فونیکسریمکسبهتام

مسافران برای ۴۸ساعت تغذیه همراه داشته باشند

وضعیت جاده های مرزی

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا گفت: خط قرمز پلیس برای رانندگان اتوبوس های حامل زائران تخلفات حادثه ساز است و به دلیل عرض کم جاده مرزی توصیه می شود رانندگان با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وضعیت جاده های مرزی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سردار تقی مهری درباره ترافیک موجود در مرز مهران - ایلام، گفت: ترافیک در محور مهران به دلیل عرض کم جاده سنگین بوده و مرز مهران بسته شده و ظرفیت جاده نیز کم است چرا که مرز مهران پایانه حمل و نقل مناسبی ندارد.

    وی افزود :ورود زائران به کشور در ورودی دو استان ایلام و خوزستان و در شهرهای مهران، چذابه و شلمچه از دو شب گذشته آغاز شده و پلیس در حوزه انتظامی و ترافیکی آمادگی لازم برای استقبال از زائران و تسهیل در رفت و آمد آنها را با هماهنگی دستگاه های متولی انجام داده است.

    وی با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه مشکل ترافیکی کمتری وجود دارد، افزود د: البته در مرز مهران به دلیل حجم انبوه زائران برای ورود به کشور و همچنین کمبود زیرساخت جاده ای در استان ایلام به دلیل باریک و یک طرفه بودن جاده، تردد نیمه سنگین گزارش شده است.

    سردار مهری ادامه داد: حجم خودروها از عراق به کشور در حال افزایش است و در محور چذابه و شلمچه ترافیک روان بوده و اتوبوس به پایانه های مرزی منتقل شده تا مسافران را از مرز بازگردانند.

    وی افزود: از شب گذشته موج بازگشت زائران شدت بیشتری گرفته است و جمعیت زیادی از زائران از مرز مهران در حال بازگشت هستند البته بارش باران نیز بر تشدید ترافیک تاثیر گذاشته است ضمن آنکه در پارکینگ های مرزی پیش بینی کردیم اگر مشکلی برای خودروهای سواری پیش آمد از تراکتور ها و وسائل نقلیه سنگین جهت کمک رسانی استفاده شود.

    سردار مهری در ادامه به خط قرمز پلیس اشاره کرد و گفت: رانندگان باید بستن کمربند سرنشینان را به مسافران تذکر بدهند؛تخلفات حادثه ساز از جمله سبقت غیر مجاز ، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز از خط قرمزهای پلیس برای رانندگان اتوبوس است.

    رئیس پلیس راهور ناجاافزود: به رانندگان اتوبوس ها توصیه می کنیم طبق ساعت که در دفترچه ذکر شده رانندگی کنند و از رانندگان کمکی استفاده کنند و اگر خسته و خواب آلود بودند استراحت لازم را داشته باشند.

    سردار مهری گفت: بالغ بر 80 هزار خودرو در پارکینگ مهران است و باید این حجم خودروها به تدریج وارد جاده شوند و پلیس در این ایام به جهت خدمت رسانی در امر ترافیک مستقر هستند.

    وی با بیان اینکه تراکم در پایانه مرزی مهران بالا است، گفت: زائران در هنگام بازگشت از مرز مهران به دلیل عدم کشش جاده باید صبر و حوصله بیشتری داشته باشند و قوانین را رعایت کنند.

    سردار مهری از رانندگان خواست تا در مسیر خود تردد کرده و از سبقت، انحراف به چپ و استفاده از شانه خاکی جاده ها پرهیز کنند.

    وی همچنین از رانندگان وسائل نقلیه عمومی اعم از اتوبوس و مینی بوس و رانندگان خودروهای شخصی خواست در زمان تردد از گردنه های ایلام، کرمانشاه، همدان و استان های شمالی، تجیهزات زمستانی اعم از زنجیر چرخ، سوخت کافی، پوشاک و تغذیه مناسب برای 48 ساعت را همراه خود داشته باشند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو