فونیکسریمکسبهتام

دوچرخه‌سواری در اردبیل ترویج می‌شود

عصر خودرو-شهردار اردبیل گفت: باهدف سالم‌سازی محیط شهری، کاهش ترافیک و کمک به بهبود شرایط جوی فرهنگ استفاده از دوچرخه در سطح شهر ترویج می‌شود.

دوچرخه‌سواری در اردبیل ترویج می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، حمید لطف‌اللهیان بابیان اینکه اجرای این طرح در فاز اول در اطراف دریاچه شورابیل برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: قرار است اطراف دریاچه رینگ دوچرخه‌سواری به طول هفت کیلومتر اجرا شود.

    وی با بیان اینکه از این پروژه 2.5 کیلومتر اجرا شده است، افزود: پس از تکمیل اجازه ورود خودرو به محوطه دریاچه شورابیل داده نخواهد گرفت و اطراف آن صرفاً برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی مورد استفاده قرار می گیرد.

    شهردار اردبیل با تأکید به اینکه دریاچه شورابیل از المان‌های با ارزش شهر است اما طی سال‌های گذشته استفاده بهینه از آن صورت نگرفته است، متذکر شد: در واقع ما با ترویج دوچرخه‌سواری به دنبال ترویج و فرهنگ‌سازی ورزش‌های سالم و در ادامه شیوه‌های سالم زندگی شهروندی هستیم.

    لطف‌اللهیان افزود: شهرداری برنامه‌هایی برای تهیه دوچرخه و امانت آن به شهروندان و گردشگران دارد و قرار است با کمک کارت شهروندی، دوچرخه به‌صورت امانت در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شود.

    شهردار اردبیل به راه‌اندازی برخی امکانات تفریحی و ورزشی دیگر در اطراف دریاچه نیز اشاره کرد و افزود: از جمله جت اسکی، بالن‌ سواری، کمپ‌های اقامتی دائمی و موقت و پارکینگ ایجاد خواهد شد.

    وی بابیان اینکه در این طرح مسیر سواره و پیاده اطراف دوچرخه مجزا می‌شود، متذکر شد: در واقع در کمربندی جداگانه‌ای مسیر خودروها تفکیک می‌شود تا مسافران و گردشگران وارد شده به شهر بتوانند از زیبایی این دریاچه بهره ببرند.

    وی ابراز امیدواری کرد این طرح با توسعه و گسترش تا حد زیادی بتواند به بهبود محیط‌زیست و ترافیک شهری کمک کرده و زمینه‌ساز اصلاح برخی مشکلات زیست‌محیطی باشد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو