فونیکسریمکسبهتام

معاون استاندار ایلام:

۷۰ درصد زائران با خودرو شخصی به مرز مهران سفر کردند

عصر خودرو- معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: براساس برآوردهای انجام شده بیش از ۷۰ زائران اربعین حسینی با خودروی شخصی به مرز بین المللی مهران سفر کرده اند.

۷۰ درصد زائران با خودرو شخصی به مرز مهران سفر کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، شاپور پولادی روز جمعه  با بیان اینکه امسال شرایط تردد زائران نسبت به سال گذشته تغییر کرده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از 60 درصد زائران با حمل و نقل عمومی به مهران مراجعه کردند.
    وی با بیان اینکه بیش از 85 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ های مهران پارک شد، ادامه داد: امسال تعداد بسیار زیادی از زائران ترجیح دادند با خودروی شخصی به مرز بیایند تا در آیین های اربعین حسینی در کربلا شرکت کنند.
    معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: بر اساس برآوردهای مربوط به سال گذشته، نزدیک به چهار هزار اتوبوس برای جابجا کردن زائران در مسیرهای رفت و برگشت زائران به مهران فراخوان شدند و اکنون بیش از سه هزار خودرو در مهران مستقر است.
    پولادی افزود: با توجه به استفاده زائران از خودروهای شخصی، تعداد اتوبوس ها بسیار بیشتر از نیاز است و همین عامل باعث تراکم و ترافیک اتوبوس های بین شهری در پل زائر تا پایانه مرزی شده است.
    وی یادآور شد: این تراکم و ازدحام اتوبوس های بین شهری باعث ایجاد مشکلاتی در زمینه حمل و نقل زائران از نقطه صفر مرزی تا شهر مهران شد طوری که زائران شب و روز گذشته ناچار شدند مسیر 11 کیلومتری پایانه مرزی تا پل زائر را پیاده روی کنند.
    پولادی تاکید کرد: تراکم اتوبوس های بین شهری برای انتقال زائران به شهرهای خود در مناطق مختلف کشور باعث شد اتوبوس های شرکت واحد در ترافیک شدید محدوده پایانه تا پل زائر بمانند و امکان انتقال زائران را نداشته باشند.
    معاون عمرانی استاندار ایلام افزود: نشستی با حضور استاندار ایلام و اعضای شورای ترافیک استان در مرز مهران برگزار و مقرر شد به منظور رفع این مشکل تمامی اتوبوس های بین شهری به خارج از شهر مهران هدایت شوند.
    وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی و همکاری پلیس راه و یگان ویژه پلیس، ترافیک در مسیر پایانه مرزی مهران تا پل زائر به حالت عادی بازگشته و تردد به صورت روان در جریان است.
    پولادی به ترافیک جاده مهران - ایلام هم اشاره کرد و ادامه داد: ترافیک در این مسیر نیمه سنگین ولی روان است البته در برخی گلوگاه ها جریان تردد برای لحظاتی کند و متوقف می شود که مهمترین عامل ترافیک هم عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، انحراف به چپ و خروج از مسیر حرکت توسط برخی رانندگان است.
    معاون عمرانی استاندار ایلام یادآور شد: امسال تدابیر بسیار خوبی در خصوص ایجاد پارکینگ خودروهای شخصی در شهر و بیرون از محیط شهری مهران اندیشیده شد که این امر به کاهش بار ترافیکی شهر بسیار کمک کرد.
    وی اظهار کرد: برای سال آینده در نظر داریم پارکینگی در محدوده کنارگذر مهران برای دپوی اتوبوس های بین شهری احداث کنیم تا این اتوبوس ها از پنج کیلومتری مهران اجازه ورود به شهر را نداشته باشند.
    پولادی تاکید کرد: سال آینده تمامی امور مربوط به حمل و نقل در شهر مهران و پایانه مرزی توسط اتوبوس های شرکت واحد انجام می شود تا مشکلات امسال و ایجاد گره های ترافیکی را نداشته نباشیم.
    از چهار روز پیش تا ظهر امروز بیش از 750 هزار نفر از زائران اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران به کشور بازگشته اند.
    مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب ایلام این روزها به کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین های اربعین حسینی عتبات عالیات عراق تبدیل شده است.
    براساس اعلام رئیس ستاد اربعین کشور، در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از مرزهای زمینی مهران، شلمچه و چزابه به کشور عراق عزیمت کردند که از این تعداد 55 درصد از مرز مهران خارج شدند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو