گذشته گفت: مطالعه میانگین تغییرات ساعتی غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون  و 2.5 میکرون و پارامترهای هواشناسی، اثر معکوس شرایط جوی پایدار را در کیفیت هوای تهران به صورت مشخص‌تری نشان می دهد. همچنین طبق نتایج حاصله افزایش غلظت ذرات معلق در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه ناشی از سکون نسبی هوا، وقوع پدیده وارونگی دما و به تبع تجمع آلاینده ها بوده است.

    بر اساس این گزارش، بیشینه میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از 10 و 2.5 میکرون در روزهای مذکور به ترتیب به بیش از 190 و 70 میکروگرم بر متر مکعب رسیده و عمق میدان دید در تهران برخی ساعات به حدود 3 کیلومتر کاهش یافته است. در چنین شرایطی وزش باد آرام هم در پراکندگی ذرات معلق و بهبود شرایط مؤثر نبوده است.

    نادری درباره کیفیت هوای تهران در جمعه ای که گذشت، گفت: از بعدازظهر روز جمعه افزایش دمای سطحی در منطقه، افت فشار هوا در سطح زمین را به همراه داشته و همین امر سبب شده سرعت باد محلی با جهتی متغیر بین شمال غربی تا جنوب غربی روند افزایشی داشته باشد و به پراکنش آلاینده ها از سطح شهر کمک کند.

    اطلاعات غلظت آلاینده ها بر اساس داده ایستگاه های شرکت کنترل کیفیت هوا و اطلاعات هواشناسی اندازه گیری شده در ایستگاه مهرآباد از پایگاه اطلاعات دانشگاه وایومینگ تهیه شده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو