فونیکسریمکسبهتام

وضعیت جوی و ترافیکی راه‌‌ها

ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مهران

بارش باران‌ در استان‌‌های شمال‌غرب و غرب کشور

عصر خودرو- امروز استان‌های شمال‌غرب کشور با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده‌ای مواجه هستند، همچنین استان‌های جنوب‌غرب و غرب کشور امروز با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف مواجه هستند.

ترافیک سنگین در محورهای منتهی به مهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷:۰۰

    ‌به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، براساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های هوشمند تردد شمار بر‌خط‌ ‌در حال حاضر غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده در این گزارش بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.

    کل تردد ثبت‌ شده‌ در شبانه‌روز گذشته‌‌ براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 1641 ترددشمار فعال در محورهای برون‌شهری، نسبت به روز قبل 13.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد؛ در همین مدت همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها 16 درصد، اوج تردد بین ساعات 17 الی 18 و کمترین تردد بین ساعات 4 الی 5 صبح صورت پذیرفته که هموطنان‌ با آگاهی از این موضوع می‌توانند ساعات مناسب‌تری را برای سفر انتخاب کنند.

    * اخطاریه سازمان هواشناسی

    سازمان هواشناسی کشور برای امروز چهارشنبه 11 آذر ‌پیش‌بینی کرد: استان‌های شمال‌غرب کشور (آذر‌بایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و زنجان ) با بارش پراکنده باران و در ارتفاعات بارش خفیف برف در برخی نقاط با اختلال در تردد جاده‌ای، استان‌های جنوب غرب و غرب کشور (ایلام، جنوب کرمانشاه، شمال خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد‌) با بارش باران و در ارتفاعات با بارش برف که در ایلام و لرستان و شمال خوزستان گاهی با رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

    همچنین امروز چهارشنبه شهرهای جنوبی عراق (نجف و کربلا‌) با بارش پراکنده و گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

    سازمان هواشناسی در اخطاریه خود آورده است: در روز پنجشنبه 12/9/94 بارش باران در استان‌های کهگیلویه و بویر احمد‌، چهارمحال بختیاری، شمال خوزستان و در ارتفاعات زاگرس بارش برف، در شمال و ارتفاعات البرز و شمال‌غرب کشور با فعالیت شاخه شمالی موج‌، بارش برف و در استان‌های واقع در غرب کشور بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

    ‌پرترددترین جاده‌های کشور

    ‌آزادراه کرج-تهران، آزادراه تهران-کرج‌،‌‌‌ آزادراه کرج-قزوین، آزادراه ‌قزوین-کرج،‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، آزادراه ساوه-‌تهران‌، آزادراه تهران-ساوه، مسیر پاکدشت-تهران‌ و تهران-پاکدشت، ‌محور‌های ‌تهران-شهریار‌ و شهریار-تهران‌، آزادراه زنجان-قزوین‌‌، محورهای تبریز-ایلخچی و ایلخچی-تبریز و محور کرج-ماهدشت‌ در 24 ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشته‌اند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

    * محدودیت‌‌ ترافیکی جاده‌های‌ مرزی غرب در ایام‌ اربعین حسینی‌ تا 17 آذر

    * ‌استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری‌

    ‌تردد همه تانکرهای سوخت‌رسان عراقی از ساعت‌ 07:00 روز سه‌شنبه مورخ  10/09/94 تا ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 14/09/94 از همه محورهای استان خوزستان و چهارمحال و بختیاری ممنوع ‌است.

    ‌تردد همه کامیون و تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 24:00 روز یکشنبه مورخ 15/09/94 در محورهای اهواز – سوسنگرد – بستان – چزابه و اهواز – خرمشهر – شلمچه ممنوع ‌است.

    ‌تردد همه اتوبوس‌ها تا ساعت 14:00 روز سه‌شنبه مورخ 17/09/94 در محور هفتگل – باغملک – ایذه- دهدز – شهرکرد و بالعکس ممنوع ‌است.

    * استان لرستان‌

    تردد همه تانکرهای سوخت‌رسان عراقی از ساعت 07:00 روز سه شنبه مورخ 10/09/94 الی 24:00 روز شنبه مورخ 14/09/94 از همه محورهای استان لرستان ممنوع ‌است.

    ‌تردد همه تریلرها، کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 24:00 روز شنبه مورخ 14/09/94 در محورهای پلدختر – اسلام آباد و پلدختر – اندیمشک و بالعکس ممنوع‌ است.

    * استان ایلام‌

    ‌تردد همه تانکرهای سوخت رسان عراقی از ساعت 07:00 روز سه شنبه مورخ 10/09/94 تا 24:00 روز شنبه مورخ 14/09/94 از همه محورهای استان ایلام ممنوع ‌است.

    ‌تردد همه تریلرها‌ و کامیون‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی تا ساعت 24:00 روز یکشنبه مورخ 15/09/94 از همه محورهای استان ایلام ممنوع‌ است.

    امروز ترافیک در محورهای مواصلاتی استان ایلام و خصوصاً جاده‌های منتهی به مرز مهران سنگین است.

    * استان کرمانشاه‌

    تردد همه تانکرهای سوخت‌رسان عراقی از ساعت 07:00 روز سه شنبه مورخ 10/09/94 الی 24:00 روز شنبه مورخ 14/09/94 از همه محورهای استان کرمانشاه ممنوع است.

    * محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های منتهی به شمال تا روز شنبه 14 آذر‌ماه‌

    تردد موتور سیکلت از ساعت 12:00 روز دوشنبه 09/09/94 الی ساعت 24:00 روز شنبه 14/09/94 از محورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محورتهران – سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع ‌است.

    در محور کندوان‌ تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 13:00 روز جمعه مورخ 13/09/94 الی ساعت 02:00 بامداد روز شنبه مورخ 14/09/94 از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع است؛ با اعلام مأموران پلیس راه در محل تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16:30 الی 02:00 بامداد همان روز از 15 کیلومتری جنوب مرزن آباد (دزدبن) به سمت کرج یک‌طرفه خواهد بود.‌

    در محور کندوان‌ تردد انواع تریلر و کامیون  از مسیر کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع‌ است.

    در محور هراز‌ تردد همه تریلرها کماکان ممنوع ‌است؛ همچنین تردد همه کامیون‌ها و کامیونت‌ها از ساعت 06:00 الی 24:00 ‌روزهای سه‌شنبه‌، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه پیش‌‌ِ رو ‌ممنوع است.

    در محور فیروزکوه‌ تردد همه تریلرها از ساعت 06:00 الی 24:00 روز‌های سه‌شنبه 10 آذر و‌ جمعه 13 آذر‌ از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع ‌است.

    در محور اردبیل - آستارا و بالعکس‌ تردد همه تریلرها از ساعت 15:00 الی 23:00 روز‌ سه‌شنبه 10 آذر از ساعت 08:00 الی 23:00 روز جمعه 13 آذر ‌از اردبیل به آستارا و بالعکس، ممنوع ‌است.

    در ‌محور‌های قدیم قزوین - رشت و بالعکس‌ تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 15:00 الی 24:00 روز سه‌شنبه 10 آذر ‌و از ساعت 08:00 الی 23:00 روزهای چهارشنبه و جمعه پیش‌ِ رو‌ در محور قزوین – رشت و بالعکس‌ ممنوع‌ است.

    ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی‌

    محور شمشک - دیزین واقع در استان‌های البرز و تهران‌‌ تا اطلاع بعدی به دلیل بارش باران و احتمال ریزش کوه‌ مسدود‌ است‌.

    ‌محور سروآباد - پاوه ‌واقع در استان کردستان‌ از ساعت 22:00 مورخ 7 آبان 94 تا اطلاع بعدی به دلیل بارش شدید باران‌ ریزش کوه و نبود ایمنی کافی مسدود ‌است.

    محور گنجنامه-تویسرکان ‌واقع در استان همدان‌ از مورخ 20 آبان 94 تا اطلاع بعدی‌ با توجه به شرایط جوی و صعب العبور بودن مسیر مسدود اعلام می‌شود.‌

    محور سی‌سخت - بیده‌ واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد از مورخ 25 آبان 94 تا اطلاع بعدی با توجه به کوهستانی و برفگیر بودن و نبود ایمنی کافی مسیر مسدود اعلام می‌شود.‌

    محدودیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای در آزادراه تهران-قم

    در آزادراه تهران ـ قم و بالعکس تا پایان سال 94 تردد هرگونه وانت بار‌‌ حدفاصل پل شهید کاظمی (آزادگان) تا خروجی حسن‌آباد و بالعکس ممنوع است؛ تردد از محورهای قدیم تهران-قم و احمدآباد مستوفی انجام می‌شود.

    ممنوعیت تردد به‌ تفکیک یا اولویت وسایل نقلیه‌

    در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به‌ دلیل مداخله با ترافیک شهری‏ و تردد در جاذبه‌های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، تردد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده‌های نفتی ممنوع و مسیر جایگزین محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت معرفی می‌‌شود؛ تردد وسایل نقلیه سواری در محور فوق بلامانع است.

    ممنوعیت تردد به دلیل عملیات کارگاه جاده‌ای‌‌

    در محور کرج - چالوس (‌کندوان) واقع در استان‌های ‌البرز و مازندران‌‌ تا روز 30 آذر 94 ‌روزهای شنبه تا سه‌شنبه غیر از ایام تعطیلات رسمی، هر هفته‌ از ساعت 7 تا 17 به ‌دلیل اجرای عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت ‌حدفاصل تونل کندوان تا میدان امیر کبیر‌ تردد همزمان با اجرای عملیات و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

    بزرگراه تهران ـ فیروزکوه واقع در استان تهران روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 18 به غیر از ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل آبسرد تا پل شلمبه تردد با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) همزمان با اجرای عملیات، انجام می‌شود.

    در ‌محور هراز روزهای شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت 8 الی 18 به غیر از ایام تعطیلات رسمی به دلیل اجرای عملیات روکش آسفالت حدفاصل شهر آبعلی تا رستوران مرمر تردد با اعمال محدودیت ترافیکی در یک خط عبور (یک سوم مسیر) همزمان با اجرای عملیات، انجام می‌شود.

    محور آزاد‌راه مشهد - باغچه (باند رفت و برگشت)‌ واقع در استان خراسان رضوی تا روز 30 آذر 94 ساعت 6 تا 18 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات آسفالت حفاظتی در کیلومتر صفر تا 39 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات و با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    در محور مشهد – فریمان واقع دراستان خراسان رضوی از مورخ 10 مهر تا 10 دی 94 بین ساعات‌ 7 تا 17 ‌به‌دلیل اجرای عملیات مرمت و اجرای آسفالت حفاظتی‌ حدفاصل کیلومتر  0 تا 20 تردد همزمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    در محور کمربندی نیشابور - مشهد (باند رفت) ‌از 25 مهر تا 25 آذر 94 بین ساعات 7 تا 17 ‌به‌ دلیل اجرای عملیات بهسازی‌ حدفاصل کیلومتر 300+3 تا 900+7 ‌تردد همزمان با اجرای عملیات، با محدودیت و رعایت احتیاط انجام می‌شود.

    مسافران می‌توانند برای دریافت اطلاعات تفصیلی راه‌ها و خلاصه آخرین وضعیت جاده‌ها، عدد 141 را به شماره 1000141 پیامک کنند و یا با شماره‌های 141 و 88925252 تماس بگیرند.

    * پیام‌های آموزشی و توصیه‌‌های ایمنی در رانندگی

    ایمنی رفت و آمد در جاده و خیابان‌ها یک نیاز ملی است.

    آرامش در رانندگی موقعیت‌های خطرناک را بر طرف می‌سازد.

    تابلوهای راهنمایی و رانندگی پیام آوران نظم و قانون هستند؛ رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ‌نشانگر شخصیت و فرهنگ اجتماعی ما است.

    آرامش در حین رانندگی موقعیت‌های خطرناک سانحه‌ساز را برطرف می‌سازد.

    داشتن حس مسئولیت و عدم توجه به منافع شخصی مهمترین عامل برقراری ایمنی و جلوگیری از بروز سوانح دلخراش رانندگی است؛ اگر جاده و خودرو به گونه‌ای ایمن و صحیح ساخته شوند و در کنار آن کاربران نیز از قوانین تبعیت کنند، مشکلی در رانندگی به وجود نخواهد آمد.

    ‌گذشت در رانندگی اولین قدم در نظم دادن به ترافیک است.

    سرعت زیاد در رانندگی‌، شتاب برای رسیدن به حوادث است؛ رانندگان دقت داشته باشند که‌ کمبود زمان خود را با سرعت زیاد‌ جبران نکنند.

    ‌رانندگان با رعایت اصول ایمنی، سفری‌ مطمئن خواهند داشت؛ مدت زمان تردد در جاده‌ها از مبدأ تا رسیدن به مقصد هم بخشی از سفر است، بهتر است مسافران از این زمان هم برای بهره‌مندی سفر خود استفاده کنند و فقط به رسیدن به مقصد نیندیشند.

    طبق آمار بسیاری از تصادفات رانندگی ‌در فاصله 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد؛ راکبان موتورسیکلت‌ در صورت الزام تردد در حاشیه راه‌‌ها، همه قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند‌.

    مقررات ترافیکی فقط مخصوص رانندگان نیست، رهگذران پیاده هم باید به آن توجه کنند.

    از عابران پیاده‌ در حاشیه شهرها تقاضا می‌شود تا حد امکان در حاشیه جاده تردد نکنند و عبور عرضی از جاده نداشته باشند‌.

    بیشترین تصادفات رانندگی که در 30 کیلومتری شهرها رخ می‌دهد مربوط به راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده است؛ از رانندگان وسایل نقلیه خودرویی تقاضا می‌شود احتیاط را بسیار بیشتر در این مسیر‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

    رانندگان عدم تخطی از سرعت مطمئنه و تردد با سرعت مجاز را همیشه در دستور کار خود قرار دهند؛ بیش از 50 درصد تصادفات رانندگی به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز رخ می‌دهد.

    رانندگانی که قصد تردد در محورهای سردسیر و کوهستانی دارند، حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و قبل از سفر، از وضعیت جوی جاده‌ها از طریق مرکز مدیریت راه‌ها، آگاه شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو