فونیکسریمکسبهتام

پلیس راه:

تردد بدون زنجیر چرخ در جاده چالوس ممنوع

عصر خودرو- رئیس پلیس راه البرز گفت که با توجه به فصل سرما و بارش باران و برف دراین استان، به ویژه در مناطق کوهستانی، همراه داشتن زنجیر چرخ در این مناطق الزامی است.

تردد بدون زنجیر چرخ در جاده چالوس ممنوع
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، سرهنگ رضا اکبری، افزود: همراه داشتن زنجیر چرخ درفصل سرما حتی دروضعیت جوی مساعد الزامی است و درصورت همراه نداشتن طبق قانون تخلف رانندگی یک نقص فنی محسوب شده و مبلغ 300 هزار ریال جریمه می شود.
    وی اضافه کرد: چنانچه بارش باشد و خودرویی فاقد زنجیر چرخ باشد، ازادامه حرکت درمسیر کوهستانی جلوگیری خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی رانندگان نیز بدون تست کردن زنجیر چرخ در موقع ضروری قصد استفاده دارند یا زنجیر دارای نقص بوده وقابل استفاده نمی باشد .
    وی گفت : رانندگان قبل ازاستفاده اززنجیر چرخ حتما راهنمای استفاده از آن را ازقبل آموزش ببینند چراکه عدم آموزش دراین زمینه علاوه بر خود راننده سبب ترافیک سنگین درجاده ها می شود.
    وی افزود: علاوه بر زنجیر چرخ سالم بودن بخاری و برف پاک کن از موارد مهمی است که رانندگان بایدمدنظر قراردهند .
    وی یادآور شد: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه های پلیس راه به رانندگان است.
    وی یادآور شد: در محورهای کوهستانی استان از جمله جاده کرج - چالوس، ماموران پلیس راه برای پیشگیری از حوادث احتمالی و ترافیک مستقر شده اند.
    اکبری گفت : پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل های مورد نظرمستقر شده است .
    ای مسئول افزود: با هماهنگی که با اداره کل راهداری انجام شده تیم های راهداری استان البرز نیز با آمادگی کامل برای نمک پاشی و پوشش های امدادی و تجهیزات راهداری در راه های اصلی و کوهستانی مستقر هستند .
    استان البرز دارای یک هزار و 500 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان می باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو